Evropský trh s monitory opět roste

27. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: MMD)
Dle nejnovějších údajů společnosti Context učinil evropský monitorový trh ozdravný krok po téměř osmnáctiměsíčním poklesu. Nedávný nárůst o 7 % v prvním čtvrtletí roku 2016 je v tomto segmentu nejvyšší za více než 5 let. AOC a MMD, licenční partner pro značku monitorů Philips, letos zaznamenal meziroční nárůst o 35 %.

Podle analýzy Contextu byly hnací silou růstu především monitory s vyšším rozlišením, kvalitnějším podáním barev a větší úhlopříčkou. Trh osvěžily také monitory určené především pro hráče. Předpokládá se, že tento trend by měl platit pro nadcházející čtvrtletí a očekává se tedy další růst pro AOC a MMD. Tyto dvě značky si na regenerujícím se trhu vedly neobyčejně dobře: obě společnosti dohromady zvýšily v prvním čtvrtletí roku 2016 své prodeje monitorů o 35 % v porovnání se stejným obdobím roku minulého. V důsledku tohoto vývoje se jejich společná pozice na celoevropském trhu posunula o dvě příčky – minulý rok byly obě značky na čtvrté pozici a tento rok obsadily druhou.

Oběma značkám se dařilo hlavně ve východní Evropě. Zatímco východoevropský region hlásil nárůst o 7 % stejně jako celá Evropa, objem monitorů značky Philips se v prvním čtvrtletí roku 2016 zvětšil o 34 % a značky AOC o 38 % v porovnání se stejným obdobím loni. Se společným tržním podílem 21 % obě značky obsadily první místo ve východní Evropě.

„Aktuální vývoj je velmi dobrým znamením pro celý trh s monitory a pro naše dvě značky AOC a Philips obzvlášť,” řekl František Koutník, country manager pro Českou republiku a Slovensko společnosti MMD. „Obě překonaly vývoj na trhu. Tím se ukázalo, že se naše strategie zaměřená na inovace monitorů vyplácí. V jedenácti evropských zemích jsme nyní na první pozici na trhu a máme top tři pozice v mnoha dalších zemích. Spolu s našimi obchodními partnery budeme dál pracovat na co nejlepším umístění díky našim pokračujícím inovacím.”

Na stabilních trzích České republiky a Slovenskaoba specialisté na monitorypokračovali ve svém úspěšném rozvoji.MonitoryAOC a Philips zvýšily svůj podíl na trhu o více než 50 %. Philips o 26 % a AOC svůj podíl víc než zdvojnásobilo. Obě značky společně drží první pozici na trhu s tržním podílem 20 %.

Podobné články

Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

David Kordík (Samsung): Nabízíme vyspělé technologie a maximální podporu partnerů

7. 6. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
David Kordík, head of display division ve společnosti Samsung, nám prozradil, jaké novinky si společnost připravila v oblasti monitorů a digital signage. Řeč byla také o partnerském programu STEP a plánované Display Roadshow, kterou byste si neměli nechat ujít. Čtěte více

Gigabyte: monitor M27UP

22. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gigabyte)
Společnost Gigabyte uvedla na trh svůj první 27" herní monitor M27UP s unikátním režimem Tactical Dual-Mode. Tato funkce umožňuje plynulé přepínání mezi rozlišeními 4K při 160 Hz a Full HD při 320 Hz. Monitor tak vyhodí vizuálně náročným i extrémně rychlým hrám. Čtěte více
ROG Falcata

ROG na veletrhu Computex představil špičkové gamingové novinky

26. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Herní značka ASUS ROG představila na veletrhu Computex nejen nejnovější high-endové základní desky, grafické karty a počítače, ale také monitory a nejrůznější periferní zařízení. Mezi novinkami nechybějí ani herní notebooky ROG a TUF nebo výkonný tablet ROG Flow Z13. Čtěte více