Hackeři při útocích (opět a stále častěji) napodobují známé značky

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnostiCheck Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2022. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích byl opět LinkedIn, uživatelé si tak musí dávat pozor na nejrůznější triky. Sociální sítě jsou celkově nejčastěji napodobovanou kategorií, následují technologické organizace, které na druhém místě vystřídaly přepravní společnosti.

Z technologických značek se hackeři nejčastěji maskují za Microsoft, který se posunul na druhé místo. 13 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky se snažilo nalákat uživatele právě jménem tohoto technologického giganta, což je více než dvojnásobek oproti předchozímu čtvrtletí. Do první desítky se nově dostaly také Adidas, Adobe a HSBC, ačkoli jejich podíl nebyl nijak výrazný, ve třetím čtvrtletí může dojít k dalšímu nárůstu.

„Phishingové e-maily jsou v arzenálu prakticky všech hackerů, protože jde o rychlou a efektivní cestu, jak při relativně nízkých nákladech vyzkoušet pozornost milionů uživatelů,“ řekl Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Důvěryhodné značky v uživatelích vzbuzují falešný pocit bezpečí, čehož kyberzločinci mohou zneužít.“

„Kyberzločinci využijí jakoukoli značku, která má dostatečný dosah a důvěru uživatelů. Proto v Top 10 vidíme nově Adidas, Adobe a HSBC. A důvod, proč podobné phishingové podvody hackeři stále používají, je prostý. Funguje to. Uživatelé proto musí být obezřetní a dávat si pozor na varovná znamení, jako jsou špatná gramatika, pravopisné chyby nebo podivné názvy domén,“ dodal Peter Kovalčík.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři chtějí využít důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Může tak dojít ke stažení malware nebo krádeži cenných osobních údajů.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2022

  1. LinkedIn (45 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (13 %)
  3. DHL (12 %)
  4. Amazon (9 %)
  5. Apple (3 %)
  6. Adidas (2 %)
  7. Google (1 %)
  8. Netflix (1 %)
  9. Adobe (1 %)
  10. HSBC (1 %)
Štítky: 
Bezpečnost, Phishing, Check Point

Podobné články

Sophos Experience Roadshow 2025: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti

19. 5. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Sophos)
Sophos přiváží do Prahy svou výroční Sophos Experience roadshow – své dveře otevře partnerům 5. června 2025 v pražském hotelu Vienna House by Wyndham Andel's Čtěte více

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více