Co čekat od nové obchodní organizace společnosti HP?

2. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
V listopadu 2019 spustila společnost HP novou obchodní organizaci s cílem urychlit zavádění nových služeb a posílit partnerský ekosystém. Erika Lindauerová, ředitelka HP pro Českou republiku a Slovensko, vysvětluje, co nová struktura znamená pro zákazníky a partnery.

Jak důležité jsou obchodní kanály pro aktivity společnosti HP?

Čísla hovoří sama za sebe: od roku 2016 se globální tržby přes náš partnerskýkanál zvýšily o více než 10 miliard dolarů, celosvětově je nyní prostřednictvím tohoto kanálu realizováno téměř 90 % našich prodejů. Z tohoto důvodu náš závazek vůči naší síti prodejců a distributorů nebyl nikdy silnější – a příležitost ke společnému utváření technologického sektoru nikdy nebyla větší.

Naše odvětví prochází obdobím významných změn. Obchodní modely přecházejí z produktového a transakčního modelu na model založený na poskytování výsledků a řešení. To vede k novým očekáváním na straně našich zákazníků, zejména pokud jde o komfort, řešení na míru, bezpečnost a udržitelnost.

Strategie společnosti HP spolu s jejím partnerským ekosystémem znamená, že jsme v dobré pozici, abychom mohli i nadále zůstávat na špičce těchto nových trendů v našem odvětví.

Jaké výhody přinese nová obchodní organizace?

Naše nová obchodní organizace, v rámci níž dochází k přechodu ze struktury tří regionů na deset geograficky definovaných trhů, je jednodušší a agilnější. Byla navržena s ohledem na zákazníky a partnery. Jednoduše řečeno: usnadňujeme podnikání se společností HP prostřednictvím zvyšování efektivity a urychlování rozhodování.

V praxi to přinese značné investice do nástrojů a procesů, které nám pomohou být digitálně informovanější, čímž se zlepší spolupráce s našimi partnery v konkrétní kanále. Využitím chytřejších nástrojů řídíme digitální transformaci v celé firmě s cílem vytvořit silnější a pokročilejší ekosystém HP a partnerů.

Aktualizace nového operačního modelu a rozšíření našich digitálních schopností povede k dalšímu růstu, který bude vycházet z poznatků, založených na datech. Například partneři v oblasti spotřebního materiálu, spravované tiskové služby (MPS), zařízení formou služby (DaaS), maloobchodu a služeb budou mít lepší příležitosti ke křížovému zefektivnění svého podnikání a možnosti získat nové toky výnosů.

Výhody naší nové orientace na služby se již projevují. MPS partneři nyní začínají prodávat DaaS. V oblasti tisku jsme uvedli na trh koncept Workpath, který hladce integruje „papírové“ a digitální procesy. V oblasti osobních počítačových systémů jsme nedávno představili ZCentral – jediné řešení vzdálené pracovní stanice na světě. V segmentu 3D tisku jsme oznámili naši novou službu HP 3D-as-a-Service (3DaaS), která umožňuje zákazníkům automaticky doplňovat spotřební materiál pro 3D tisk od HP tím nejpružnějším způsobem, což jim pomáhá efektivně škálovat hromadnou výrobu.

Jak se nová strategie promítá do obchodních jednotek HP?

Stručně řečeno, umožňuje nám zajistit, aby naše různá portfolia i nadále naplňovala požadavky zákazníků. V oblasti osobních počítačových systémů nabízíme nové pojetí práce s počítačem. HP Elite Dragonfly, náš nový model hybridního notebooku do jednoho kilogramu, který je nabitý bezpečnostními funkcemi a je prvním firemním konvertibilním notebookem na světě, představuje dokonalý příklad toho, jak připravujeme zákazníky na budoucnost práce. Víme, že dnešní mobilní obchodní profesionálové pracují takřka v pohybu – na cestě mezi konferenčním sálem, kampusem, letištěm nebo ve sdíleném dopravním prostředku. Uvedení ultralehkého modelu Elite Dragonfly předznamenává novou éru bezpečné mobility.

V oblasti tiskových řešení provádíme agresivní transformační kroky s cílem podpořit prodeje a rebalancovat profitabilní mix hardwaru, spotřebního materiálu a služeb. V oblasti našich průmyslových aplikací máme silnou pozici v průmyslovém tisku (zejména díky našim velkoformátovým řešením Latex a Stitch ) i ve 3D tisku; nabízíme komplexní řešení, která vycházejí vstříc očekáváním našich zákazníků a jejich klientů.

Co můžeme od HP čekat do budoucna?

Výhledově bude společnost HP ještě více zaměřena na zákazníka, bude mít „digitální motor“ a na datech založené řízení. Naše současná rozhodnutí děláme s ohledem na budoucnost – abychom společnost nastavili správným směrem a do správné pozice, aby mohla i nadále být na špici inovace a provozní excelence. Transformujeme se z pozice síly: musíme stavět na našem pokroku z posledního období a využívat budoucích příležitostí v zájmu dalšího růstu. Máme skvělý tým, skvělou strategii a fantazii – tedy vše, co je třeba pro prosperitu. Začínáme psát další kapitolu a velmi se těšíme na to, co pro HP chystá budoucnost.

Štítky: 

Podobné články

Unicorn Systems platinovým partnerem společnosti Atlassian

17. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Unicorn Systems )
Unicorn vstoupil do roku 2020 jako Platinum Partner společnosti Atlassian. Dlouholetá spolupráce byla korunována udělením nejvyšší úrovně partnerství. Čtěte více

Kaspersky má nový partnerský License Management Portal

16. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Kaspersky License Management Portal (LMP) je nový samoobslužný portál pro poskytovatele spravovaných služeb (MSP) a resellery, který jim pomáhá zefektivnit objednávání, správu a vykazování licencí. Portál také nově umožňuje nastavit měsíční tarif s průběžným financováním, díky němuž mohou partneři flexibilněji nabízet své služby zákazníkům. Čtěte více

DPD v ČR a SR od Geis odkoupilo balíkové divize

16. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Balíkové společnosti Geis Parcel v Česku a na Slovensku převzala od 14. ledna 2020 společnost DPD. Firmy se na transakci dohodly začátkem listopadu uplynulého roku a akvizice již schválily antimonopolní úřady. DPD tak skokově posiluje své tržní postavení. Čtěte více

Veeam za pět miliard dolarů mění majitele

13. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Veeam Software)
Novým vlastníkem švýcarské firmy Veeam, jedné z největších společností zabývajících se oblastí zálohování a dostupnosti dat v cloudu a datových centrech, se stane známý softwarový investor Insight Partners. Akvizice by společnosti mohla podniku mohla napomoci zejména v další expanzi a upevnění současné čelní tržní pozice. Čtěte více