GfK: Trh PC s dotykovými displeji na vzestupu

30. 9. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: GfK)
Zatímco multimediální tablety si již vydobyly pozici na trhu a za letošní rok se jejich prodej zvýšil o 28 %, poptávka po PC s dotykovým displejem vystřelila vzhůru o 130 %. Z tradičních produktů zaznamenaly pozitivní tendenci růstu pouze produkty se sofistikovaným designem, jako jsou počítače typu vše v jednom.

Celosvětová poptávka po IT produktech se v první polovině roku 2014 udržela na stabilní úrovni. Trendy v počítačovém segmentu s velkým objemem prodeje jasně ukazují, že spotřebitelé stále více preferují produkty se sofistikovaným designem, které nabízejí lepší funkce a splňují požadavky na mobilitu. Mění se způsob, jakým lidé počítače používají a vnímají. PC s dotykovým displejem se pro ně stávají ideálním řešením, což se projevuje prudce stoupající poptávkou.

Pravidelný cyklus nákupu obměny za produkty Windows 7 a ukončení podpory systému Windows XP na začátku roku přispěly po celém světě k odlivu spotřebitelů od tradičních stolních počítačů (pokles o 7 %) a přenosných počítačů (pokles o 12 %) do nových segmentů výpočetní techniky. Z tradičních typů produktů dosáhly pozitivních hodnot pouze produkty se sofistikovaným designem, mezi něž se řadí ultratenké notebooky (růst o 2 %), produkty s lepšími uživatelskými funkcemi, jako jsou počítače typu all-in-one (růst o 5 %), a také přenosná zařízení, například ultratenké notebooky (růst o 4 %).

Spotřebitelé přešli do nového segmentu tabletů ze segmentu tradičních přenosných počítačů, včetně obměny za stolní počítače a notebooků s displejem do velikosti 15 palců. Naopak stolní počítače dosáhly ve střední Evropě pozitivních výsledků. Za zvýšenou poptávkou po tradičních stolních počítačích stáli především spotřebitelé se zájmem o hraní her a poloprofesionální zpracování obrazu a zvuku. V meziročním srovnání vzrostla v roce 2014 také obliba modelů vše v jednom.

Německý trh měl v první polovině roku zásadní vliv na vývoj trhu s počítačovými produkty v západní Evropě. Poptávka po IT produktech se v Německu oproti stejnému období předchozího roku zvýšila o 11 %. Ačkoli po celém světě klesá zájem o přenosné počítače, v Německu se v tomto segmentu podařilo dosáhnout 10% nárůstu. Ve srovnání s loňským rokem se zařízení s dotykovou obrazovkou těšila větší oblibě než přenosné počítače bez dotykové obrazovky. V Německu byl také zaznamenán 37% nárůst poptávky po tradičních stolních počítačích, což je nejvíce z celé západní Evropy. Poptávka po modelech all-in-one se zvedla o 10 %, přičemž každý čtvrtý model již byl vybaven dotykovou obrazovkou.

V Německu si také výrazně polepšil trh s tablety. Tablet PC s přibližně 140 000 prodanými kusy v první polovině roku, což odpovídá nárůstu o 122 %, se v současnosti podílejí na celkové poptávce 3 % (červen 2014). Velké oblibě se u německých spotřebitelů rovněž těší multimediální tablety. I v tomto segmentu dosahovala poptávka vysoké úrovně 27 %. Stále populárnější jsou větší modely s úhlopříčkou přes 8 palců, které nabízejí lepší vizuální zážitek. Zatímco poptávka po multimediálních tabletech s větší obrazovkou stoupla o 43 %, trh s menšími modely do 8 palců se již blíží nasycení.

Obecně lze na základě výsledků německého trhu s IT produkty za první pololetí letošního roku očekávat pozitivní vývoj i ve druhé polovině roku 2014. Generace tabletů bude podněcovat poptávku ve všech IT segmentech a vytvoří tak potřebnou infrastrukturu i individuální podmínky a podmínky pro přenos obsahu, které odpovídají měnícímu se chování uživatelů a způsobu přijímání.

Štítky: 

Podobné články

Panasonic Toughbook G2mk2

Panasonic: odolné tablety Toughbook G2 a 33mk3

17. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic)
Společnost Panasonic Connect představila inovované verze svých odnímatelných odolných tabletů. Jak 10,1" model G2mk2, tak 12" model 33mk3 přinášejí vysokou odolnost, dlouhou výdrž, široké možnosti přizpůsobení, bohatou konektivitu a vyvážený výkon, díky kterým je terénní pracovníci ocení bez ohledu na pracovní úkol, aplikaci nebo prostředí. Čtěte více

Tablety v roce 2024: Mají stále co nabídnout?

5. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Trend je neúprosný. Tablety se prodávají stále hůř. Vloni jejich prodej klesl o desítky procent. Drtí je jak konkurence ze strany chytrých telefonů a notebooků, tak i nasycení trhu a prodlužující se životní cyklus zařízení. I přesto jde o segment, který bude ještě nějakou dobu schopný ospravedlnit svou existenci. Navíc se očekává brzký příchod inovovaných iPadů Pro od Applu... Čtěte více
Notebook s transparentním displejem od Lenova

Novinky z Mobile World Congress 2024

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Letošní veletrh Mobile World Congress v Barceloně dal vyniknout ohebným telefonům nejrůznějších tvarů a podob, umělé inteligenci, špičkovým fotoaparátům, ještě kvalitnějším zobrazovačům i řadě dalších atraktivních inovací. Pokud vás zajímá, na co se můžeme ve světě mobilních technologií těšit v následujících měsících, jste na správném místě. Čtěte více

Lenovo Smart Connect propojí počítače, tablety i telefony

28. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo)
Společnosti Lenovo a Motorola uvedly na trh softwarové řešení Smart Connect, které efektivně a plynule propojuje digitální ekosystémy a vytváří bezproblémový zážitek z propojení více zařízení. Čtěte více