Českým domácnostem vévodí LCD televize s HD rozlišením

7. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mediaresearch)
Zatímco klasickou skleněnou CRT televizi vlastní již jen třetina českých domácností, LCD televizor má již 55 % domácností. Televizor s HD rozlišením (Full HD nebo HD ready) vlastní 56 % domácností.

V televizních domácnostech v posledních několika letech nejvíce narostlo zastoupení LCD televizí. Aktuálně je má doma 55 % domácností, zatímco v roce 2007 její vlastnictví deklarovalo pouhých 11 %. LCD je v tuto chvíli nejrozšířenějším typem televizoru. V posledních čtyřech letech dále mírně stoupá i popularita LED televize, v roce 2014 ji vlastnilo 14 % televizních domácností. Stabilní je naopak v posledních letech podíl televizních domácností vlastnících plazmovou televizi, drží se na úrovni 10 %.

S nástupem moderních typů televizorů s plochou obrazovkou jde ruku v ruce setrvalý pokles vlastnictví klasické skleněné CRT obrazovky: zatímco v roce 2010 ji doma mělo 71 % domácností, v roce 2014 bychom ji našli pouze v 35 % domovů.

Modernější typy televizorů přinášejí svým majitelům kvalitnější obraz díky vyššímu rozlišení obrazovky: již 56 % televizních domácností má v současnosti televizor s Full HD nebo HD ready rozlišením (36 % přímo Full HD, tj. rozlišení 1 920 x 1 080). Standardní rozlišení obrazu (SDTV) naopak klesá: zatímco v roce 2010 se hlásilo k vlastnictví televize s touto kvalitou obrazu 73 % domácností, v loňském roce jich bylo již jen 42 %.

Stále také roste počet televizních stanic, které mohou české domácnosti přijímat. Vývoj je dán především nárůstem počtu kanálů šířených pozemním digitálním televizním vysíláním (které využívá plných 57 % českých televizních domácností). Proto dnes již 43 % domácností deklaruje příjem 25 a více stanic. Satelitní, kabelový a IPTV příjem mají v posledních letech v ČR stabilní podíl, v roce 2014 deklarovalo jejich používání 29 %, 21 % a 3 % televizních domácností.

Výsledky vycházejí z ročních dat Kontinuálního výzkumu za rok 2014, který zadává Asociace televizních organizací (ATO) a provádí společnost Mediaresearch jako součást peoplemetrového projektu.

Štítky: 

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více
Prostory Messe Berlin

IFA 2025: Nejzajímavější novinky

12. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Berlínská IFA patří mezi jeden z posledních evropských technologických veletrhů s globálním přesahem. Výrobci zde představují své vize, plány, produktové novinky, ale třeba také designové koncepty z řady oblastí. Ačkoli IFA primárně cílí na spotřební elektroniku, dnes se zde setkáme i s počítači, telefony, audio a video produkty, chytrými domácnostmi, nositelnou elektronikou a mnoha dalšími obory. Čtěte více

TCL na veletrhu IFA 2025: Technologické inovace i olympijský duch

11. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL i letos v září představila své novinky na veletrhu IFA v Berlíně. Expozice nabídla pohled na propojený život na ploše více než 2 500 m² v hale 21A. K vidění zde byly nejrůznější řešení od nejnovějších zobrazovacích technologií a pohlcujícího audia přes chytré domácí spotřebiče až po inovace pro každodenní použití. Čtěte více

Známe vítěze 43. ročníku EISA Awards. Uspěl i český produkt

21. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty. Pokud vás zajímá, které výrobky ovládly jednotlivé kategorie této soutěže za období let 2025–2026, jste na správném místě. Čtěte více