Hodnocení internetových nákupů získává na popularitě

19. 8. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Hodnocení a recenze internetových uživatelů jsou při rozhodování o nákupu stále důležitější. Počty hodnocení a recenzí internetových obchodů rostou, za první polovinu letošního roku zákazníci udělili již přes dva miliony hodnocení a recenzí. Na internetu je dnes ohodnocen téměř každý třetí nákup.
Foto: Freeimages.com

Hodnocení a recenze téměř čehokoliv jsou ve světě internetu dlouhodobým fenoménem, u internetových obchodů to platí dvojnásob. Pro zákazníka jsou v současnosti recenze a hodnocení jednou z nejdůležitějších věcí, podle které se rozhodují o nákupu. Češi se naučili recenze nejen číst, ale sami aktivně e-shopy a spokojenost s nimi hodnotí. „Průměrný měsíční počet hodnocení nákupů vzrostl meziročně zhruba o čtvrtinu, od roku 2012 se tento počet udělených recenzí nebo hodnocení nákupů téměř ztrojnásobil,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračoval: „Na Heurece je zákazníky hodnocen téměř každý třetí nákup, tento rok udělili zákazníci průměrně 350 000 hodnocení nebo recenzí měsíčně.“

 „Jedním z ocenění, které pomáhají zákazníkům rozlišit kvalitní e-shopy, je výhra v soutěži ShopRoku, jejíž hlasovací fáze právě hlasuje. Vítězové a finalisté soutěže ShopuRoku nasbírají mnohonásobně větší počet recenzí než ostatní obchody,“ doplnil Braverman. Navíc se s vítězstvím v soutěži většinou zvyšuje počet kladných a pozitivních hodnocení.

Počet hodnocení se zvyšuje také s vrcholem sezóny, kterým jsou každoročně vánoční nákupy. Rekordem na Heurece je prozatím loňský prosinec, během kterého bylo uděleno celkem přes 600 000 hodnocení. Protože občas dochází k udělování falešných nebo nepravých recenzí, jsou všechny recenze na Heurece kontrolovány čtyřmi různými mechanismy, aby se včas odstranily ty závadné nebo podvodné.

Také pro samotné e-shopy jsou recenze a hodnocení důležitou součástí při odhalování slabých stránek, jsou zdrojem důležité zpětné vazby od zákazníků o tom, co je potřeba zlepšit. Při správných reakcích se navíc dají i negativní recenze přeměnit v konkurenční výhodu.

Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více