Co čekat od nové obchodní organizace společnosti HP?

2. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
V listopadu 2019 spustila společnost HP novou obchodní organizaci s cílem urychlit zavádění nových služeb a posílit partnerský ekosystém. Erika Lindauerová, ředitelka HP pro Českou republiku a Slovensko, vysvětluje, co nová struktura znamená pro zákazníky a partnery.

Jak důležité jsou obchodní kanály pro aktivity společnosti HP?

Čísla hovoří sama za sebe: od roku 2016 se globální tržby přes náš partnerskýkanál zvýšily o více než 10 miliard dolarů, celosvětově je nyní prostřednictvím tohoto kanálu realizováno téměř 90 % našich prodejů. Z tohoto důvodu náš závazek vůči naší síti prodejců a distributorů nebyl nikdy silnější – a příležitost ke společnému utváření technologického sektoru nikdy nebyla větší.

Naše odvětví prochází obdobím významných změn. Obchodní modely přecházejí z produktového a transakčního modelu na model založený na poskytování výsledků a řešení. To vede k novým očekáváním na straně našich zákazníků, zejména pokud jde o komfort, řešení na míru, bezpečnost a udržitelnost.

Strategie společnosti HP spolu s jejím partnerským ekosystémem znamená, že jsme v dobré pozici, abychom mohli i nadále zůstávat na špičce těchto nových trendů v našem odvětví.

Jaké výhody přinese nová obchodní organizace?

Naše nová obchodní organizace, v rámci níž dochází k přechodu ze struktury tří regionů na deset geograficky definovaných trhů, je jednodušší a agilnější. Byla navržena s ohledem na zákazníky a partnery. Jednoduše řečeno: usnadňujeme podnikání se společností HP prostřednictvím zvyšování efektivity a urychlování rozhodování.

V praxi to přinese značné investice do nástrojů a procesů, které nám pomohou být digitálně informovanější, čímž se zlepší spolupráce s našimi partnery v konkrétní kanále. Využitím chytřejších nástrojů řídíme digitální transformaci v celé firmě s cílem vytvořit silnější a pokročilejší ekosystém HP a partnerů.

Aktualizace nového operačního modelu a rozšíření našich digitálních schopností povede k dalšímu růstu, který bude vycházet z poznatků, založených na datech. Například partneři v oblasti spotřebního materiálu, spravované tiskové služby (MPS), zařízení formou služby (DaaS), maloobchodu a služeb budou mít lepší příležitosti ke křížovému zefektivnění svého podnikání a možnosti získat nové toky výnosů.

Výhody naší nové orientace na služby se již projevují. MPS partneři nyní začínají prodávat DaaS. V oblasti tisku jsme uvedli na trh koncept Workpath, který hladce integruje „papírové“ a digitální procesy. V oblasti osobních počítačových systémů jsme nedávno představili ZCentral – jediné řešení vzdálené pracovní stanice na světě. V segmentu 3D tisku jsme oznámili naši novou službu HP 3D-as-a-Service (3DaaS), která umožňuje zákazníkům automaticky doplňovat spotřební materiál pro 3D tisk od HP tím nejpružnějším způsobem, což jim pomáhá efektivně škálovat hromadnou výrobu.

Jak se nová strategie promítá do obchodních jednotek HP?

Stručně řečeno, umožňuje nám zajistit, aby naše různá portfolia i nadále naplňovala požadavky zákazníků. V oblasti osobních počítačových systémů nabízíme nové pojetí práce s počítačem. HP Elite Dragonfly, náš nový model hybridního notebooku do jednoho kilogramu, který je nabitý bezpečnostními funkcemi a je prvním firemním konvertibilním notebookem na světě, představuje dokonalý příklad toho, jak připravujeme zákazníky na budoucnost práce. Víme, že dnešní mobilní obchodní profesionálové pracují takřka v pohybu – na cestě mezi konferenčním sálem, kampusem, letištěm nebo ve sdíleném dopravním prostředku. Uvedení ultralehkého modelu Elite Dragonfly předznamenává novou éru bezpečné mobility.

V oblasti tiskových řešení provádíme agresivní transformační kroky s cílem podpořit prodeje a rebalancovat profitabilní mix hardwaru, spotřebního materiálu a služeb. V oblasti našich průmyslových aplikací máme silnou pozici v průmyslovém tisku (zejména díky našim velkoformátovým řešením Latex a Stitch ) i ve 3D tisku; nabízíme komplexní řešení, která vycházejí vstříc očekáváním našich zákazníků a jejich klientů.

Co můžeme od HP čekat do budoucna?

Výhledově bude společnost HP ještě více zaměřena na zákazníka, bude mít „digitální motor“ a na datech založené řízení. Naše současná rozhodnutí děláme s ohledem na budoucnost – abychom společnost nastavili správným směrem a do správné pozice, aby mohla i nadále být na špici inovace a provozní excelence. Transformujeme se z pozice síly: musíme stavět na našem pokroku z posledního období a využívat budoucích příležitostí v zájmu dalšího růstu. Máme skvělý tým, skvělou strategii a fantazii – tedy vše, co je třeba pro prosperitu. Začínáme psát další kapitolu a velmi se těšíme na to, co pro HP chystá budoucnost.

Podobné články

Canon díky cashbacku vrátí peníze za nákup fotoaparátů i objektivů

2. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon přichystala pro své zákazníky v České republice zajímavou akci na podporu prodeje: při nákupu vybraných produktů jim vrátí až 7 700 korun. Akce potrvá od dubna do konce srpna. Čtěte více

NTT certifikovaným partnerem Amazon Web Services

1. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: NTT)
Společnost NTT se stala certifikovaným dodavatelem technologií AWS. Součástí poradenství a kompletní dodávky služeb bude i řešení AWS Outposts, což je plně spravovatelná služba, která rozšiřuje infrastrukturu a služby AWS a umožňuje vytvořit konzistentní hybridní prostředí. Čtěte více

Běžně za peníze, aktuálně zadarmo

1. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Řada společností se rozhodla své produkty a služby kvůli šíření koronavirové nákazy a aktuální povinné karanténě dočasně nabídnout zdarma. Pojďme si některé z těch, které by mohly vám nebo vašim zákazníkům pomoci, přiblížit. Čtěte více

Netgear Smart Managed Pro: vzdálená cloudová správa a doživotní záruka

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Netgear)
Společnost Netgear přidala možnost vzdáleného nastavení a správy vybraných firemních přepínačů řady Smart Managed Pro prostřednictvím služby Netgear Insight. Dosud bylo možné tato zařízení skrze službu pouze zaregistrovat a monitorovat. Nové funkce a doživotní záruku získají majitelé zmíněných přepínačů po jejich registraci. Čtěte více