Češi u e-shopů oceňují úsporu času, Slováci peněz

29. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kde kvůli ní nakupovala více než polovina Čechů. Nyní se před ušetřené peníze dostal ušetřený čas. Na Slovensku stále vede úspora peněz. Informoval o tom web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

„Ještě před třemi lety uvádělo 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz, v současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů,“ přiblížil výsledky průzkumu Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Do popředí se naopak dostává především úspora času, který by lidé museli trávit pobíháním po obchodech. Tento argument uvedlo 35 % dotazovaných. „Pro Čechy začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času. Průzkum potvrzuje, že ho chtějí mít co nejvíce,“ dodal Osuský. Zajímavé podle něj také je, že úsporu času uvedlo na prvním místě více žen, než mužů.

Naši slovenští sousedi nákupem na internetu stále šetří především peníze, uvedlo to 40 % dotazovaných. I tam však postupně nejnižší cena přestane být hlavním důvodem online nakupování. „Ještě před dvěma lety byla nižší cena hlavním důvodem pro 51 % Slováků,“ doplnil Osuský.

Dalším častým důvodem k online nákupům, který uvedlo 14 % Čechů i Slováků, je také širší sortiment zboží a možnosti, které internetové nakupování nabízí. „Na internetu lidé najdou na jednom místě širokou nabídku zboží, kterou by v jednom kamenném obchodě nikdy neobsáhli. Navíc mohou pohodlně porovnat parametry produktů, přečíst si recenze a celkově získat o produktech daleko více informací, než je schopen poskytnout běžný prodejce v kamenném obchodě,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. S tím souvisí také další důvod, který internetoví uživatelé uvedli, což je lepší prezentace sortimentu.

Co je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)
Slováci
(aktivní na internetu)
 
 r. 2009r. 2012r. 2012
Úspora času27 %35 %29 %
Nižší ceny46 %33 %40 %
Širší sortiment12 %14 %14 %
Speciální nabídky, slevy7 %7 %8 %
Ostatní8 %11 %9 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více

Heureku povede David Chmelař. Braverman se stává poradcem vedení

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka Group („Heureka“) jmenovala Davida Chmelaře generálním ředitelem společnosti. Dosavadní CEO Tomáš Braverman se stává nevýkonným poradcem představenstva Heureky. Čtěte více

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

5. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu. Čtěte více