Eset: Internetové hrozby bere vážně jen třetina uživatelů

17. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Průzkum společností Seznam.cz a Eset ukázal, že naprostá většina uživatelů (98 %) využívá internet každý den, že z 96 % je cílem (mimo jiné) zábava a ze dvou třetin (mimo jiné) práce.

„To, že internet je dobrý sluha a špatný pán, si podle Seznam.cz Výzkumníka uvědomuje 82 % dotázaných. Ti v průzkumu uvedli, že se hrozeb obávají alespoň trochu. Internetového prostředí se více obávají starší lidé, a to bez ohledu na jejich pohlaví, vzdělání nebo na to, jak často jsou on-line,“ řekl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.

Jako nejčastěji používané řešení se ukázalo nasazení antiviru (93 %), 69 % uživatelů se pak vyhýbá některým rizikovým aktivitám – nejčastěji jde o čtení neznámých mailů a návštěvy erotických stránek.

„Vnímáme opravdu pozitivně, že téměř tři čtvrtiny dotázaných uživatelů přemýšlí, jak se na internetu nechovat rizikově. Přesto je třeba vzdělávat i zbylé uživatele, aby i oni začali vnímat rizika a reálné ohrožení svých dat,“ upozornil Petr Šnajdr, bezpečnostní expert společnosti Eset.

Dvě třetiny uživatelů hrají on-line hry, přičemž 79 % z nich si na internetu hledá nové hry ke hraní. Pokud si lidé najdou na internetu novou hru, pětina ji spustí bez rozmyslu, další třetina se trochu obává, ale spustí ji. Pouze necelá polovina se nejprve snaží ověřit bezpečnost hry.

„Velká část her a aplikací na internetu využívá technologie Java a Flash. Ty patří mezi nástroje, které útočníci zneužívají nejvíce. Riziko lze minimalizovat tím, že uživatelé budou udržovat svůj počítač aktualizovaný, a s ním i všechny instalované programy,“ doplnil Petr Šnajdr.

Průzkum byl zaměřen také na botnety, tedy sítě počítačů, které skrytě ovládají zločinci. Pojem botnet je známý pro čtvrtinu respondentů. Mezi těmi, kdo tomuto pojmu rozumí, má seriózní obavu z botnetů třetina, větší část je přesvědčena, že jejich počítač součástí žádného botnetu není.

„Botnety představují pro internet seriózní hrozbu. Americká FBI odhaduje, že zločinci každoročně jejich prostřednictvím infikují dalších půl miliardy počítačů a způsobí škody za víc než 110 miliard dolarů. Je proto potřeba ještě víc rozšířit povědomí o botnetech, seznámit
s riziky a představit možnosti ochrany proti nim,“
uzavřel Petr Šnajdr.

Štítky: 

Podobné články

Ekonomika SOC: Jaká je návratnost investice do bezpečnostního centra?

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Security)
Investice do Security Operations Center (SOC) může představovat značné počáteční náklady pro mnoho organizací. V dnešní digitální éře však mohou náklady na kybernetické incidenty rychle narůst. Jak tedy vyčíslit návratnost investice (ROI) do SOC a jaká je skutečná ekonomická hodnota takového centra? Čtěte více

Objem DDoS útoků na české firmy po měsících stagnace vzrostl

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v únoru trojnásobně narostly. Sice zatím ani zdaleka nedosahují objemu z loňského léta, přesto hrozby a způsobené škody neklesají. Jak totiž trend posledních měsíců jednoznačně ukázal, útoky jsou stále kvalitnější a intenzivnější útoky. Nejvíce útoků přitom již od července loňského roku míří z Ruska. Čtěte více

Podniky k přechodu na MSP služby motivují hlavně výpadky IT

27. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle více než 60 % českých a slovenských prodejců společnosti Zebra systems, distributor je hlavní motivací zákazníků k přechodu na MSP služby nepříjemná zkušenost s výpadky IT provozu. Stále více IT dodavatelů tak nabízí svým zákazníkům vedle tradičních také MSP služby. Čtěte více
Jan Pinta, manažer rozvoje byznysu ve společnosti Thein Security

Všechny typy phishingu pohromadě

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Security)
Phishing, česky rybaření, je úspěšný nástroj útočníků při chytání oběti za účelem krádeží osobních údajů, přihlašovacích jmen a hesel, údajů z platebních karet i řady dalších věci. Slovo samotné vychází z mechanismu, kdy rybář nahodí digitální udičku a oběť na ni ochotně naskočí. Čtěte více