Dva ze tří transformačních projektů znamenají ohrožení

2. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fujitsu)
Manažeři významných evropských firem se shodují, že digitální transformace je pro úspěch jejich firem v budoucnosti nezbytná. Je to takové zaklínadlo moderní doby. Nicméně průzkum provedený ve Velké Británii, Španělsku a Německu ukazuje, že to s digitální transformací tak jednoduché nebude. Většina firem totiž nemá jasnou strategii, jak tohoto cíle dosáhnout – a velká část stále vnímá proces digitalizace jako hazardní hru.

Mnoho odborníků označuje rok 2016 za "rok digitální transformace". Vicepreziden pro výzkum agentury Gartner, Michael Burkett, podotkl: „Digitální byznys se posouvá od strategické vize budoucnosti předních IT firem a digitalizace k poskytování reálné konkurenční výhody v současnosti."

Přelomový význam roku 2016 potvrzuje i průzku Fujitsu. Celé tři čtvrtiny organizací se totiž shodují, že digitální transformace je firemní prioritou. Exituje tu jedno velké ale. To je fakt, že stejný počet společností nemá důvěru ve svá digitální rozhodnutí. Když odstraníte pozlátko, vypadá důvěra firem v digitální transformaci spíše jako chvástání," řekl Duncan Tait, výkonný ředitel, viceprezident a ředitel pro oblast EMEIA ve Fujitsu. Průzkum odhaluje, že jen jeden ze čtyř účastníků skutečně důvěřuje rozhodnutím své firmy v oblasti digitalizace, zatímco dvě třetiny dokonce přiznávají, že své projekty digitální transformace považují za hazard."

Průzkum, v němž byly shromážděny názory více než šesti stovek klíčových manažerů a osob rozhodujících o rozpočtu na IT, odhaluje na jedné straně velkou úroveň optimismu týkajícího se digitální transformace napříč celým odvětvím a na straně druhé neochotu postavit se za firemní rozhodnutí. Takový stav však vede velmi často ke katastrofálnímu selhání procesu.

I když panuje všeobecná shoda, že digitální transformace ovlivňuje prodeje v tom, jak firmy vytvářejí hodnoty pro své zákazníky, výzkum Fujitsu rovněž odkrývá hluboké trhliny ve strategických prioritách digitálních projektů.

Mezi klíčová zjištění patří:

  • jen jeden ze tří respondentů souhlasí s tím, že digitální priority jsou v jeho organizace plně sladěné;
  • každý druhý výkonný manažer se domnívá, že digitalizaci je nejlepší přenechat IT oddělení;
  • jeden ze tří vedoucích pracovníků si myslí, že za digitální projekty utrácí jeho firma příliš mnoho prostředků;
  • pouze jeden ze čtyř "pevně věří" ve správná rozhodnutí své firmy.

Duncan Tait dodal: Digitální transformace se stále více stává ústředním prvkem společenské a ekonomické stability, a mají-li firmy prosperovat, musí zrychlit krok, jímž propojují technologie a nové myšlenky. Nicméně, nedostatek přesně daného vlastnictví a konflikt priorit tvoří překážku na cestě k úspěchu. Společnost Fujitsu se soustředí na podporu zákazníků na jejich cestě k digitální transformaci a umožňuje jim dosáhnout vyváženého stavu, kdy mohou vzkvétat v digitálním světě a zároveň bez problémů transformovat své firmy."

Fujitsu definuje transformaci jako výstavbu digitálního mostu – integraci front-endových postupů s procesy a informacemi na základní provozní úrovni. Tento proces tvoří klíč k budoucnosti firem, a přesto mnoho společností očividně nevnímá rizika spojená se špatně naplánovanou implementaci. Nalezení správné rovnováhy je u každého zákazníka jedinečné, nejde o lineární proces či realizaci jedné činnosti či jiné.

Navíc, mají-li firmy skutečně dosáhnout digitalizace, musí být digitálně připravené na všech úrovních, prostřednictvím nových front-endových aplikací a jejich hladkým provázáním s back-endovými systémy a infrastrukturou, na níž běží.

Štítky: 
Digitalizace, Fujitsu

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více