DHL slaví čtyřícítku a nestárne

25. 9. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
25. září 2009 slaví společnost DHL, přední světový poskytovatel expresní přepravy a logistiky, 40 let od svého založení.

Frank Appel, generální ředitel Deutsche Post DHL, zmiňuje průkopnického ducha společnosti, zákaznicky orientovaný přístup a produktové portfolio přizpůsobené aktuálním potřebám celosvětového obchodu jako tajemství úspěchu DHL.

„V roce 1969 se kosmonauti NASA vydali uskutečnit nemožné a dobyli Měsíc. O několik měsíců později Adrian Dalsey, Larry Hillblom a Robert Lynn založili DHL a učinili svět o něco menší,“ řekl Appel. „DHL byla průkopníkem v mezinárodní expresní přepravě, když umožnila, aby se dokumenty dostaly k příjemcům přes noc a ne až za několik dní.“

Expresní přepravní společnost rychle rostla a začala používat i globální řízení přepravní sítě díky strategické integraci předního přepravce Danzas Air & Ocean v roce 2002 a odborníka na logistický řetězec Exel v roce 2005. DHL tudíž mohla začít nabízet komplexní balíček služeb prostřednictvím své jedinečné globální sítě, která zahrnuje více než 220 zemí a teritorií. V současné době zaujímá společnost DHL vedoucí postavení v různých logistických oborech: Je jedničkou v oblasti letecké, námořní a mezinárodní expresní přepravy a ve smluvní logistice. Zároveň je také druhou největší společností v pozemní přepravě po Evropě.

Společnost DHL od počátku nabídla revoluční službu – mezinárodní přepravu zásilek, jejichž odesílatelé kladli důraz na co nejkratší čas doručení a co nejvyšší komfort odeslání – ze stolu na stůl. Využívání sítě DHL k přepravě svých zásilek umožnilo společnostem a organizacím po celém světě budovat své podnikání a rozšiřovat svůj vliv, což nevyhnutelně stimulovalo globální obchod a rázem zmenšilo svět.

DHL také neustále zvyšuje úroveň logistických služeb díky zavádění inovativních procesů, které se staly srovnávacími měřítky v celém odvětví, včetně používání identifikace pomocí rádiové frekvence pro řízení toku zboží a technicky pokročilého systému sledování, který monitoruje a v případě potřeby přesměruje zásilky v reálném čase kdekoliv po celém světě.

V roce 2007 DHL v Bonnu slavnostně otevřela vlastní Inovační centrum (Inovation Centre), které je první svého druhu na světě. Jeho úkolem je vývoj nových logistických postupů a řešení, která jsou flexibilní a šetrná vůči životnímu prostředí. Také zavedla globální systémy, jež poskytují optimální přepravní řešení šitá na míru klíčovým zákazníkům na celém světě.

DHL je první přepravní společností, která nabídla zákazníkům enviromentální možnost přepravy svých zásilek po celém světě prostřednictvím produktu DHL GO GREEN, jehož cílem je kompenzovat emise CO2 produkované provozem budov a dopravních prostředků společnosti. V roce 2008 se DHL stala první společností expresní přepravy a logistiky, která se veřejně zavázala ke snižování podílu CO2 vyporodukovaných vlastní činností o 30 procent do roku 2020.

Společnost DHL našla způsob jak poskytovat své služby v zemích jako je Rusko a Čína ještě v době trvání studené války. Když padla železná opona, DHL mohla okamžitě poskytovat masivní podporu mnoha společnostem při vstupu na tyto „nové“ trhy díky svým znalostem místních poměrů a logistickým možnostem. Těžily z toho i domácí firmy, protože mohly využívat nové obchodní cesty pro export svých výrobků na světové trhy.

DHL nadále dobývá nová území na různých rozvíjejících se trzích, jako jsou ekonomiky BRIC – Brazílie, Ruska, Indie a Číny – které se označují za hybné síly budoucího růstu rozvoje obchodu.