Infografika: Fotoaparáty se nakupují především na internetu

9. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Megapixel)
Fotoaparáty a fotografické vybavení lidé nakupují především na internetu a typickým kupujícím je muž. Obvykle nakoupí kompakt, spíše výjimečně s výměnnými objektivy a jen třetina nakupujících dává přednost koupi zrcadlovky. Mezi nejprodávanější značky patří Nikon, Canon, s odstupem pak Panasonic a Sony.

Pozadu ale nezůstávají ani ženy. Ač nejsou hlavní nákupčí silou, jejich síla roste například v návštěvnosti fotografických kurzů. Údaje vyplývají z průzkumu společnosti Megapixel.

62: 38 – takový je poměr nákupů v e-shopu proti kamenné prodejně. Necelou třetinu zákazníků tvoří ženy (28 %), nejsilnější kupní sílu představují muži (72 %). „Zájem žen ale každým rokem stoupá, sledujeme to nejen na podílu nakupujících, ale také na podílu žen, které se účastní našich fotografických kurzů, v současné chvíli je jich nadpoloviční většina, přesně 62 %,“ řekl Tomáš Matějček, majitel společnosti Megapixel.

Z nakupovaných typů jednoznačně vedou kompakty (kupuje je 62 % zákazníků), necelá třetina (28 %) dává přednost profesionálnějším zrcadlovkám a jen desetina zákazníků kupuje kompakty s výměnnými objektivy. V kusovém vyjádření tedy obrat tvoří jednoznačně kompakty, v hodnotovém vyjádření do popředí výrazně vystupují právě fotoaparáty s výměnnými objektivy. Zatímco běžný uživatel sáhne nejčastěji po kompaktu s ultrazoomem a odolných kompaktech, se kterými lze bez obav cestovat po světě, profesionál si vybírá zrcadlovky se snímačem o velikosti kinofilmu, tedy full frame. Z příslušenství se pak nejčastěji poptávají paměťové karty, pouzdra na ochranu a filtry na objektivy. Z hlediska sezónnosti mají fotoaparáty dvě silné špičky – červen a červenec, kdy lidé pořizují výbavu na dovolenou, jsou stejně silné jako listopad a prosinec, kdy se fototechnika stává oblíbeným vánočním dárkem.

„Nejoblíbenější a nejprodávanější je v tuto chvíli Nikon D5100 +18-105 mm VR, následovaný Canonem (EOS 600D+18-55 mm IS II), Panasonicem (Lumix DMC-FS40 černý), Sony (CyberShot DSC-RX100) a pětici nejoblíbenějších uzavírá Panasonic Lumix DMC-FZ62,“ řekl prodejní trendy Tomáš Matějček.

Štítky: 
Fotoaparáty, Canon, Nikon, Panasonic, Sony
Fotogalerie: 

Podobné články

Kapesní Canon PowerShot ZOOM potěší rodiny i pozorovatele přírody

16. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Lehký kapesní fotoaparát Canon PowerShot ZOOM s rozlišením 12 milionů bodů zaujme extra dlouhým rozsahem ohniskových vzdáleností, stabilizací obrazu a jednoduše ovladatelným krokovým zoomovým objektivem, navrženým tak, aby uživatelům pomohl zachytit všechny důležité momenty. Čtěte více

Focus Nordic distributorem značky Zeiss pro ČR a SR

5. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Focus Nordic)
Společnost Focus Nordic od října 2020 převzala distribuci spotřební optiky legendární značky Zeiss v České republice a na Slovensku. V severských krajinách, Pobaltí a Polsku Focus Nordic zastupuje produkty Zeiss již několik let. Čtěte více

Canon vydal nový firmware pro EOS R5 a oznámil plán budoucích aktualizací

31. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon vydala nový firmware (1.1.0) pro fotoaparát EOS R5. Aktualizace, která je již k dispozici, opravuje některé nedostatky a přináší nová vylepšení. Zároveň byl představen plán budoucích aktualizací pro EOS-1D X Mark III a EOS R5. Čtěte více

Známe vítěze 38. ročníku EISA Awards

19. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA Awards)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty za období 2020–2021. Pokud vás zajímá, které produkty ovládly jednotlivé kategorie 38. ročníku této soutěže, jste na správném místě. Čtěte více