Inovovaný partnerský program Cisco: Jednoduchost, akceschopnost, růst

10. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnost Cisco na konferenci Partner Summit oznámila největší změny v partnerském programu za posledních deset let. Nový jednotný program zohledňuje a odměňuje role, ve kterých partneři vystupují u zákazníků. Cisco zároveň spouští novou digitální platformu, kde partner nalezne vše potřebné ke spolupráci.

V příštích 12 až 18 měsících společnost Cisco zjednoduší strukturu svého partnerského programu. Dojde ke sloučení zhruba desítky samostatných partnerských programů do jediného, který nabídne více příležitostí k odlišení různých aspektů podnikání, od přeprodeje přes řízené služby po vývoj a poradenství.

Jak bude vypadat jednotný partnerský program Cisco?

Nový partnerský program společnosti Cisco je založený na čtyřech základních rolích, v nichž mohou partneři vystupovat: integrátor, poskytovatel služeb, vývojář a konzultant. Partneři se mohou rozhodnout pro kteroukoli z rolí nebo všechny – přesně jak vyhovuje jejich obchodnímu zaměření. Základem nového programu je varianta Gold. U úrovní Premier a Select dochází k úpravám, které zajistí, že partneři budou mít potřebnou volnost ke vzájemnému odlišení svých nabídek. Stávající partneři nebudou muset začínat znovu v novém programu, protože ten je koncipovaný tak, aby odrážel jejich rozsáhlé zkušenosti a dlouhodobé partnerství se společností Cisco.

Nový partnerský program Cisco:

  • Podporuje flexibilitu a akceschopnost partnerů tím, že zohledňuje jejich různé role, v nichž u svých zákazníků vystupují – jako prodejci, poskytovatelé řízených služeb, vývojáři nebo konzultanti. Cisco nezařazuje partnery do striktně vymezených kategorií, aby neomezovala jejich schopnost nabídnout jedinečnou hodnotu.
  • Zvyšuje relevantnost na trhu rozšířením rolí nad rámec tradičního prodeje a nabízí více způsobů, jak předvést schopnosti v oblasti řízených služeb, vývoje a poradenství.
  • Nabízí nové příležitosti ke zvýšení profitability díky posunu důrazu na životní cyklus produktu a k opakovaným výnosům od zákazníka. Z tohoto hlediska bude klíčová specializace na zákaznickou zkušenost. Ta se bude započítávat u role integrátora i poskytovatele a v druhé polovině roku 2021 se stane nutným předpokladem k získání statutu Gold Integrator. 

Nová partnerská platforma (PXP)

Vedle změn v partnerském programu spouští Cisco také svoji první digitální platformu, která poskytne vše, co partner potřebuje ke spolupráci. Platforma Partner Experience Platform (PXP) je odrazem firemní kultury, která staví partnery na první místo. Nabídne vyšší komfort a umožní jim spolupracovat v provázaném ekosystému, inovovat a prodávat společně na jedné digitální platformě.

Hlavní přínosy PXP pro partnery jsou následovné:

  • Jednoduchost: PXP sloučí více než 100 nástrojů, aplikací a portálů. V přehledné nabídce na jednom místě se partneři snáze zorientují.
  • Produktivita: Nová platforma nabídne vyšší efektivitu, např. rychlejší přihlašování do programů nebo lepší možnosti společného prodeje se společností Cisco.
  • Růst a profitabilita: PXP bude poskytovat přehled aktuálních příležitostí, umožní optimalizovat pobídky a sledovat výkonnost partnerů. 
  • Plány na rok 2021: V průběhu roku bude docházet k postupným vylepšením, včetně zavedení funkce porovnávání výkonnosti, rychlejšího zapojování do programů a vzniku digitální komunity pro vzájemnou spolupráci mezi partnery.

 Změny v partnerském programu budou zaváděny celosvětově v průběhu roku 2021.

Platforma Partner Experience Platform (PXP) bude k dispozici všem globálním partnerům od 30. listopadu 2020.

 Další informace (v angličtině):

Video : 
Štítky: 
Partnerské programy, Cisco systems

Podobné články

Petr Ondráš, manažer komerční divize společnosti ASUS pro ČR a SR

Petr Ondráš: ASUS je značka, která chce s partnery skutečně růst

29. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
ASUS už dávno není jen značka pro koncové uživatele – podle Petra Ondráše, šéfa komerční divize společnosti ASUS pro Českou republiku a Slovensko, dnes společnost nabízí kompletní portfolio pro školy, firmy i veřejnou správu a otevírá resellerům nové příležitosti v éře AI a digitalizace. V rozhovoru Petr Ondráš prozradil více o trendech i o výhodách partnerské spolupráce. Čtěte více

Tři čtvrtiny partnerů považují AI za klíčovou technologii

7. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TD SYNNEX)
Tři čtvrtiny partnerů považují dle průzkumu společnosti TD SYNNEX umělou inteligenci za klíčovou technologii pro svoji budoucnost. AI se tak stává nezbytnou pro úspěch mezi konkurencí a zároveň katalyzátorem pro vznik nových inovativních produktů a služeb. Čtěte více

TD SYNNEX otevře Destination AI laby i pro partnery z Česka

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TD SYNNEX)
Společnost TD SYNNEX letos v Evropě otevře tři specializované Destination AI laboratoře. Ve spolupráci s firmami Dell a NVIDIA umožní partnerům přístup k nejmodernějším AI technologiím. První dvě laboratoře budou od podzimu dostupné ve Francii a také v německém Mnichově. Koncem roku TD SYNNEX otevře také AI lab v Londýně. Čtěte více

HP ocenilo servisní partnery. Kvalitní podpora zůstává základem zákaznické zkušenosti

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
V době, kdy se technologie a zákaznická očekávání rychle vyvíjejí, je spolehlivý servis důležitější než kdy dřív. Společnost HP Inc. Česká republika proto i letos ocenila nejlepší servisní partnery, kteří dlouhodobě zajišťují špičkovou zákaznickou péči v souladu s vysokými standardy značky HP. Ocenění Customer Service Excellence 2025 putuje pěti vybraným firmám z ČR. Čtěte více