Infografika: Osm z deseti Čechů nikdy neslyšelo o internetu věcí
Obecně lze říci, že Češi očekávají od internetu věcí zlepšení životní úrovně, především díky tomu, že se v budoucnosti budou i ty nejobyčejnější věci transformovat na tzv. „smart“.
Přestože pojem internet věcí aktuálně silně rezonuje v IT a komunitě technicky zdatných uživatelů, pro laickou veřejnost je stále neznámý. V průzkumu společnosti Nielsen Admosphere 83 % dotázaných uvedlo, že si nedokáže pod pojmem internet věcí nic představit. Zajímavostí je, že téměř každý čtvrtý Čech je zřejmě velkým fanouškem katastrofických sci-fi filmů, protože po vysvětlení pojmu internet věcí vyvstaly u této skupiny obavy o budoucnost lidské civilizace (39 % dotazovaných). Téměř polovina respondentů si od internetu věcí slibuje zlepšení produktů a služeb. Pozitivněji smýšlející Češi vkládají velká očekávání do věcí z kategorie chytrých domácností (60 %), chytrých automobilů (59 %) a tzv. „wearables“ – nositelných zařízení (39 %).
„Všudypřítomný internet věcí bude transformovat naši bezprostřední zkušenost a bude proto zajímavé být přitom. Intel v oblasti internetu věcí nabízí na vlastní platformě komplexní sadu stavebních bloků, díky nimž lze demonstrovat využití chytrých zařízení od průmyslových aplikací nositelné elektroniky přes maloobchod až po chytré budovy. Podporujeme řadu aktivit, které rozvíjejí ekosystém kolem IoT a tato soutěž mezi ně bezesporu patří,“ uvedl Petr Ulvr, obchodní manažer ze společnosti Intel, která soutěž podporuje.
Výzkum provedla společnost Nielsen Admosphere. Cílovou skupinou byla internetová populace starší 15 let. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 507 respondentů.