E-mail přinese objednávky
Změnou přístupu v Seznam.cz došlo nedávno k vítanému pozitivnímu efektu, který se projevuje i ve vašem druhu podnikání a může vám přinést zvýšený počet objednávek nejen na Vánoce. Newslettery ve schránkách největšího provozovatele jsou nyní zobrazovány automaticky s obrázky. Co to pro vás znamená?
- 23. 11. 2015
- 2 min
Představte si modelový příklad. Pošlete newsletter, který má oslovit potenciálního zákazníka a představit mu vaši novou službu anebo produkt. Zákazník si toto obchodní sdělení vyžádal, protože se k jeho odběru u vás zaregistroval. Na jeho e-mailový účet, vedený na doméně @seznam.cz, @email.cz či @post provozovaný společností Seznam.cz dorazí, ale zobrazí se pouze text bez obrázků. Co s ním udělá? Možná si obrázky dodatečně stáhne, ale možná ho také rovnou vymaže, protože bez loga (což je obrázek) neidentifikuje vaši společnost a považuje ho za Spam. Možná ani neví, jak má obrázky stáhnout či se tím prostě nechce zdržovat. Míra efektivity u obchodních sdělení tak značně klesne, protože až 75 % odeslaných newsletterů skončí právě v jedné z těchto elektronických schránek.
Tak tomu bylo i do konce září. Naštěstí se to změnilo a implicitně jsou obrázky u zmíněných domén nyní ve webovém rozhraní načítány automaticky. Důsledkem toho je výrazný nárůst míry otevření kampaní, které jsou detekovány právě na základě stahování obrázků – nestáhne se obrázek, nedetekuje se, že došlo k otevření a přitom si sdělení jeho příjemce může přečíst. Stahování obrázků pracuje jak ve složce Doručené, tak Hromadné, naopak ve složce Spam se zobrazí jen tehdy, pokud si to uživatel bude přát.
Podle našich interních statistik jsme u kampaní, které pro naše klienty připravujeme, zaznamenali i více jak 150% nárůst open rate. Automatické nezobrazování obrázků v newsletterech je dnes už díky nově zavedeným restrikcím přežitek a tak toto uvolnění pravidel považujeme za malou tuzemskou revoluci v doručování cílených vyžádaných e-mailingových kampaní. Proto i vám doporučujeme, znovu se zaměřit na newslettery a otestovat tuto možnost výkonnostního marketingu znovu a lépe. Pokud se to podaří, poznáte to na konverzi, která se přetaví v objednávku.
Autor: Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo.cz