Dial Telecom zdvojnásobil tržby i zisk

21. 7. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Dial Telecom)
Dial Telecom navýšil tržby v roce 2010 o 97,16 procenta a zisk před zdaněním o 92 procent. Výnosy z prodeje datových a hlasových služeb dosáhly 850,7 milionu korun a zisk před zdaněním 35,8 milionu korun.

Dial Telecom totiž získal v roce 2010 řadu velkých zákazníků (Alza.cz, Radio Free Europe ad.), odkoupil část firmy Master Internet, ale i odprodejem slovenského Dial Telecomu a částí své firmy Volný.

„Rok 2010 byl pro společnost Dial Telecom rokem velmi úspěšným. Orientace akciové společnosti na segment komerčních a velkoprodejních zákazníků přešla v cíl převzít v rámci skupiny Dial Telecom od společnosti Volný, tuto skupinu zákazníků a zajišťovat pro skupinu služby spojené s infrastrukturou. Sloučení s odštěpným závodem společnosti Volný a akvizice velkoprodejních aktivit společnosti Master Internet přispěly k nárůstu obratu na dvojnásobek,“ řekl Zdeněk Sivek, předseda představenstva Dial Telecom. „Nabíhající úspory z velikosti se začaly pozitivně projevovat od podzimu 2010 a největší finanční přínos lze očekávat letos,“ dodal Zdeněk Sivek.

Takřka dvojnásobný meziroční nárůst

Výnosy z prodeje služeb a zboží společností Dial Telecom dosáhly v roce 2010 celkem 850,692 mil. Kč, což je oproti roku předcházejícímu nárůst o 97,16 procenta (431,483 mil.). Podobně na tom jsou i hodnoty provozního zisku s odpisy, které v roce 2009 činily 89,256 mil. Kč a v loňském roce pak 161,267 mil. Kč, zde jde o 80,67procentní navýšení.

Zisk před zdaněním však doznal o něco vyššího procentuelního rozdílu, a sice 92,04 procenta. Z předloňských 18,646 mil. vyšplhal na aktuálních 35,809 mil. Kč. Zázemí Dial Telecomu se rozšířilo i v oblasti lidských zdrojů, oproti roku 2009 (95 zaměstnanců) zde pracovalo k 31. 12. 2011 už 129 zaměstnanců.

Výnosy z prodeje datových a hlasových služeb dosáhly celkem 850,7 mil. Kč, z toho datové služby a internet 501,2 mil. Kč, hlasové služby 333,1 mil. Kč a ostatní obchodní případy 16,4 mil. Kč. Oproti roku 2009, kdy Dial Telecom realizoval srovnatelné výnosy ze služeb ve výši 431,5 mil. Kč, jde o navýšení o 419,2 mil. Kč, tedy o 97,1 procenta.

Výnosy z hlasových služeb dosáhly v roce 2010 celkem 333,1 mil. Kč, a šlo tak o navýšení o 274,8 mil. Kč oproti roku 2009, kdy tržby dosáhly 58,3 mil. Kč. Tento růst je především zapříčiněn akvizicí služeb jako Interconnect a ATX ze společnosti Volný.

Výnosy ze služeb poskytování datových služeb a internetu dosáhly 501,2 mil. Kč, což je zvýšení o 39,2 procenta oproti roku 2009, kdy výnosy dosáhly 359,9 mil. Kč.

Menšina velkoobchodních klientů tvoří téměř 60 procent výnosů
Co se týká počtu klientů, měla společnost Dial Telecom k 31. 12. 2010 celkem 2 638 klientů, z toho 2 357 zákazníků z firem a 281 velkoobchodních zákazníků. Tento poměr však nevystihuje rozložení výnosů. Ten činil v prosinci 2010 celkem 40,8 procenta výnosů z prodeje služeb firemním klientům a 57,7 procenta velkoobchodním. Zbytek, 1,5 procenta výnosů, jsou ostatní prodeje společnosti. Tento nepoměr je způsoben mnohem vyšší průměrnou hodnotou zakázky na velkoprodejním trhu oproti trhu firemnímu.

Jaký bude další vývoj trhu?

Trh v České republice dostává jiný rozměr. Mobilní operátoři, kteří doposud fixní sítě nerozvíjeli tak agresivně, si uvědomili, že pro budoucí udržení výnosů z mobilních služeb budou potřebovat nabízet komplexní řešení včetně služeb fixních sítí.

„Možnou odpovědí na směrování klíčových telekomunikačních služeb mezi komodity je využití akvizičních příležitostí, které rychle se vyvíjející trh nabízí, získání nové infrastruktury a báze zákazníků. I když v roce 2010 nedošlo k významnějšímu převzetí konkurence skupinou Dial Telecom, tuto cestu hodláme využít v maximální míře v následujících letech,“ naznačil další možný vývoj společnosti předseda představenstva Zdeněk Sivek. „Například již na přelomu let 2010 a 2011 do skupiny Dial Telecom přibyl další telekomunikační operátor – společnost MobilKom, známá pod komerční značkou U:fon,“ dodal Zdeněk Sivek.