Hackeři již napadli třetinu malých firem

26. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Okolo 36 % malých firem se v průběhu tohoto roku stalo obětí úniku dat. I když měl únik dat na velkou část malých firem značné negativní dopady, průzkum odhalil, že preventivní bezpečnostní opatření, která firmy přijaly, jsou často nedostatečná.

Ačkoliv kybernetické útoky na firmy s méně než 50 zaměstnanci nebudí velký zájem médií, nemění to nic na jejich významu a dopadu. Mívají totiž přímý vliv na jejich podnikání. S ohledem na značně omezené zdroje, které upřednostňují podnikatelský růst, musejí podniky v důsledku kyberútoku zastavit nebo snížit své pracovní aktivity. Tím riskují ztrátu zisků, která se s každou hodinou zvětšuje. Pokud navíc dojde ke zpronevěře zákaznických dat, může to poškodit pověst firmy, důvěru zákazníků, a dokonce vyústit v sankce z důvodu nedodržení regulí, jako je například GDPR.

Jak dokládají zjištění průzkumu, malé firmy se rok od roku stávají častějšími cíli kybernetických útoků, jejichž tempo neustále narůstá. I když podíl napadených firem je v segmentu SMB i velkých korporací vyšší (48 % a 53 %), tempo růstu útoků na malé firmy je nejrychlejší – oproti minulému roku vzrostlo o šest procentních bodů. S hackerskými útoky se tak musí vypořádat všechny firmy, pro malé podniky je to ale poměrně nová a nepříjemná zkušenost.



Aby se malé firmy vyhnuly nepříjemným následkům úniků dat, musejí být připravené. Průzkum ale ukázal, že třetina (33 %) z nich postrádá centralizovanou správu zabezpečení a ochrana konkrétních počítačů je odpovědností jednotlivých zaměstnanců. Některé firmy (25 %) navíc používají obvyklá bezpečnostní řešení určená pro domácnosti. Ty jim sice poskytnou základní úroveň ochrany, ale postrádají specifické funkce nezbytné pro firemní IT. Na rozdíl od speciálních řešení pro firmy například nezahrnují ochranu serverů nebo centralizovanou správu.

„Malé firmy se přirozeně primárně zaměřují na podnikatelský úspěch a růst. Kybernetickou bezpečnost odsouvají na vedlejší kolej, což se jim ale může značně prodražit. Malware si totiž nevybírá – i malá firma může mít spoustu zajímavých a citlivých dat, ze kterých mohou hackeři profitovat. Naštěstí nemusejí do svého zabezpečení před malwary i chybami svých zaměstnanců investovat závratné částky. Důležité je si vybrat nejvhodnější bezpečnostní řešení,“ uvedl Andrey Dankevich ze společnosti Kaspersky.

Štítky: 
Bezpečnost, Kaspersky

Podobné články

Barracuda CloudGen Firewall nabízí nové funkce

15. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gesto Communications)
Stále více firem a organizací přechází na moderní flexibilní infrastrukturu SD-WAN, o jejíž bezpečnost se může starat např. nástroj Barracuda CloudGen Firewall. Jeho funkční možnosti byly aktuálně rozšířeny díky spolupráci Barracuda Networks s dánskou firmou Steinwurf ApS. Čtěte více

Nejzávažnější typy útoků na Průmysl 4.0

15. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Trend Micro)
Společnost Trend Micro zveřejnila výsledky svého nejnovějšího výzkumu. Bezpečnostní zpráva zaměřená na Průmysl 4.0 odhaluje, jak mohou pokročilí kybernetičtí zločinci využívat pro sabotáž chytrých výrobních prostředí netradiční, nové vektory útoku. Čtěte více

Zabezpečení Netgear Armor je nově součástí produktů s podporou Wi-Fi 6

9. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Netgear)
Společnost Netgear nově integrovala bezpečnostní službu Armor do svých síťových produktů s podporou Wi-Fi 6. Kybernetické zabezpečení aktivně chrání domácí síť i veškerá k ní připojená zařízení před online hrozbami, jako jsou typicky viry, spamy, malware, spyware, spyboty, ransomware, phishing či botnety. Čtěte více

Flowmon představil novou generaci řešení pro monitorování a diagnostiku sítí

8. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Flowmon Networks)
Flowmon 11 přichází s vylepšenou ergonomií, která zefektivňuje řešení síťových problémů. Změny v UX umožňují síťovým týmům držet krok s rostoucími nároky na výkon a spolehlivost v digitálních prostředích. Vylepšená viditelnost napříč prostředími, předdefinované dashboardy a intenzivní zaměření na uživatele pomáhají týmům NetOps sladit jejich cíle s neustále se měnícími podmínkami trhu. Čtěte více