Jak opatrujete to nejcennější, co ve firmě máte?
Mnoho lidí považuje za majetek domy, auta a stroje. Skutečné bohatství firmy ale leží jinde.
- 4. 7. 2014
- 1 min
Když si totiž promítnete, co by se stalo, kdyby požár nebo povodeň vaše nemovitosti a stroje skutečně zničily, zjistíte, že při kvalitním pojištění tyto hmotné statky celkem jednoduše nahradíte.
Tím nejcennějším, co ve firmě máte, je totiž to, co tak jednoduše nahradit nelze, a tím je databáze zákazníků.
Domy, auta, stroje, to vše si můžete pomocí peněz z pojistky koupit znovu. Pokud ale přijdete o databázi zákazníků (a oni nejsou naučeni chodit za vámi), začínáte úplně od začátku. A sami víte, jak složité období to bylo.
Ohrožením přitom nemusí být jen živelní pohroma: Co se např. stane, když zničehonic přestane fungovat počítač, na kterém máte uložena zákaznická data? Co se stane, když počítačový vir smaže všechny vaše dokumenty? A co se stane, když se některý z odcházejících zaměstnanců rozhodne odnést vaši databázi zákazníků s sebou?
Databázi zákazníků lze chránit zálohováním, ochranou proti kopírování nebo např. omezeným přístupem s pomocí hesel.
Jak v následujících sedmi dnech zajistíte, aby databáze vašich zákazníků nebyla nikým a ničím ohrožena?
Autor: Pavel Řehulka