Gartner: Vývoj na trhu se spotřební elektronikou

29. 6. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Gartner)
Podle analytiků společnosti Gartner dosáhnou výdaje spotřebitelů na produkty a služby v oblasti digitální zábavy a informací do čtyř let celkové částky 2,8 miliardy amerických dolarů. To je o 0,7 miliard dolarů více než letos. Dodavatelům přitom analytici doporučují co nejvíce diversifikovat svoji nabídku.

Právě rozdělení aktivit do různých oblastí, by mělo dodavatelům se spotřební elektronikou pomoci. Gartner navíc doporučuje rozdělit výdaje na tyto tři části – obsah, zařízení a služby.

V roce 2010 utratili spotřebitelé za služby v oblasti digitální zábavy a informací 2 biliony dolarů. Tato částka v roce 2015 bude činit až 2,8 miliard dolarů. V roce 2011 se odhaduje, že spotřebitelé utratí 2,1 miliard.

Z loňských dvou bilionů utracených dolarů, bylo hned 62 procent (1,2 miliard) vynaloženo na přístup a využití předplacených komunikačních služeb (komunikace, mobilní data, připojení k síti, videoservis, předplácení TV a on-line hraní).
 
Druhou největší výdajovou skupinou (28 procent) byla elektronická zařízení. Spotřebitelé za mobily, přenosná zařízení, PC a podobné přístroje jako televize nebo herní konzole utratili 600 bilionů dolarů.

Nejméně (10 procent) zaplatili za obsah a software, za které bylo utraceno 200 bilionu dolarů.

„Pokud chce dodavatel uspět, musí se zaměřit na rozdělení svých aktivit na tři části,“ řekla Mikako Kitagawa, analytička Gartneru. „První je obsah, druhou zařízení a třetí služby. Dodavatelé, kteří se zaměří pouze na jednu část, budou muset vynakládat neúnavné úsilí na inovaci požadovanou k udržení svého náskoku,“ dodala Kitagawa.

Gartner dále radí zaměřit se na mobilní telekomunikace (místo fixních), fyzický obsah (CD, DVD a knihy) a na poskytování online vysílání. Třemi technologiemi pro následující tři roky budou – bezdrátové připojení, lokalizační služby (LBS) a operační systémy, které jsou základem pro integraci aplikací, které mohou propojit vše dohromady.