DPD slaví 20. výročí na českém trhu

27. 8. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD působí na českém trhu od roku 1994, kdy otevřela své první depo v Ústí nad Labem. V současné době má společnost v Čechách 13 skladů s jedním centrálním překladištěm, 550 kurýrů a 270 zaměstnanců a může se pochlubit více než 100 miliony přepravených zásilek.

První tuzemské zásilkové depo otevřela společnost DPD v roce 1994 v Ústí nad Labem. Distribuce se zde dělila mezi tři kurýry, jejichž denní trasa představovala i několik stovek kilometrů. S růstem společnosti se postupně rozšiřovala také distribuční síť až na aktuálních 13 skladů s jedním centrálním překladištěm, 550 kurýry a 270 zaměstnanci. „Tato čísla dokazují, že díky kvalitě služeb, schopnostem zaměstnanců a dobrému managementu si DPD CZ vybudovalo stabilní postavení na českém trhu a stalo se předním poskytovatelem kurýrních služeb,“ řekl Oldřich Kaláb, výkonný ředitel DPD CZ. 

Při svém vzniku byla společnost DPD v České republice vůbec prvním soukromým poskytovatelem přepravních služeb. „Díky našim službám se mohli čeští spotřebitelé přesvědčit o komfortu, který přináší užívání spolehlivé a kvalitní zásilkové přepravy,“ doplnil Oldřich Kaláb. Během uplynulých dvaceti let společnost pružně reagovala na technologický vývoj, zvyšující se nároky zákazníků i časté změny v jejich nákupním chování. Od dob, kdy kurýři pro komunikaci se zákazníky používali telefonní budky na ulici, se společnost rychle naučila využívat možnosti nových technologií a nejednou tak potvrdila pozici inovátora na poli zásilkových služeb. Jako první na českém trhu zavedla například platbu dobírky platební kartou, automatizované upřesnění času doručení nebo měření spokojenosti příjemců s poskytovanými službami. „Naší poslední novinkou je webová aplikace DPD Kurýr, ve které příjemce získá dokonalý přehled o své zásilce a sám si řídí doručení,“uvedl dále Oldřich Kaláb.

„Kromě ekonomických výsledků je velmi důležitou součástí našeho podnikání orientace na rozvoj firemní kultury, podporu životního prostředí a společnosti kolem nás,“ řekl Daniel Mareš, jednatel DPD CZ. Společnost se věnuje přímému dárcovství a její zaměstnanci se účastní společensky přínosných aktivit. Již v roce 2002 začala dlouhodobá podpora projektu Světluška - Nadačního fondu Českého rozhlasu, ve kterém se za celou dobu spolupráce podařilo vybrat více než 90 milionu korun na pomoc dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. Z oblasti životního prostředí stojí za zmínku projekt Total Zero. Jeho podstatou jsou investice do projektů na obnovu planety, které fungují jako kompenzace za zátěž ve formě CO2 vyprodukovanou během přepravy DPD.