Novinky

Clown-computing a clown-selling

Richard Voigts

  • 28. 3. 2011
  • 2 min

Potkal jsem kolegu, kamaráda z IT, zrovna když jsme šli na konferenci, kterou naše vydavatelství pořádalo. Stýskal si, že dnes už to IT není ono. Že tenhle byznys už nedává lidem hračky. To když ještě byl u vesla Bill Gates... Co jsme se přece tehdy nasmáli, když předváděl plug-and-play a zmodrala mu obrazovka. A že dnes poslední, kdo hračky dává, je Steve Jobs, snad že se uzdraví! Posledních pár kroků od metra k přednáškovému sálu jsme si dělali legraci z toho dnešního„clown-computingu“.

Trochu jsem si zavzpomínal. Je to fakt. Dříve nás vzrušovalo, když byl procesor o nějaký ten megahertz rychlejší (na PC/XT Intel začínal u 8088/86 snad na 1,8 MHz, rozhodně ne více, než 4 MHz, tenhle fofr přišel až daleko později), rychlejší síťová karta (ta zase vynesla na výsluní 3Com), nebo hub (kdo si pamatuje všechny ty UB Networks?).

Není tajemstvím, že mám jako hobby chodit s detektorem kovů, čistit si hlavu hledáním blbin na polích a po lesech. Nejradši mám Tesoro Lobo. Jedna z nejkrásnějších záležitostí na těch detektorech je, že to je furt sexy hračka. Kromě toho vás nutí jít do přírody. Narozdíl od PC, které výsadu hračky ztratily už před časem; stal se z nich jen byznys. Snad to s těmi „sexy“ detíky takhle jednou nedopadne! Stále je totiž vzrušující se dohadovat, jaký má ten či onen dosah na rakouskouherský haléř či krejcar. Popřípadě se bere jako etalon komunistická koruna. Pětadvacet centimetrů? Nebo snad sedmadvacet? Či snad dokonce třicet?! To není možné, prostě kecáš!!!

I když... Už jsem ledacos zaslechnul. I v této branži jedna firma kupuje druhou, původní majitelé-vývojáři jsou vystřídáni byznysmeny, výroba stěhována do Číny... Ono je těm byznysmenům totiž úplně jedno, co a komu prodávají. Na jedné výstavě se dva takoví bavili, že když už to prodávají, také by si mohli vyzkoušet, jak „to“ vlastně funguje. Tihle dva v životě živého detektoráře neviděli, stejně jako neviděla většina IT manažerů živého prodejce, natož koncového zákazníka. Asi mají plnou hlavu Excelu a pro les na ulici nevidí stromy.

Tohle není obchodní přístup, to je clown-selling!

Mimochodem, jednou jsem četl o obchodníkovi, který šel do tendru na prodej velínu do elektrárny. Namaloval si přístroje na panely, ty sestavil a funkci se naučil nazpaměť. Vyhrál. Na druhou stranu, obchodník přece jen nesmí být „překvalifikovaný“. Tak si vyberte...