IBM uvedla analytický nástroj Watson Analytics

24. 9. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: IBM)
Služba Watson Analytics firmám nabízí okamžitý přístup k analytickým nástrojům pro predikci trhu a vizuální analýzu. Služba umožňuje provádět pokročilou analýzu a predikci prakticky každému a k dispozici je bezplatná cloudová služba pro počítače a mobilní telefony.

Watson Analytics nabízí celou řadu analytických funkcí pro třídění a skladování dat. Uživatelům umožňují získávat a připravovat data a jdou přitom mnohem dál než obyčejné tabulkové kalkulátory. Umožňují totiž vizualizaci dat a jejich interaktivní analýzu. IBM Watson Analytics používá k interakci s výkonnými analytickými nástroji přirozený jazyk, což firmám umožňuje snadněji hledat odpovědi na zásadní otázky jako „Co jsou hlavní hybatelé mých tržeb, jaké benefity nejlépe motivují zaměstnance ve firmě nebo které kontrakty se s největší pravděpodobností podaří uzavřít?“.

Na rozdíl od analytických nástrojů zaměřených na vizualizaci, které jsou určeny hlavně vědcům a datovým odborníkům, provádí IBM Watson Analytics kroky, jako jsou příprava dat, prediktivní analýza a vizuální storytelling, automaticky. Je tak vhodný pro nasazení napříč firemními disciplínami – od marketingu, přes obchodní oddělení až po lidské zdroje.

Tři klíčové inovace, které významně snižují uživatelské nároky na používání pokročilých analytických nástrojů:

  • Jednotná zkušenost – na rozdíl od dosavadních oddělených analytických nástrojů určených pro různé typy analýz nabízí Watson Analytics jednotnou zkušenost, která v sobě spojuje řadu samoobslužných datových a analytických funkcí v cloudu. Uživatelé identifikují svůj problém a Watson Analytics jim umožní získat data, čistit a tříbit je, získávat náhledy, předpovídat různé scénáře, vizualizovat výsledky, vytvářet zprávy nebo informační panely a spolupracovat.
  • Řízená prediktivní analýza – Watson Analytics obsahuje využití prediktivní analýzy pro odhalení klíčových informací a odkrytí překvapivých vzorců a vztahů. Tento proces s sebou přináší nové otázky a nabízí cenný náhled na to, které části firemního byznysu jsou ty nejdůležitější.
  • Dialog v přirozeném jazyce – Watson Analytics mluví jazykem byznysu a lidí, kteří se v něm pohybují. Umožňuje nám najít to, co potřebujeme, a to jednoduše tak, že do příkazového řádku napíšeme, co bychom chtěli najít. Watson Analytics přináší výsledky, které vysvětlí, proč k čemu došlo a co se stane dál, to vše ve srozumitelné obchodní řeči.

Většina analytických nástrojů na trhu předpokládá, že uživatelé už mají data připravená k analýze, že mají jasnou představu o druhu analýzy, kterou potřebují, a potřebné schopnosti a čas sestavit model pro analyzování. Většina firem ale žádnou z těchto věcí nemá. Hledání a ověřování dat může zabrat až polovinu času celého procesu analýzy. Watson Analytics tyto kroky automatizuje a také používá nástroje zpracování lidské řeči, takže uživatelé mohou klást správné dotazy a získat na ně odpovědi v termínech svého oboru a přitom interaktivně zjemňovat hledání či vyhledávat nové vzorce dat a dále s nimi pracovat.

Watson Analytics nabízí sjednocené analytické nástroje a datovou zkušenost v cloudu. Stejně jako další cloudová řešení IBM bude také fungovat prostřednictvím služby SoftLayer a bude dostupný přes IBM Cloud Marketplace. IBM také plánuje umožnit přístup ke službám Watson Analytics přes IBM Bluemix, aby s ním mohli pracovat také nezávislí softwaroví prodejci a developeři.

Některé funkce Watson Analytics bude možné si vyzkoušet během třicetidenního betatestu. V nabídce je řada bezplatných i prémiových balíčků. Další informace naleznete zde.

Štítky: 
IBM