Infor v roce 2011

7. 3. 2011. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishing)
Bruce Richardson, bývalý ředitel výzkumu v analytické společnosti AMR Research a odborník na trhy s podnikovými aplikacemi, se před rokem stal ředitelem pro strategii ve společnosti Infor. Kam a jak se posunul Infor za dvanáct měsíců?
Bruce Richardson, ředitel pro strategii společnosti Infor

Infor získal další energii na trhu ERP, uvedl novou aplikační integrační strategii a začal nabízet nové možnosti v oblasti cloudových aplikací. V prosinci 2010 převzal vedení společnosti Infor v roli výkonného ředitele Charles Phillips. Zeptali jsme se proto Bruce Richardsona na to, jak vidí rok 2010 a „nový" Infor v roce 2011.

Vyměnil jste pozici analytika za pozici výkonného pracovníka v jedné ze společností, kterou jste sledoval v rámci svých průzkumů. Na co osobně jste se nejvíce koncentroval prvních 365 dní v Inforu?

Mým hlavním cílem bylo lépe vysvětlovat produktový a technologický příběh Inforu a podporovat tak nový byznys. Za tu dobu jsem toho nalétal tolik, že bych téměř desetkrát obletěl rovník, abych se setkával se stávajícími a potenciálními zákazníky a samozřejmě také s našimi obchodními zástupci a partnery. Pětadevadesát procent svého času jsem se věnoval našim řešením ERP, zejména pak Infor ERP LN a SyteLine.

Jaký je ten technologický příběh, který jste vyprávěl?

Začal jsem každou konverzaci či prezentaci větou, že nechceme být jen dalším dodavatelem softwaru, ale že chceme být partnerem. Chceme pomoci vyřešit skutečné obchodní problémy. Pro lidi, se kterými jsem hovořil, byla tato idea velmi přitažlivá. Vědí, že implementují systém, který budou využívat deset let, někdy i mnohem déle. Takže hledají důvěru, nejenom systém a jeho funkcionality.Zadruhé jsem zdůrazňoval rychlost, s jakou inovujeme naše produkty, abychom zachytili aktuální výzvy. Když jsem popisoval náš nový integrační software ION na setkání s jedním globálním zákazníkem, jejich CIO (manažer pro informatiku) řekl, že se mu vize velmi líbí. odpověděl jsem, že toto není jen vize, že ION software začneme dodávat již v únoru (2011), a že bude k dispozici vše, o čem jsme hovořili posledních dvanáct měsíců. Lidé byli opravdu překvapeni, jak rychle jsme během roku 2010 postoupili a inovovali naše produkty, zejména v uživatelské oblasti.

Kdybyste měl vysvětlit Infor ION obchodnímu manažerovi bez technického vzdělání, co byste mu řekl?

Za posledních pár měsíců jsem s vysvětlováním ION získal mnoho zkušeností. Každý zákazník má alespoň jednu aplikaci, kterou chce integrovat se svým ERP systémem. Představte si, že tato druhá aplikace je systém pro řízení skladů (WMS).S Infor ION je mnohem snazší připojit systém WMS do vysokorychlostní podnikové sítě. Pak se podíváme na registry podnikových transakcí a vybereme typy transakcí, které musejí být mezi těmito dvěma systémy sdílené. Například ERP systém může do WMS posílat zprávy o nákupní objednávce tak, aby se WMS systém mohl podívat na dodávku objednávky. Třetím krokem je iniciace sdílení transakcí. Celý proces netrvá déle než 10 minut.

S Infor24 nyní nabízíte vlastní cloudová řešení. Jsou použitelná také v oblasti ERP?

Ano. Naším cílem je poskytnout zákazníkům široké možnosti nabídek, které nejlépe vyhovují rozpočtům a personálnímu obsazení. Budeme pokračovat v nabídkách tradičních on-premise licencí (tj. nakoupených do podniku), navíc také dodáváme hostovaná řešení. Loni v červnu jsme oznámili, že budeme nabízet v cloudu také SyteLine na bázi předplatného na uživatele a měsíc.Stále jsme v oblasti cloudových ERP řešení ve fázi, kdy je na straně zákazníků více zvědavosti nežli skutečné poptávky. I když je součástí každého RFP v současnosti sekce o cloudu, většina CIO ještě není připravena převést své kritické ERP aplikace mimo svá datová centra. Zatím u nich převažují spíše rizika nad přínosy.Abychom trochu jejich rozhodování zákazníků, nabízíme pro SyteLine speciální možnost „try-before-you-buy", takže zákazníci se mohou rozhodnout, zda chtějí zavést řešení on-premise, v cloudu nebo hybridní řešení kombinující oba přístupy.

Co se v oblasti byzbysu v roce 2010 podařilo nejvíce?

Přišel jsem do Inforu s pevnou vírou, že se nemůžete stát lídrem v oblasti podnikových aplikací, pokud nemáte na ERP trhu dominantní pozici. Měli jsme skvělé produkty, ale chyběl nám tah na baranku. V Severní Americe jsme se proto s naším ERP týmem zaměřili na tři oblasti: získat nové partnera, a pracovat v těsném zákazníky, přesvědčit stávající zákazníky, aby v nás viděli kontaktu s našimi distribučními partnery.A funguje to. Znatelně jsme zlepšili naši konkurenční pozici oproti takovým dodavatelům, jako je Epicor, MS Dynamics, Oracle a SAP. Dalším krokem bude zopakovat to samé v Evropě - budeme nyní na evropském trhu mnohem agresivnější.Pokud se týká cílů na rok 2011, chceme se nyní více zaměřit i na větší společnosti. Máme několik nových aplikací, které plánujeme uvést na jaře. Také přijdeme s novými nástroji pro oblasti řízení výkonnosti a řízení dodavatelského řetězce. Naším cílem je změnit způsob, jakým je Infor viděn na trhu.

Jaké změny přinese nový manažerský tým okolo výkonného ředitele Charlese Phillipse?

Opět bych zmínil rychlost, s jakou jsme šli dopředu v roce 2010. Pod vedením Charlese budeme ještě rychlejší. Přijdou nové iniciativy. Jednou z nich bude vybudovat nové partnerství s velkými systémovými integrátory a předními technologickými společnostmi. Další iniciativou bude posílení vybraných best-in-class řešení, jako je Infor CRM Epiphany. Díky předchozím zkušenostem ve společnosti Oracle bude manažerský tým klást velký důraz na produkty pro správu dat a business intelligence alias performance management.Bude také posílena orientace na budování vertikálních řešení. Duncan Angove, náš nový prezident pro oblast produktů, marketingu a podpory, a Stephan Scholl, výkonný viceprezident globálních operací, za svého působení ve společnosti Oracle vybudovali silné vertikální obchodní jednotky.

Co bude největším úkolem pro Infor v oblasti ERP v roce 2011?

Kdybyste se mě byl zeptal vloni, byl bych řekl, že ekonomika. Většina lidí již dnes věří, že krize je za námi a že nastává oživení.Hlavní příležitostí softwarového trhu mohou být zákazníci, kteří upgradují z velmi starých systémů. Je celá řada těch, kteří se svými systémy, implementovanými ještě v minulém století, neudělali skutečně nic. Promarnili celou dekádu, kterou mohli využít k inovacím.

Jako obvykle ale existuje nechuť něco měnit, pokud to funguje. Avšak pokud úspora nákladů a vyšší produktivita se stanou základním předpokladem k udržení konkurenceschopnosti, podniky budou muset modernizovat velmi brzy. Budeme se muset ujistit, že jsme schopni vyhrát bitvy o tyto zákazníky - nejen mezi naší zákaznickou základnou, ale také v celém našem odvětví.