České domácnosti obnovují počítače a nakupují druhé notebooky

7. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Průzkum společnosti Microsoft zaznamenal zvýšený zájem o nákup nových notebooků na českém i slovenském trhu. V nedávné době obnovilo svůj notebook nebo plánuje zakoupit nový 85 % českých respondentů. Na Slovensku je to dokonce 92 % oslovených.

V posledních dvou letech si nový notebook pořídilo 34 % českých uživatelů a více než polovina oslovených uživatelů jej plánuje zakoupit do dvou let.

Zájem o notebooky mezi českou populací neustále roste. Aktuálně již vlastní notebook 86 % domácností. Výzkum nákupního chování uživatelů také potvrdil, že 34 % oslovených zakoupilo nový notebook v posledních dvou letech a zájem o koupi notebooku se stále zvyšuje. Dokonce více než polovina uživatelů plánuje koupi nového notebooku nejpozději do dvou let. Nejen odborníci na moderní technologie a prodejci tento trend vítají. Vývoj technologií jde neustále kupředu a nový notebook přináší uživatelům nejen větší produktivitu, ale také flexibilitu, zajímavější design i lepší zabezpečení dat. Tuto skutečnost si uvědomují i uživatelé na slovenském trhu. Na Slovensku je zájem o notebooky dokonce ještě vyšší, přestože zde alespoň jeden notebook vlastní 92 % representativního vzorku domácností.

Jak Češi nakupují notebooky?

Češi rádi nakupují notebooky z pohodlí svého domova. Až 58 % uživatelů zakoupilo notebook v posledních dvou letech právě v e-shopech. Výběr vhodného notebooku není jednoduchou záležitostí, neboť každý uživatel má jiné a zcela individuální požadavky. Čechům obvykle trvá nákup 2,8 týdne. Ženy dle výzkumu vybírají vhodný notebook delší dobu než muži. Taktéž lidé, pro které jsou IT technologie koníčkem, hledají správný notebook déle z důvodu vyšších požadavků. Hlavním kritériem pro výběr notebooku již nejsou pouze technické parametry, cena nebo operační systém. Stále více uživatelů klade důraz také na design, váhu nebo velikost notebooku. „Notebooky se, stejně jako jiné technologie, stávají součástí životní stylu. Lidé chtějí, aby notebook nejen dobře vypadal, ale zároveň byl i lehký, skladný a mohli si jej vzít kdykoliv s sebou. O vzhled a rozměry notebooku se více zajímají například studenti, IT nadšenci a vysokoškoláci,“ uvedla manažerka komunikace společnosti Microsoft Česko a Slovensko Lenka Čábelová.

Kdo notebooky nakupuje?

Z výzkumu vyplývá, že nový notebook plánují nakoupit v nejbližší době převážně mladí lidé ve věku 18 až 29 let, dále IT nadšenci nebo osoby s vyšším vzděláním. Může za to skutečnost, že velká část domácností již nějaký notebook má a jeho výměnu plánují z velké části osoby se zájmem o inovativní technologie. Poptávka roste i u rodin s dětmi a Češi nakupují druhé notebooky do rodiny.  Příjem domácnosti nemá na nákupní rozhodnutí zásadní vliv. Významný podíl kupujících tvoří i domácnosti s příjmem do 20 tis. Kč měsíčně, což ukazuje, že notebooky se stávají pro české uživatele dostupnější a běžnou pomůckou. „V nabídce obchodů je možné nalézt nepřeberné množství modelů a značek. Můžete si vybrat různé notebooky s ohledem na své požadavky, výši ceny nebo jejich použití, ať už se jedná o první notebook pro děti nebo profesionální notebook k práci. Jako klíčový technický parametr pro výběr počítače bych zvolila SSD a dále pak moderní vzhled a dotykovým displejem pro snadné ovládání. Lidé často vybírají notebook jako vánoční dárek pro své blízké,“ řekla Šárka Vostarková, produktová manažerka Windows pro spotřebitelský segment společnosti Microsoft.

Zájem o koupi notebooků je podpořen i růstem počtu malých podnikatelů a živnostníků, na hlavní nebo vedlejší pracovní činnost, kteří potřebují nový a výkonnější notebook ke své práci. Dalším stimulem k nákupu jsou atraktivní cenové nabídky. Ty využívají převážně IT nadšenci nebo lidé ve věku 40 až 49 let s příjmem nad 50 tis. Kč. Aktuálně zvyšují poptávku po noteboocích předvánoční i jiné slevy, neboť se notebook stává oblíbeným vánočním dárkem, a to nejen pro studenty a děti.

„S novinkami na poli hardwaru přichází i inovace operačního systému Windows 10. Společnost Microsoft neustále vylepšuje možnosti ovládání počítače pomocí a dotyku. Nové rozhraní získala aplikace Fotky, díky které si můžete velmi jednoduše vytvořit domácí video s různými efekty, a také aplikace Malování, která nyní podporuje 3D a hybridní realitu,“ dodala Vostarková.

Štítky: 
Notebooky, Microsoft

Podobné články

Do Evropy přicházejí první notebooky značky dynabook

11. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: dynabook (Toshiba))
Společnost Dynabook při příležitosti oslav „dynabook Day“ představila nové notebooky Portégé X30-F a Tecra X40-F. Jde o první zařízení představená v Evropě pod značkou dynabook po rebrandingu počítačové divize společnosti Toshiba v dubnu letošního roku. Čtěte více

ASUS: notebook ROG Strix SCAR III

5. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asus)
ASUS uvede na český trh 15,6“ notebook ROG Strix SCAR III G531 určený zejména pro hráče FPS her. Jde o první přenosný počítač na světě, který disponuje displejem s obnovovací frekvencí až 240 Hz a rychlou dobou odezvy tři ms. Ke komfortu hráčů přispívá klávesnice s vysokou odolností i inteligentní chlazení zajišťující optimální výkon procesoru a grafické karty. Čtěte více

Lenovo v ČR představilo novinky pro druhou polovinu letošního roku

27. 6. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo a DCD Publishing)
Lenovo představilo nové produkty z ohebné řady Yoga, výkonné ThinkPady, herní zařízení Legion i klasické stolní počítače IdeaCentre. Uvedení se za účasti generálního ředitele firmy Lenovo Petra Kheila uskutečnilo v prostorách Muzea smyslů v Jindřišské ulici. Čtěte více

IDC: Celosvětový prodej gamingových PC a monitorů v 1. čtvrtletí 2019

26. 6. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej herních desktopů a notebooků dosáhl podle organizace IDC během 1. čtvrtletí 2019 7,5 milionu kusů, což představuje meziroční pokles o 6,2 %. Prodej herních monitorů naopak ve stejném období téměř o polovinu vzrostl. Čtěte více