Jak pomáhá asistovaná realita zvyšovat produktivitu

18. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dynabook)
Technické oddělení společnosti Robert Bosch České Budějovice spolupracuje při opravách a údržbě různých zařízení s pracovníky, kteří musí v terénu řešit neočekávané situace vyžadující znalosti technologických souvislostí. To vyžaduje mnohdy konzultaci a pomoc se vzdálenými specializovanými odborníky. Řešení může nabídnout např. společnost Dynabook.

Postup hledání nejvhodnějšího technického řešení

Společnost Bosch prozkoumala různé možnosti přenosu hlasu a videa pomocí mobilních telefonů a dalších typů zařízení. Využití mobilních telefonů do jisté míry funguje, nicméně naráží na několik omezení. V první řadě je pro vzdáleného odborníka obtížné pochopit, co přesně se operativní pracovník snaží v místě servisu na kameře ukázat, protože fotoaparát telefonu není v přímém pohledu servisního technika. Přitom je obtížné lokalizovat konkrétní místo, na které je třeba se zaměřit. Dalšími omezujícími faktory je kvalita zvuku a skutečnost, že pracovník nemá při využití telefonu volné obě ruce. Kromě toho neexistuje automatizovaný záznam hovoru a obtížné je také pořizování fotografického a audiovizuálního reportingu.

Při hledání optimálního řešení vyzkoušela společnost různé technologie. Řada z nich narážela na stejný problém – nabízela vhodný způsob vzdálené podpory, ale omezujícím faktorem byla integrace do firemního prostředí a systémů, které vyžadují vysokou míru zabezpečení.

„Věříme, že řešení DynaEdge AR Smart Glass se softwarem VisionDE pomůže našim kolegům výrazně zvýšit produktivitu a efektivitu práce,“ uvedl k nasazení asistované reality od Dynabooku vedoucí projektu Jiří Masopust.

Jaké možnosti asistované reality DynaEdge využívá společnost Bosch Česká republika

Všechny funkce brýlí AR-100 může uživatel spravovat pomocí grafického uživatelského rozhraní viditelného v jeho zorném poli. Ve chvílích, kdy obraz nepotřebuje, může displej otočit. Minipočítač DynaEdge, který je s brýlemi propojen, nabízí několik možností ovládání a navigace. K dispozici jsou velká směrová tlačítka na těle počítače a také dotykový ovládací panel a programovatelná tlačítka na brýlích. Pokročilé softwarové možnosti VisionDE a Windows 10 je navíc možné ovládat hlasem či gesty.

Vzdálený odborný pomocník vidí přesně to, co sleduje a komentuje mobilní technik, a na svém počítači může procházet schémata a výkresy opravovaného zařízení. Po spuštění režimu prezentace může servisní pracovník tyto dokumenty díky brýlím na místě vidět a s odborníkem komunikovat ohledně konkrétního způsobu řešení.

Další praktickou funkcí je možnost natáčení audiovizuálních záznamů a pořizování fotografií bez nutnosti použití aplikace Skype. Uživatel tak může zaznamenat celý proces údržby nebo opravy a ten pak využít pro školení dalších pracovníků nebo jako report provedené práce. Vzdálený odborník může obraz zachycený pomocí brýlí AR-100 uložit, zakreslit do něj poznámky potřebné pro servis a výsledek odeslat zpět do brýlí. Tyto soubory se na minipočítači DynaEdge, který je s brýlemi propojen, archivují. Technik je pak může zpětně zobrazit i po ukončení hovoru.

Prohlížeč dokumentů má integrovanou funkci pro zvětšování, takže lze snadno číst obsah dokumentů obsahující texty psané malým písmem. Všechny funkce lze spravovat pomocí portálu Management Console, který je součástí instalačního balíčku.

První reálné zkušenosti

Společnost Bosch Česká republika nasadila zařízení Dynabook pro asistovanou realitu a zvažuje zavedení do dalších míst po celém světě.

Zařízení bylo úspěšně využito pro podporu během transferu výrobní technologie do závodu v Mexiku. Pracovníci z budějovického závodu tak mohli vzdáleně pomáhat svým kolegům při zprovozňování nebo úpravách výrobních zařízení. Brýle jsou také využívány pracovníky servisu při údržbě během odpoledních a nočních směn. V případě, kdy pracovník narazí na problém, může se nyní okamžitě spojit se specializovaným odborníkem na danou problematiku a situaci efektivně vyřešit v co nejkratším čase přímo na místě.

Tým společnosti Robert Bosch České Budějovice oceňuje mobilitu tohoto řešení a využívá ji k poskytování vzdálené podpory terénním pracovníkům. Přínos použití chytrých brýlí se prokazuje jako efektivní a společnost nyní zvažuje další možnosti jejich využití.

Štítky: 

Podobné články

Chytré brýle od TCL poslouží pro práci i zábavu

8. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL představila inteligentní brýle NXTWEAR G s nositelným displejem, které poslouží jako přenosné domácí kino, obrazovka pro hráče nebo displej zajišťující více soukromí při práci i zábavě doma nebo na cestách. Čtěte více

HTC dále posouvá možnosti (profesionální) virtuální reality

18. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE představila novinky v oblasti virtuální reality v čele s novými headsety HTC VIVE Pro 2 a VIVE Focus 3 s 5K rozlišením a 120° zorným úhlem. Odhalena byla také nová sada profesionálních nástrojů VIVE Business pro podnikatele a společnosti všech velikostí i finální verze komunikační aplikace VIVE Sync, která opouští fázi beta provozu. Čtěte více

Epson představil novou generaci chytrých brýlí Moverio

17. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson uvedla na trh svou nejnovější generaci technologie rozšířené reality (AR) v podobě chytrých brýlí Moverio. Nová řada Moverio, která zahrnuje chytré brýle BT-40 a BT-40S, nabízí uživatelům mnoho nových funkcí včetně širšího zorného pole, vyššího rozlišení, vysokého kontrastu, lepší konektivity a pohodlnějšího provedení. Čtěte více
Nick Offin, ředitel prodeje, marketingu a provozu společnosti Dynabook Northern Europe

Cloud computing vs. edge computing

13. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dynabook)
Výhody práce s cloudem ve firemním prostředí jsou dobře známy. Bez této formy by dnes neexistovala řada služeb, na které se společnosti všech velikostí spoléhají. Není tedy překvapením, že 85 % společností má za to, že rozvíjení cloudových řešení je v jejich infrastruktuře nezbytnou součástí pokroku. Čtěte více