HP představilo pokladní systém pro maloobchodní prodejny

14. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Řešení HP ElitePOS modernizuje tradiční podobu maloobchodních pokladních systémů nejen inovativním designem, ale hlavně díky svému zabezpečení a výkonu. Cílem tohoto nového všestranného sjednoceného pokladního systému je změnit představy obchodníků o tom, jak mohou technologie proměnit zkušenosti zákazníků s nákupem v kamenných obchodech.

Elektronické obchodování výrazně ovlivňuje potřeby spotřebitelů při nakupování a obchody musí zajistit, aby prodavači prostřednictvím dat lépe rozuměli jejich chování a mohli jim díky tomu poskytnout co nejlepší servis. Podle průzkumu InReality 69 % spotřebitelů řeklo, že pokud by měli přístup k digitálním samoobslužným nástrojům jako interaktivním displejům a kioskům, byla by vyšší pravděpodobnost, že zboží zakoupí. Hledání rovnováhy mezi tím, kde může technologie pomoci navýšit objem prodeje a zároveň zefektivnit veškeré procesy, je dnes zásadní otázkou v oblasti maloobchodu, která dnes prochází výraznou proměnou.

„Prodejci hledají nové způsoby interakce se zákazníky a zlepšování nákupů v obchodech. Technologie přitom musí pomáhat personálu a zapojovat zákazníky tak, aby budila dojem, že jde o přirozené rozšíření konkrétní značky,” řekl Gwen Coble, ředitel oddelění Workstations, Thin Clients, Retail Solutions and Immersive Computing pro oblast EMEA z HP Inc. „Systém HP ElitePOS je především všestranné řešení, které dostalo elegantní a velmi líbivý design schopný přizpůsobit se celé řadě obchodů a prodejen, ale zároveň pořád nabízí zabezpečení, výkon a odolnost, které naši zákazníci od HP očekávají.”

HP ElitePOS se vyznačuje modulárním designem, který výrazně liší od dnes nejčastěji používaných terminálů. Zařízení podporuje i případy užití nad rámec platby u pokladny pro rychlejší a jednodušší nakupování pro zákazníky i prodavače. Příkladem může být interaktivní značení, docházka zaměstnanců a samoobslužné aplikace jako registrace zákazníků a přístup k nabídkám doplňkových produktů. Obchodníci, kteří si zakládají na čistém prodejním pultu nebo kteří od umístění svého pokladního terminálu vyžadují větší všestrannost, uvítají displej oddělitelný od vstupní/výstupní (I/O) základny.

Pro firmy, které chtějí, aby technologie co nejlépe doplňovala jejich značku, přináší HP ElitePOS a jeho příslušenství další možnosti přizpůsobení a flexibility podle specifických potřeb konkrétních zákazníků. Důraz byl kladen na detaily – nechybí například možnost připojení volitelné tiskárny účtenek integrované do sloupkového stojanu terminálu nebo volitelné čtečky magnetických pásek vestavěné do displeje.

Oblast maloobchodu a prodeje služeb jde často ruku v ruce s náročným prostředím, ve kterém se mohou podobné technologie snadno poškodit nebo zničit. Systém HP ElitePOS byl proto vyroben s důrazem na odolnost a spolehlivost, takže obstojí i v testech MIL-STD, při menším polití odvede tekutinu ven ze zařízení a má také chlazení pomocí postranních průduchů. Výpočetní výkon zařízení poskytují Windows 10, paměti DD4 a 7. generace procesorů Intel Core s technologií vPro.

„Protože maloobchod a prodej služeb prochází skutečně revoluční proměnou, budou pokladní a jim podobná zařízení sloužit v obchodech jako nejdůležitější bod, na který se budou zákazníci obracet,” řekla Leslie Hand, viceprezident sekce Retail Insights z IDC. „S tímto rychlým přechodem na digitální byznys ovšem vzrůstá i riziko hrozeb ve formě cílených útoků a malwaru. Obchodní POS systémy včetně nového HP ElitePOS tak musí být schopné najít rovnováhu mezi rostoucími potřebami zákazníka i obchodní značky a ochranou citlivých informací, které takovým zařízením každý den prochází.”

Pokladní zařízení jsou stále častěji cílem hackerů, bezpečnost proto zůstává v oblasti maloobchodu jednou z hlavních priorit. Podle společnosti Verizon souviselo 64 % útoků, které způsobily ztrátu dat, s proniknutím do pokladního zařízení. Právě proto nasadilo HP svá bezpečnostní řešení i na HP ElitePOS, a to včetně hardwarových i integrovaných softwarových prvků jako:

  • zabezpečení zařízení na úrovni BIOS pro ochranu proti útokům formou malwaru díky HP Sure Start Gen3, prvnímu BIOSu se schopností samoopravy a firmwarovému prostředí HP BIOSphere Gen3;
  • technologie ověřování uživatelů, včetně volitelné čtečky otisků prstů pro bezpečné přihlašování do systému; Credential Guard pro bezpečnou autentizaci uživatelů a ochranu hesel, a Device Guard, který umožní IT správcům vytvářet taková pravidla a omezení, aby na POS systému fungovaly pouze důvěryhodné a schválené aplikace a nemohlo tak dojít k útokům skrze USB porty;
  • fyzické zabezpečení zařízení díky možnosti přišroubovat vybrané konfigurace k prodejní přepážce, držáku VESA se zámkem K-Lock a externí čtečce otisků prstů pro bezpečné přihlašování prostřednictvím Windows Hello.

Dostupnost:

Podle očekávání bude ElitePOS v České republice dostupný od října 2017 za cenu od 28 900 Kč.

Podobné články

Inovace jsou klíčem k přežití

23. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Pandemie i současná krize dodavatelského řetězce mění přístup firem k digitální transformaci a inovacím. Do digitalizace masivně investují maloobchodníci a cloudové služby se stále častěji prosazují i v konzervativním oboru bankovnictví. Čtěte více

Technologie nad dovednosti – jak mohou technologie nakopnout práci obchodníků

17. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Obchodníci, kteří automatizují svou práci pomocí CRM nástrojů, jsou dvakrát úspěšnější než ti, kteří se spoléhají na zlepšování měkkých dovedností. Ačkoli se během pandemie většina obchodníků soustředila na rozvoj měkkých dovedností, pouze 11 % z nich se podařilo dosáhnout stanovených cílů. Oproti tomu respondenti, kteří vsadili na technologie pro generování leadů, dosahovali 26% úspěšnosti. Čtěte více

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit. Čtěte více
Petr Blabla, ředitel divize Digital Retail v Adastra ČR

Zákazníci v retailu mění své chování. Jak ho měřit a předvídat?

26. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Adastra)
Rychle nakoupit podle seznamu a utíkat pryč. Lidé se nyní snaží čas strávený v prodejnách minimalizovat. Jejich chování se vlivem restrikcí i obav o vlastní zdraví mění. Čtěte více