Google má centrální místo pro správu prezentací firem a podnikatelů

16. 6. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Google)
Google spustil novou službu Moje firma na Googlu. Podnikatelům přináší řešení, jak snadno a rychle spravovat svou online prezentaci na Googlu, a pomáhá budovat lepší vztahy se zákazníky.

V České republice podniká více než milion malých a středních firem, ale jenom čtvrtina z nich aktivně pracuje s vlastní webovou prezentací. Vyplývá to z průzkumu společnosti Millward Brown, který vznikl ve spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Češi stále více využívají internet a možnosti, které nabízí. V České republice internet zajišťuje více než 140 tisíc pracovních míst a podíl internetové ekonomiky na HDP je větší, než podíl pojišťovnictví, zemědělství, bankovnictví nebo pohostinství. Navíc se předpokládá, že tento podíl bude i nadále růst. Služba Moje firma na Googlu (www.google.cz/mojefirma) vznikla s cílem umožnit malým a středním podnikům jednoduchou a rychlou správu online prezentace a šetřit tak čas, který mohou věnovat podnikání.

„Studie prokázala, že až 81 % oslovených malých a středních podniků vlastní webové stránky a jen o něco méně jich využívá některou z forem online propagace. Jenom malé procento (26 %) ale aktivně sleduje, jestli jim internet pomáhá efektivně oslovit jejich zákazníky, i když investují nemalé částky například za zápisy ve firemních katalozích. Věříme, že právě služba Moje firma usnadní jejich online prezentaci a pomůže jim cíleně komunikovat se zákazníky, ať už je tito zákazníci hledají na počítači nebo na chytrém telefonu,“ řekl Petr Šmíd, head of SMB marketing pro ČR a SR.

Služba Moje firma propojuje stávající možnosti online prezentace pro firmy na Googlu.
Z jednoho místa se mohou podniky zdarma zviditelnit ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a sociální platformě Google+. Mobilní aplikace jim umožní zůstat v kontaktu se svými zákazníky a sdílet s nimi příspěvky, fotky nebo hodnocení. Služba také přináší přehledný panel statistik a integraci s AdWords Express.

Stávající uživatelé služby Adresáře firem Google nebo Informačního panelu Stránek Google+ získají aktualizaci na tuto novou službu.

Služba Moje firma na Googlu nabízí:

  • Aktualizaci firemních informací: ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a na Google+ z jednoho místa 
  • Přidávat fotografie: firmy i virtuální prohlídky jejího interiéru a umožnit zákazníkům ji lépe poznat
  • Spojit se přímo s fanoušky a zákazníky: pomocí sdílení novinek, událostí a dalších důležitých informací na Google+ stránce 
  • Sledovat hodnocení: napříč webem a odpovídat na Google recenze
  • Pochopit, jak lidé hledají firmu: a jak na ně firma působí s využitím statistik a integrace 
  • s AdWords Express 
  • Spravovat informaci kdykoliv a odkudkoliv: s aplikací Moje firma pro Android a iOS 
  • Služby Googlu pro malé a střední podniky:
  • AdWords www.google.cz/adwords - samoobslužný reklamní systém od Googlu, který umožnuje inzerovat ve Vyhledávači Google, Reklamní síti Google a YouTube
  • AdWords Express www.google.cz/adwords/express - zjednodušené reklamní řešení od Googlu pro firmy, které začínají s online reklamou
  • Analytics www.google.cz/analytics - nástroj pro bezplatnou webovou analýzu, poskytuje přehled o návštěvnosti webových stránek a o efektivitě online marketingu
  • Google Apps www.google.cz/apps - cloudová sada kancelářských aplikací, díky které můžete pracovat odkudkoli a z jakéhokoliv zařízení