Českým domácnostem vévodí LCD televize s HD rozlišením

7. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mediaresearch)
Zatímco klasickou skleněnou CRT televizi vlastní již jen třetina českých domácností, LCD televizor má již 55 % domácností. Televizor s HD rozlišením (Full HD nebo HD ready) vlastní 56 % domácností.

V televizních domácnostech v posledních několika letech nejvíce narostlo zastoupení LCD televizí. Aktuálně je má doma 55 % domácností, zatímco v roce 2007 její vlastnictví deklarovalo pouhých 11 %. LCD je v tuto chvíli nejrozšířenějším typem televizoru. V posledních čtyřech letech dále mírně stoupá i popularita LED televize, v roce 2014 ji vlastnilo 14 % televizních domácností. Stabilní je naopak v posledních letech podíl televizních domácností vlastnících plazmovou televizi, drží se na úrovni 10 %.

S nástupem moderních typů televizorů s plochou obrazovkou jde ruku v ruce setrvalý pokles vlastnictví klasické skleněné CRT obrazovky: zatímco v roce 2010 ji doma mělo 71 % domácností, v roce 2014 bychom ji našli pouze v 35 % domovů.

Modernější typy televizorů přinášejí svým majitelům kvalitnější obraz díky vyššímu rozlišení obrazovky: již 56 % televizních domácností má v současnosti televizor s Full HD nebo HD ready rozlišením (36 % přímo Full HD, tj. rozlišení 1 920 x 1 080). Standardní rozlišení obrazu (SDTV) naopak klesá: zatímco v roce 2010 se hlásilo k vlastnictví televize s touto kvalitou obrazu 73 % domácností, v loňském roce jich bylo již jen 42 %.

Stále také roste počet televizních stanic, které mohou české domácnosti přijímat. Vývoj je dán především nárůstem počtu kanálů šířených pozemním digitálním televizním vysíláním (které využívá plných 57 % českých televizních domácností). Proto dnes již 43 % domácností deklaruje příjem 25 a více stanic. Satelitní, kabelový a IPTV příjem mají v posledních letech v ČR stabilní podíl, v roce 2014 deklarovalo jejich používání 29 %, 21 % a 3 % televizních domácností.

Výsledky vycházejí z ročních dat Kontinuálního výzkumu za rok 2014, který zadává Asociace televizních organizací (ATO) a provádí společnost Mediaresearch jako součást peoplemetrového projektu.

Štítky: 

Podobné články

TCL uvedlo na trh své prémiové televizory Mini LED s rozlišením 8K

9. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL Electronics představila své nejnovější Mini LED řady X, konkrétně X92 Pro OD Zero Mini LED 8K a X92 Mini LED 8K. Řada X92 Pro bude k dostání ve velikosti úhlopříčky 85", řada X92 pak v 65" a 75". Čtěte více

Podzimní novinky od Philips TV & Sound zaujmou vylepšenými OLED televizory

2. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips TV & Sound)
Společnost Philips TV & Sound představila své produkty pro druhou polovinu roku 2021. Společnost představila nové nejvyšší modely OLED+ se zvukem od specialistů z Bowers & Wilkins. Dále společnost uvedla nová true wireless sluchátka Fidelio T1 s ANC. Čtěte více

Známe vítěze 39. ročníku EISA Awards

17. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA Awards)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty. Pokud vás zajímá, které výrobky ovládly jednotlivé kategorie této soutěže za období let 2021–2022, jste na správném místě. Čtěte více

Televizory Philips Performance zaujmou vyváženým poměrem cena/výkon

9. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips TV)
Společnost Philips TV & Sound navazuje na každoroční úspěch své Performance Series (modely 8506, 8536, 8546 a 8556), která nabízí nejlepší televizní technologie za atraktivní cenu a představuje nové modely pro rok 2021. Čtěte více