E-mail je ve firemní komunikaci nezastupitelný, způsoby využití se ale mění

25. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: eM Client)
Navzdory všem předpovědím o úpadku e-mailové korespondence v souvislosti s rozmachem sociálních sítí zůstává právě e-mail jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů v pracovním i osobním styku. Ukázalo to několik na sobě nezávislých průzkumů provedených v průběhu minulého roku. Způsoby využití elektronické pošty se však přeci jen mění.

Evropané jsou na e-mailu stále závislí

Průzkum společnosti Adobe ukázal, že Evropané (bez velkého rozdílu mezi Evropou západní a zbytkem kontinentu) tráví psaním a čtením emailů více času než kdy dříve. Pokud zastáváte některou z kancelářských profesí, je podle Adobe Email Survey pravděpodobné, že trávíte až třetinu svého pracovního dne kontrolou, čtením a odpovídáním na pracovní a osobní e-maily. Přes 88 % Evropanů podle vlastních slov kontroluje svou osobní poštu v práci a celých 79 % se pak zabývá pracovními e-maily i ve svém volném čase. Šest z deseti Evropanů pak přiznalo, že pracovní poštu pravidelně vyřizují i během dovolené.

Celosvětové odhady hovoří o tom, že se do konce roku 2019 počet lidí aktivně využívajících e-mail zvýší na bezmála 2,9 miliardy (v roce 2015 to podle výzkumu americké Radicati Group bylo asi 2,6 miliardy lidí).

„I přes neustálý nárůst popularity sociálních sítí a přesunu části komunikace na ně vzroste počet emailových účtů na jednoho člověka ze současných 1,7 na 1,9 v roce 2019. Musíme mít na paměti i to, že všechny sociální sítě, stejně jako drtivá většina dalších online aplikací – budou i nadále vyžadovat e-mailovou adresu jako primární způsob identifikace svých uživatelů,“ řekl Michal Bürger, spoluzakladatel a technický ředitel ryze české společnosti, služby eM Client.

Hlavním trendem je e-mail na mobilních zařízeních

I když se o tom mluví už několik let, nárůst počtu lidí používajících e-mail na mobilních zařízeních byl jasným trendem číslo 1 i v roce 2016. Přes 40 % lidí celosvětově čte podle serveru Emailmonday svou elektronickou poštu na smartphonech jako první, celkově pak smartphone pro kontrolu e-mailu používají více než dvě třetiny lidí na planetě. Podle údajů IBM je na mobilních zařízeních přečtena téměř polovina (49 %) všech zpráv, v Evropě (mimo Velkou Británii) pak jde o 32 % všech e-mailů.

V Česku podle údajů ČSÚ používaly v roce 2015 internet tři čtvrtiny jednotlivců starších 16 let, tzn. 6,6 miliónů osob. Počet uživatelů internetu přitom převyšoval počet uživatelů počítače, což je dáno právě rozmachem chytrých telefonů a jiných přenosných zařízení, která jsou častěji využívána i k přístupu na internet. Mobilní telefon používá k internetovému připojení 37 % dospělé populace (3,2 miliónu osob). Mezi uživateli internetu v mobilu převládají mladí lidé mezi 16–24 lety.

E-mail se musí umět přizpůsobit

Jakkoli se o trendu mobilních zařízení hovoří už delší dobu, v polovině roku 2016 existovala stále ještě téměř čtvrtina e-mailových klientů, jejichž design byl přizpůsoben výhradně desktopu. Responzivní design pak celosvětově využívala pouze polovina všech klientů.

„Podle řady průzkumů ještě v roce 2015 více než polovina společností o přizpůsobení své e-mailové komunikace, jak vnitřní, tak směrem k zákazníkům, buď vůbec neuvažovala, nebo směrem k ní podnikla jen základní kroky. Rychlý, jednoduchý a intuitivně ovládaný e-mail, který je kompatibilní s MS Outlook nebo Gmail je přitom základem efektivní komunikace uvnitř i navenek,“ připomenul Michal Bürger.

Podobné články

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

9. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Časy, kdy mailingy poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na osobních počítačích, třetina na mobilech

14. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit připravila infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Z dat například vyplývá, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení. Přes tři čtvrtiny zpráv je poté zobrazeno do 24 hodin od doručení. Čtěte více