IT trendů se nelekejte, na marži nehleďte
Vždy, když si přečtu studie, na co se mají reselleři zaměřit, skřípu bezděky zuby. Phablety (do teď nevím, co to je), chytré brýle, fitness náramky a hodinky – předpokládám, že také chytré, takže čas už ukazovat nebudou. To jsou trendy blízké budoucnosti.
- 7. 4. 2014
- 1 min
Podíváme-li se blíže na to, kdo tyto trendy produkty vyrábí, zjistíme, že je to obvyklá plejáda velkých značek. Snadno se dá tedy odvodit, jakou formou se tyto trendy budou prodávat. Hádáte správně, stejně jako jejich „ne-trendy“ produkty. Pro resellera to znamená jediné, když už se dostane k pár kusům, prodá je s nulovou marží. Útěchou mu může být fakt, že se k žádným kusům stejně ani nedostane. Stačí se začíst do článku „IT trh očima českých resellerů“, který každý rok otiskne Reseller Magazine, kde je barvitý popis těch z první linie, kteří na rozdíl od značek skutečně se zákazníkem přijdou do styku a vidí realitu tržních mechanismů.
IT trendů se nelekejte, jen jim nepodléhejte. Když všichni prodávají to samé, stává se ze zisku z prodeje – to je ta věc, ze které se platí mzdy – jen prázdná fráze.
Naskýtá se otázka, jak hrát, když jsou karty už rozdané? Začněte hrát jinou (vlastní) hru. Ať se ostatní klidně perou o pár nedostupných kusů. Vy v ušetřeném čase můžete prodat deset jiných produktů a se ziskem. Prodej není o posunování stále stejných krabic, ale o hledání nových příležitostí, které vás odliší od ostatních.
Kdo plánuje vykročit na stejnou (trendy) cestu s ostatními, často spláče nad výdělkem. I když třeba začnete ronit místo slz perly a o zisk bude postaráno.