Hodnocení internetových nákupů získává na popularitě

19. 8. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Hodnocení a recenze internetových uživatelů jsou při rozhodování o nákupu stále důležitější. Počty hodnocení a recenzí internetových obchodů rostou, za první polovinu letošního roku zákazníci udělili již přes dva miliony hodnocení a recenzí. Na internetu je dnes ohodnocen téměř každý třetí nákup.
Foto: Freeimages.com

Hodnocení a recenze téměř čehokoliv jsou ve světě internetu dlouhodobým fenoménem, u internetových obchodů to platí dvojnásob. Pro zákazníka jsou v současnosti recenze a hodnocení jednou z nejdůležitějších věcí, podle které se rozhodují o nákupu. Češi se naučili recenze nejen číst, ale sami aktivně e-shopy a spokojenost s nimi hodnotí. „Průměrný měsíční počet hodnocení nákupů vzrostl meziročně zhruba o čtvrtinu, od roku 2012 se tento počet udělených recenzí nebo hodnocení nákupů téměř ztrojnásobil,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračoval: „Na Heurece je zákazníky hodnocen téměř každý třetí nákup, tento rok udělili zákazníci průměrně 350 000 hodnocení nebo recenzí měsíčně.“

 „Jedním z ocenění, které pomáhají zákazníkům rozlišit kvalitní e-shopy, je výhra v soutěži ShopRoku, jejíž hlasovací fáze právě hlasuje. Vítězové a finalisté soutěže ShopuRoku nasbírají mnohonásobně větší počet recenzí než ostatní obchody,“ doplnil Braverman. Navíc se s vítězstvím v soutěži většinou zvyšuje počet kladných a pozitivních hodnocení.

Počet hodnocení se zvyšuje také s vrcholem sezóny, kterým jsou každoročně vánoční nákupy. Rekordem na Heurece je prozatím loňský prosinec, během kterého bylo uděleno celkem přes 600 000 hodnocení. Protože občas dochází k udělování falešných nebo nepravých recenzí, jsou všechny recenze na Heurece kontrolovány čtyřmi různými mechanismy, aby se včas odstranily ty závadné nebo podvodné.

Také pro samotné e-shopy jsou recenze a hodnocení důležitou součástí při odhalování slabých stránek, jsou zdrojem důležité zpětné vazby od zákazníků o tom, co je potřeba zlepšit. Při správných reakcích se navíc dají i negativní recenze přeměnit v konkurenční výhodu.

Štítky: 

Podobné články

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více