Infografika: 70 % top manažerů již iniciovalo transformaci na digitální dodavatelský řetězec

13. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Infor)
Pro 75 % respondentů průzkumu je přechod na digitální dodavatelský řetězec důležité téma, pro polovinu dokonce velmi důležité. Dosavadní pokrok je však podle manažerů velmi malý, ovšem výrazné změny lze očekávat v příštích pěti letech.

Většina dosavadních studií zkoumala digitální transformaci pouze uvnitř organizací či jen mezi firmami a jejich zákazníky. Současná studie společnosti Infor se zaměřila na využívání digitálních technologií mezi podniky a všemi jejich partnery v rozšířeném hodnotovém řetězci. Průzkum byl proveden mezi 337 top manažery předních výrobních a retailových společností v Evropě a Severní Americe.

Klíčová zjištění průzkumu:
Digitální transformace dodavatelského řetězce je zásadní

  • 75 % respondentů tvrdí, že přechod na digitální dodavatelský řetězec je pro ně důležité téma;
  • 50 % uvádí, že je dokonce „velmi důležité“;
  • 70 % říká, že již formálně zahájilo přechod na digitální dodavatelský řetězec.

Dosavadní pokrok je malý

  • 30 % dotázaných manažerů uvedlo, že je nespokojeno s dosavadním pokrokem;
  • pouze 5 % je „velmi spokojeno“

Klíčové technologie jsou identifikovány, ale nejsou masově využívány

  • mezi klíčovými technologiemi umožňujícími transformaci na digitální dodavatelský řetězec jsou zmiňovány především platformy a nástroje poskytující transparentní pohled na dodavatelský řetězec (94 %), analýzu Big Data (90 %), simulační nástroje (81 %) a cloud (80 %);
  • 48 % respondentů přiznává, že v současné době jsou dominantními způsoby interakce s partnery v dodavatelském řetězci stále tradiční metody jako telefon, fax a e-mail.

Dramatické změny jsou očekávány během pěti let

  • dnes má přístup k většině dat z rozšířeného dodavatelského řetězce pouze
    15 % organizací, během pěti let by to mělo být až 54 %;
  • pouze 23 % dotázaných uvádí, že většina dat v rozšířeném dodavatelském řetězci je dnes analyzována a využívána k rozhodovacím procesům, za pět let by to mělo být 68 %;
  • za pět let také 95 % respondentů očekává vyšší míru automatizace v oblasti spolupráce s dodavateli;
  • 94 % dotázaných za pět let očekává v dodavatelském řetězci více aktualizací stavu v reálném čase.

Očekávané přínosy transformace na digitální dodavatelský řetězec jdou dále, než jsou obvykle zmiňované redukce logistických nákladů, zásob a údržby, lepší zákaznické služby a vyšší celková efektivita. Jako mnohem důležitější je přechod na digitální dodavatelských řetězec vnímán z hlediska dramatického zlepšení flexibility a reakční rychlosti organizace nezbytných v situaci rychle se měnících podmínek na trhu, nových hráčů přicházejících s novými obchodními modely či neočekávaných výpadků v dodavatelském řetězci. Takovéto výpadky vedly v posledních několika letech k finančním a reputačním ztrátám u bezpočtu organizací.

Minimalizace následků nepředvídatelných výpadků se stala hlavní prioritou a motorem transformace na digitální technologie. Avšak co tento přechod zpomaluje, je aktuální nízká úroveň spolupráce a transparentnosti dodavatelských sítí.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více