E-maily řešíme stále častěji na mobilech, obliba PC klesá

16. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVmail.cz)
Ačkoli e-mail můžeme stále považovat za nejdůležitější formu (firemní) komunikace, způsoby jeho využívání se mění v souladu s aktuálními trendy. Stolní počítače ke čtení e-mailů používáme stále méně, naopak se zvýšila popularita přístupu k e-mailům prostřednictvím webových rozhraní a mobilních zařízení.
Foto: Pixabay.com

Na mobilu bylo vloni otevřeno v průměru 54 % zpráv.

Používání desktopu ke čtení e-mailů se snižuje, v průběhu roku 2016 kleslo z 19 % na 16 %, naopak se zvýšila popularita webmailu, a to 27 % na 30 %.

Apple iPhone, Gmail a Apple iPad svoji pozici mezi nejpoužívanějšími e-mailovými klienty v loňském roce posílily, naopak se snížil podíl Outlooku (přestože popularita Outlook.com se zvýšila). Klient Thunderbird vypadl z Top 10. Apple Mail byl nejpopulárnější desktopovou aplikací, měl větší podíl než Outlook.

V České republice patřily mezi nejpopulárnější webmaily Seznam.cz, Gmail a Centrum.cz.

Mobilní platforma je pro otevírání e-mailů nejčastější volbou od roku 2013, v roce 2016 její podíl překonal 50 %. Z toho 46 % připadá na zařízení Apple iOS, vyplývá ze statistik společnosti Litmus na základě analýz více než 17 miliard e-mailových zpráv doručených v průběhu roku 2016.

Mobilní éru v e-commerce podtrhuje fakt, že podle průzkumu společností Litmus, SalesForce a Fluent bylo vloni 93 % B2C webů optimalizováno pro mobilní zařízení, přitom o rok dříve šlo o 85 % a v roce 2014 o 74 %. V e-mail marketingu se situace vyvíjí ještě dramatičtěji, zatímco v roce 2014 mělo 60 % newsletterů desktopový design se dvěma či více sloupci, vloni to bylo 23 %. Nejvíce vzrostl podíl mobilního designu s jedním sloupcem, který vloni dosáhl 50 %, nejmodernější responzivní design mělo 27 % zpráv. Důležitost správného designu ukazuje také fakt, že 51 % spotřebitelů se někdy odhlásilo z e-mailového newsletteru, protože se jim dobře nezobrazoval na mobilu.

V České republice je jednoznačnou freemailovou jedničkou Seznam.cz, který má přes osm milionů aktivních schránek. Do nich chodí dvě třetiny až tři čtvrtiny všech e-mailových newsletterů, které svým zákazníkům rozesílají české e-shopy. Proto je také dobrá doručitelnost do e-mailových schránek Seznamu, kam denně přijde přes 60 milionů zpráv, pro každý internetový obchod v ČR kritická,“ řekl Vladan Hejnic, CEO společnosti VIVmail.cz.

Celkově, bez ohledu na platformu, si pozici nejpopulárnějšího e-mailového klienta s podílem 33 % zachovává Apple iPhone. Následuje Gmail s 20 % a Apple iPad se 13 %. Mezi 10 nejpoužívanějších klientů dále patřily Google Android (9 %), Apple Mail (7 %), Outlook (6 %), Outlook.com (5 %), Yahoo Mail (2 %), Windows Mail (1 %) a Windows Live Mail (1 %). Nejrozšířenější desktopovou verzí Outlooku byla na přelomu roku verze 2010, následovaná verzemi 2000-2007, které již mají ze strany Microsoftu ukončenou podporu.

Údaje vyplývají z informací společností Litmus a VIVmail.cz.

Štítky: 

Podobné články

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

AI zvyšuje produktivitu e-mailové komunikace

5. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Průzkum společnosti GFI Software odhalil, že 91 % dotázaných českých a slovenských partnerů této společnosti považuje za hlavní přínos umělé inteligence v oblasti podnikových e-mailů automatizaci odpovědí v reálném čase. Od AI nástrojů si nejvíce slibují zkrácení času během vyřizování e-mailů a vyšší produktivitu při práci s elektronickou poštou. Čtěte více

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více