ČTÚ: dodržování postupů při přenášení čísel se zlepšilo

29. 1. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: ČTÚ)
V posledních dvou měsících loňského roku proběhla další z kontrol, ve kterých se ČTÚ zaměřuje na dodržování pravidel přenositelnosti telefonních čísel ze strany operátorů. Na jejím základě a především vzhledem k dalším souvisejícím datům lze konstatovat, že situace v roce 2012 byla podstatně lepší než v roce 2011.

Tehdy ČTÚ evidoval stížnosti k přenosu telefonního čísla u celkem 707 čísel, letos pak pouze u 174 čísel. ČTÚ provádí tyto kontroly periodicky a poznatky z nich mimo jiné využívá při úpravách souvisejícího opatření obecné povahy (OOP).

Celkově bylo při uvedené kontrole posuzováno 101 případů, kdy v 61 případech dostal ČTÚ stížnosti a 40 případů bylo náhodně vybráno z referenční databáze. Potřebné podklady byly k dispozici k 78 přenášeným číslům, z toho ve 39 případech se jednalo o stížnosti účastníků. Pochybení na straně operátora bylo prokazatelně zjištěno v jedenácti případech. U 31 z kontrolovaných případů přenášení čísel se tedy jednalo o neoprávněné stížnosti, kdy operátoři dodrželi stanovené postupy a účastník se dopustil například pochybení při ukončování smluvního vztahu.

Operátoři totiž uchovávají informace o procesu přenesení čísla pouze po dobu, kdy lze uplatnit reklamaci, tedy po dobu dvou měsíců. Pokud na přenesení čísla nebyla účastníkem včas podána reklamace, nelze v mnoha případech s ohledem na časový odstup skutečný stav věci objektivně zjistit. Úřad proto opakovaně upozorňuje účastníky, aby v případě problémů s přenesením čísla podali co nejdříve u operátorů reklamaci.

ČTÚ měnil OOP, kterým se stanoví mezioperátorská pravidla pro přenášení čísel, naposledy v listopadu tohoto roku. Mezi nejvýznamnější změny patří zkrácení lhůty pro přenesení čísla v pevných i v mobilních sítích na čtyři pracovní dny a to, že účastník může požádat o změnu poskytovatele služby a tím přenos čísla i během případné výpovědní lhůty. Nové podmínky budou účinné od 1. září 2013.

Štítky: 

Podobné články

Zajímavosti z výroční zprávy ČTÚ za rok 2018

24. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTÚ)
V mobilních sítích se v roce 2018 v ČR přeneslo 368 petabajtů dat. To je více než dvojnásobně než v roce předešlém. Zásluhu na tom má služba fixní LTE. Zatímco přes mobilní službu uživatelé přenesli celkem 135 PB, přes fixní LTE objem přenesených dat překonal 234 PB. Čtěte více

ČTÚ změřil sílu mobilního signálu na dálnicích

23. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: ČTÚ)
Český telekomunikační úřad v závěru roku dokončil měření pokrytí mobilním signálem dálniční sítě v ČR. Navázal tak na předchozí měření na železnici. Ukázalo se, že největší problém s pokrytím mají operátoři na dálnice D8. Čtěte více

Netmetr otestuje rychlost a kvalitu připojení k internetu

23. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTÚ)
Služba Netmetr umožňuje každému otestovat rychlost i kvalitu připojení k internetu. Výsledky měření jsou dostupné (v anonymizované podobě) jako otevřená data pro následné vyhodnocení kýmkoli, kdo o to má zájem. Čtěte více

Jak si loni vedly služby poskytované v mobilních sítích

14. 5. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: ČTU)
Na konci roku 2012 bylo v ČR aktivních 13,5 milionů SIM karet. Tržní podíl jednotlivých mobilních operátorů je relativně stabilní. Přístup k internetu na maloobchodním trhu je nejčastěji uskutečňován prostřednictvím technologie xDSL. Co dále vyplývá z dat ČTU? Čtěte více