E-maily řešíme stále častěji na mobilech, obliba PC klesá

16. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVmail.cz)
Ačkoli e-mail můžeme stále považovat za nejdůležitější formu (firemní) komunikace, způsoby jeho využívání se mění v souladu s aktuálními trendy. Stolní počítače ke čtení e-mailů používáme stále méně, naopak se zvýšila popularita přístupu k e-mailům prostřednictvím webových rozhraní a mobilních zařízení.
Foto: Pixabay.com

Na mobilu bylo vloni otevřeno v průměru 54 % zpráv.

Používání desktopu ke čtení e-mailů se snižuje, v průběhu roku 2016 kleslo z 19 % na 16 %, naopak se zvýšila popularita webmailu, a to 27 % na 30 %.

Apple iPhone, Gmail a Apple iPad svoji pozici mezi nejpoužívanějšími e-mailovými klienty v loňském roce posílily, naopak se snížil podíl Outlooku (přestože popularita Outlook.com se zvýšila). Klient Thunderbird vypadl z Top 10. Apple Mail byl nejpopulárnější desktopovou aplikací, měl větší podíl než Outlook.

V České republice patřily mezi nejpopulárnější webmaily Seznam.cz, Gmail a Centrum.cz.

Mobilní platforma je pro otevírání e-mailů nejčastější volbou od roku 2013, v roce 2016 její podíl překonal 50 %. Z toho 46 % připadá na zařízení Apple iOS, vyplývá ze statistik společnosti Litmus na základě analýz více než 17 miliard e-mailových zpráv doručených v průběhu roku 2016.

Mobilní éru v e-commerce podtrhuje fakt, že podle průzkumu společností Litmus, SalesForce a Fluent bylo vloni 93 % B2C webů optimalizováno pro mobilní zařízení, přitom o rok dříve šlo o 85 % a v roce 2014 o 74 %. V e-mail marketingu se situace vyvíjí ještě dramatičtěji, zatímco v roce 2014 mělo 60 % newsletterů desktopový design se dvěma či více sloupci, vloni to bylo 23 %. Nejvíce vzrostl podíl mobilního designu s jedním sloupcem, který vloni dosáhl 50 %, nejmodernější responzivní design mělo 27 % zpráv. Důležitost správného designu ukazuje také fakt, že 51 % spotřebitelů se někdy odhlásilo z e-mailového newsletteru, protože se jim dobře nezobrazoval na mobilu.

V České republice je jednoznačnou freemailovou jedničkou Seznam.cz, který má přes osm milionů aktivních schránek. Do nich chodí dvě třetiny až tři čtvrtiny všech e-mailových newsletterů, které svým zákazníkům rozesílají české e-shopy. Proto je také dobrá doručitelnost do e-mailových schránek Seznamu, kam denně přijde přes 60 milionů zpráv, pro každý internetový obchod v ČR kritická,“ řekl Vladan Hejnic, CEO společnosti VIVmail.cz.

Celkově, bez ohledu na platformu, si pozici nejpopulárnějšího e-mailového klienta s podílem 33 % zachovává Apple iPhone. Následuje Gmail s 20 % a Apple iPad se 13 %. Mezi 10 nejpoužívanějších klientů dále patřily Google Android (9 %), Apple Mail (7 %), Outlook (6 %), Outlook.com (5 %), Yahoo Mail (2 %), Windows Mail (1 %) a Windows Live Mail (1 %). Nejrozšířenější desktopovou verzí Outlooku byla na přelomu roku verze 2010, následovaná verzemi 2000-2007, které již mají ze strany Microsoftu ukončenou podporu.

Údaje vyplývají z informací společností Litmus a VIVmail.cz.

Štítky: 

Podobné články

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

9. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Časy, kdy mailingy poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na osobních počítačích, třetina na mobilech

14. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit připravila infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Z dat například vyplývá, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení. Přes tři čtvrtiny zpráv je poté zobrazeno do 24 hodin od doručení. Čtěte více