Jak je to v Americe s prací na dálku

3. 12. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Podle studie Cisco umožňuje 79 procent amerických firem svým zaměstnancům pracovat na dálku. Stále však existuje 21 procent firem, které tuto možnost neposkytují a 53 procent pak umožňují práci méně než polovině zaměstnanců.

Podle studie Cisco dnes umožňuje již 79 procent amerických společností svým zaměstnancům pracovat na dálku. Stále však existuje 21 procent firem, které tuto možnost neposkytují vůbec a 53 procent firem pouze méně než polovině zaměstnanců. Jen 22 procent oslovených firem se v souvislosti s tím vyjádřilo, že by byly například schopny plně fungovat v případě velkého dopravního kolapsu, pandemie nebo přírodní katastrofy.

Podle studie společnosti Cisco si 38 procent amerických společností myslí, že není třeba podporovat práci na dálku, protože to jejich podnikání nevyžaduje. Bez těchto možností však organizace riskují, že nebudou vhodně připraveny na udržení provozu v případě nečekaných událostí, které by zapříčinily dlouhodobou nepřítomnost zaměstnanců na pracovišti. Výzkumy přitom ukazují, že náklady vynaložené na technologie umožňující práci na dálku jsou jen zlomkem toho, o co firmy přicházejí, nemohou-li jejich zaměstnanci přijít do práce.

Práce na dálku má přitom vedle samotné prevence pro případ nenadálých událostí pro firmy i řadu dalších přínosů. Například 62 procent amerických firem, které práci na dálku umožňují, v průzkumu Cisco uvedlo, že zaznamenalo zvýšenou produktivitu svých zaměstnanců. Dalších 57 procent zaznamenalo větší spokojenost zaměstnanců a 42 procent firem dokonce nižší režijní náklady.

Podle studie se připravenost firem na vznik nenadálých událostí liší odvětví od odvětví. Například subjekty podnikající v oboru zdravotní péče a financí jsou na provoz během pandemií či jiných přírodních katastrof připraveny mnohem lépe než třeba organizace z vládního sektoru, z oblasti vzdělávání či maloobchodu.