Infografika: Umělá inteligence a analýzy zrychlují tempo digitální transformace

14. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dimension Data)
Podle zprávy společnosti Dimension Data 40 % z 800 organizací zapojených do aktuálního průzkumu považuje za jedny z hlavních cílů své digitální transformace získání konkurenční výhody a zlepšení stávajících podnikových procesů. Mezi další zjištěné poznatky patří, že digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií.
Foto: Pixabay.com

Více než 62 % účastníků průzkumu očekává, že během následujících dvou let zavedou jejich organizace nové technologie jako například virtuální poradce. A pro stejné období 58 % dotázaných předpokládá, že začnou do technologií umožňujících provoz těchto poradců aktivně investovat.

Digitální pracoviště již nejsou jen o manažerech a o řídících pracovnících – zaměstnanci vzájemně spolupracují s cílem dokončit jednotlivé projekty. Pracovníci navíc přicházejí do kontaktu se zákazníky i partnery. Stále častěji tak jde o „virtuální zaměstnance“, kteří i když vlastně nejsou spojeni s fyzicky existující pozicí, hrají v organizaci důležitou roli.

Umělá inteligence je sice stále ještě na počátku svého vývoje, nicméně již dnes je dostatečně pokročilá na to, aby mohla ve firmách zastoupit roli virtuálních asistentů. A v některých odvětvích, jako je například bankovnictví, dokonce roli virtuálních poradců nebo virtuálních pracovníků na přepážce. Virtuální asistenti mají podobu robotů provozovaných ve specifických aplikacích a pro získávání odpovědí na základní otázky využívají umělou inteligenci včetně technologie strojového učení.

Krista Brown, viceprezidentka skupiny Dimension Data pro oblast systémů pro koncové uživatele, uvedla: „Organizace stále více využívají analýz pro pochopení toho, jak tyto technologie ovlivňují výkonnost jejich podnikání. S cílem zlepšit zákaznické služby využívá analytické zpracování 64 % účastníků průzkumu a k analytickému vyhodnocování technologií používaných na pracovištích se přihlásilo 58 % dotázaných.“

Dostatečně daleko na to, aby mohly těžit z výhod digitální transformace, je necelá třetina organizací – cca 30 %. Ostatní jsou nicméně stále ještě na začátku a transformační kroky teprve připravují.

Krista Brown také uvedla, že jedním z důvodů pro zpomalování transformace do podoby digitálních pracovišť může být korporátní kultura. Místo toho, aby technologie a firemní kultura změny pracovního stylu podporovaly, často dalšímu rozvoji spíše brání. Nicméně největší překážkou úspěšného přijetí nových pracovních metod byly problémy spojené s informačními technologiemi následované provozními důvody.

„Pro zavádění nových nástrojů podporujících spolupráci a zlepšujících produktivitu s cílem zvýšit pracovní flexibilitu může být největší překážkou složitost stávající podnikové informační architektury. Podmínkou úspěšné transformace je úzká spolupráce IT s vedením klíčových oddělení,“ doplnila Krista Brown a upřesnila, že právě takové transformace umožňují podnikat a podporovat zákazníky zcela novým způsobem.

Vedoucí IT pracovníci byli vyzváni i k tomu, aby určili, jaké technologie jsou pro jejich strategie přechodu k digitálním pracovištím nejdůležitější. Robert Allman, viceprezident skupiny Dimension Data pro zákaznickou zkušenost a spolupráci věří, že klíčové jsou z tohoto pohledu technologie podporující mobilitu: „Vrcholové vedení včetně IT ředitelů již důležitost mobility pro digitální pracoviště chápou, potvrzují to i společnosti, které v rámci plnění pracovních povinností umožňují využívat jak firemní zařízení, tak i ty, které jsou v osobním vlastnictví zaměstnanců.“

Podniky se orientují i na technologie, které umožňují zdokonalit zákaznické služby – díky transformaci pracovišť do digitální podoby dosáhlo zlepšení spokojenosti zákazníků 45 % respondentů.

Štítky: 
Digitalizace, Digitální transformace, Ze světa firem, Dimension Data, NTT Czech Republic (dříve Dimension Data)

Podobné články

David Večeřa, sales director společnosti INFOMATIC

David Večeřa (Infomatic): Digitalizace a automatizace jsou cestou k efektivitě

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Infomatic)
S Davidem Večeřou, sales directorem společnosti INFOMATIC, jsme hovořili o tom, co podnikům přináší digitalizace dokumentů a automatizace procesů. Prostor dostaly také skenery značky RICOH a s nimi související servisní služby nebo pozvánka na připravovanou konferenci DIGITALIZACE 2025. Čtěte více

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Skenery stále vytvářejí aktuální příležitosti

22. 4. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Canon)
S nástupem multifunkčních tiskových zařízení se předpovídalo, že kategorie dedikovaných skenovacích zařízení nimi bude velmi rychle nahrazena. Přestože se podobné predikce začaly objevovat už před patnácti lety, do dnešního dne se tak nestalo. Jak je to možné? Čtěte více

Progress představuje pokročilé nástroje AI na platformě ShareFile

7. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress)
Nativní SaaS platforma pro spolupráci na dokumentech Progress ShareFile získala nové AI funkce. Nové nástroje, navržené pro vyšší efektivitu a lepší zabezpečení dat, umožňují firmám optimalizovat pracovní procesy a zvýšit produktivitu, aniž by bylo nutné rozšiřovat stávající týmy. Čtěte více