České Radiokomunikace na trhu datových center

8. 3. 2012. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: České Radiokomunikace a DCD Publishing)
České Radiokomunikace otevřely v prostorách televizního vysílače na Žižkově v Praze datové centrum Tower splňující standardy bezpečnosti Tier 3.
Zleva sedí Marcel Procházka, Kamil Levinský a Kamil Chalupa

České Radiokomunikace chtějí výstavbou datových center uspokojit vzrůstající poptávku zákazníků po službách v oblasti hostingu a housingu serverů.
Datová centra bude společnost budovat v technologických prostorách vysílacích objektů, které po ukončení analogového televizního vysílání disponují volnou kapacitou. Celkově nabídnou datová centra Českých Radiokomunikací v první fázi kapacitu 120 racků, finální plánovaná kapacita je až 1 000 racků na ploše 2 000 m2.

„V období následujících dvou let plánujeme do datových center v Praze a regionech celé České republiky investovat stovky milionů korun,“ potvrdil Kamil Levinský, generální ředitel Českých Radiokomunikací a dodává: „Pokračujeme tak v naší strategii rozšířit nabídku telekomunikačních služeb o komplexní řešení z oblasti ICT.“

Služby datových center Českých Radiokomunikací jsou určeny především těm zákazníkům, kteří kladou vysoké požadavky na spolehlivost, bezpečnost, kapacitu připojení do datových sítí a zároveň chtějí eliminovat své investiční a provozní náklady.

"Objekt televizního vysílače, ve kterém je naše první datové centrum Tower o celkové rozloze 200 m2 umístěno, vyhovuje náročným podmínkám pro televizní a rozhlasové vysílání a je zde zabezpečen nepřetržitý dohled,“ řekl Marcel Procházka, manažer pro rozvoj služeb a strategie Českých Radiokomunikací. „Kromě vysokého zabezpečení, napájení ze dvou nezávislých VN přípojek jištěných diesel generátory a unikátní telekomunikační infrastruktury, zákazníci jistě ocení také datovou nezávislost. V datovém centru se nachází tzv. nezávislý peeringový uzel pro připojení do sítí ostatních operátorů a lze tak využít i jejich služby. Datové centrum je možné flexibilně rozšiřovat o další stovky racků podle požadavku zákazníků,“ dodal Marcel Procházka.

Výstavbu datového centra zajišťovala společnost Category, která se dlouhodobě zaměřuje na technologickou část výstavby datových center a serveroven. Je jediným dodavatelem datových center v České republice, který je držitelem mezinárodních certifikátů Certified Data Centre Design Professional a Accredited Tier Designer. „Návrh a výstavbu datového centra Tower Českých Radiokomunikací jsme realizovali v rekordně krátkém čase, a to za pouhé dva měsíce. Na jeho vzniku se podíleli odborníci s bohatou zkušeností a mezinárodní certifikací v oblasti designu a výstavby datových center,“ řekl Jiří Kapoun, místopředseda představenstva Category.

Datové centrum Tower Českých Radiokomunikací s aktuální kapacitou 64 racků, kterou lze rozšiřovat, nabídne kvalitní vysokokapacitní připojení v rámci vlastní neveřejné, a tedy zabezpečené a spolehlivé sítě, zálohované radiovými spoji. Bezpečnostní standardy Tier 3 garantují 99,99% dostupnost všech parametrů, jako je napájení za dvou nezávislých transformátorů, chlazení a telekomunikační infrastruktura. Prostory datacentra jsou vybaveny výkonnými klimatizačními jednotkami se systémem teplé a studené uličky a chlazení je zálohováno spolehlivým způsobem N+1.

Umístění datového centra v prostorách žižkovského televizního vysílače poskytuje zákazníkům mnoho dalších výhod. Objekt disponuje dvěma VN rozvodnami, má nové napájecí a chladicí systémy a je střežen 24 hodin 7 dní v týdnu. Lokalita se nachází v centru hlavního města v nezátopové oblasti s omezeným leteckým provozem a má výbornou dopravní obslužnost včetně vlastních podzemních garáží.

České Radiokomunikace působí na českém trhu již 49 let. Stabilitu společnosti dokazuje její silné finanční zázemí a zkušenosti nabyté během dlouhé doby činnosti. České Radiokomunikace jsou největším expertem na trhu vysílacích služeb a jako první v České Republice spustily jak veřejné, tak komerční digitální televizní vysílání. České Radiokomunikace nabízejí také komplexní portfolio telekomunikačních a ICT služeb prostřednictvím vlastní infrastruktury pro velkoobchodní a korporátní zákazníky.

Společnost disponuje vlastní rozsáhlou páteřní sítí a díky silné vysílací infrastruktuře mohou České Radiokomunikace nabídnout zákazníkům i bezdrátové řešení, případně připojení blízkých lokalit pomocí optických vláken. Společnost poskytuje hlasové služby, vysoce kvalitní internetové připojení a datová řešení na základě individuálních požadavků zákazníků.

Obrazová galerie:

Podobné články

CRA kupují technologického poskytovatele Cloud4com a DC Lužice

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: CRA)
Společnost České Radiokomunikace (CRA) kupuje od ARICOMA Group firmu Cloud4com (C4C) spolu s datovým centrem Lužice. Cena se bude z části odvíjet od výsledků příštího roku a v sumě by měla přesáhnout miliardu korun. Čtěte více

Manažerkou pro komunikaci a strategické vztahy v CRA je Anna Tůmová

13. 4. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: České Radiokomunikace)
České Radiokomunikace (CRA) zřídily pozici Manažerky pro komunikaci a strategické vztahy. Zastává ji Anna Tůmová, která v CRA dosud vedla marketingovou komunikaci. Do kompetencí nově vzniklého útvaru spadá i agenda ESG. Čtěte více

České Radiokomunikace otevírají datové centrum Strahov

13. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: České Radiokomunikace)
České Radiokomunikace (CRA) posilují svou pozici v oblasti datových center. Otevírají Datové centrum Strahov, které bude sloužit primárně zákazníkům největšího datového centra CRA DC Tower jako geograficky blízká záložní lokalita. CRA tak zajistí větší provozní bezpečnost. Investice do datového centra dosáhly nižších desítek milionů korun. Čtěte více

Partnerský program v IoT

23. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: CRA)
Oblast IoT se u nás začala rozvíjet zhruba v letech 2014 – 2015. Jako první se začaly stavět sítě a infrastruktura, následoval vývoj hardwaru, vznikla řada firem, které se IoT zabývají. Zkušenosti však ukazují, že jednotlivé části celku nemohou fungovat odděleně, zákazník potřebuje komplexní řešení a je vyžadována konsolidace specializovaných firem – ideálně do partnerského programu tak, aby byly zákazníkům doručovány služby v maximální kvalitě. Čtěte více