Fujitsu mění strategii. Přestane prodávat počítače, soustředí se na datacentra
Společnost Fujitsu se na základě své globální obchodní strategie rozhodla ukončit prodej osobních počítačů a souvisejících produktů v regionu EMEA, kam spadá také Česká republika a Slovensko. Na dalších aktivách společnosti, které směřují primárně do oblasti datových center, ani na 100% partnersky orientovaném přístupu, se nic nemění.
Stolní počítače a notebooky (pravděpodobně včetně produktů, jako jsou monitory) se značkou Fujitsu bude možné v České republice a na Slovensku oficiálně zakoupit (také v závislosti na skladových zásobách u distributorů) do konce března 2024. I v dalších letech však bude plně dostupná servisní podpora. Zákazníci se tedy nemusí pořizování nových PC od Fujitsu jakkoliv obávat. K dispozici jsou servisní balíčky pokrývající období až pěti let, servis by tedy měl být bez problémů dostupný až do roku 2029.
V dalších oblastech, primárně v serverech, úložištích a další infrastruktuře související s datovými centry, edge computingem, strojovým učením či umělou inteligencí, se na tuzemském působení Fujitsu nic nemění. Vše včetně týmu specialistů zůstává ve stejné podobě jako doposud.