Dobrý web: E-shopy dělají stále stejné chyby

21. 9. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Dobrý web)
Studie českých e-shopů 2011, kterou publikoval Dobrý web, upozorňuje na nejčastější problémy, které jsou příčinou nízké obchodní účinnosti českých e-shopů. 25 zmiňovaných problematických bodů se často opakuje, i když odstranění některých z nich může být snadné.

Konzultační agentura Dobrý web zveřejnila rozsáhlou studii zaměřenou mimo jiné na problematiku internetového marketingu malých a středních firem působících v oblasti e commerce. Účelem této studie je v první řadě upozornit na nejčastější problémy českých e-shopů, v druhé řadě pak pomoci čtenářům uvědomit si, proč je problém závažný z hlediska obchodní úspěšnosti.
 
Za většinu ve studii popsaných problémů mohou nedostatečné znalosti internetového marketingu a oblastí souvisejících s tvorbou webu. Nesprávná rozhodnutí plynoucí z těchto neznalostí mají negativní dopad na obchodní úspěšnost jednotlivých internetových projektů.

Klíčem k efektivnímu vyřešení každé komplikace je pochopení její podstaty. To však činí nemalé potíže mnohým majitelům internetových obchodů, a tak bychom rádi touto studií přispěli k nenásilné edukaci všech, kteří se snaží svůj e-byznys posunout k větší efektivitě a zatím neví, jak a s čím začít,“ vysvětlil Adam Vrána, obchodní manažer agentury Dobrý web.

Nejčastějších obtíží, se kterými se české e-shopy setkávají, je celá řada a každá z nich se týká trochu něčeho jiného. Proto jsou všechna důležitá témata ve studii rozčleněna do několika oblastí internetového marketingu a tvorby webu:

• PPC (Pay Per Click) – reklama placená za proklik
• SEO (Search Engine Optimization) – optimalizace pro vyhledávače
• SMM (Social Media Marketing) – marketing v sociálních médiích
• UX (User Experience) – použitelnost webových stránek
• Web Analytics – webová analytika

Studie je k dispozici na adrese www.dobryweb.cz/studie-eshopu.