Češi u e-shopů oceňují úsporu času, Slováci peněz

29. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kde kvůli ní nakupovala více než polovina Čechů. Nyní se před ušetřené peníze dostal ušetřený čas. Na Slovensku stále vede úspora peněz. Informoval o tom web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

„Ještě před třemi lety uvádělo 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz, v současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů,“ přiblížil výsledky průzkumu Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Do popředí se naopak dostává především úspora času, který by lidé museli trávit pobíháním po obchodech. Tento argument uvedlo 35 % dotazovaných. „Pro Čechy začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času. Průzkum potvrzuje, že ho chtějí mít co nejvíce,“ dodal Osuský. Zajímavé podle něj také je, že úsporu času uvedlo na prvním místě více žen, než mužů.

Naši slovenští sousedi nákupem na internetu stále šetří především peníze, uvedlo to 40 % dotazovaných. I tam však postupně nejnižší cena přestane být hlavním důvodem online nakupování. „Ještě před dvěma lety byla nižší cena hlavním důvodem pro 51 % Slováků,“ doplnil Osuský.

Dalším častým důvodem k online nákupům, který uvedlo 14 % Čechů i Slováků, je také širší sortiment zboží a možnosti, které internetové nakupování nabízí. „Na internetu lidé najdou na jednom místě širokou nabídku zboží, kterou by v jednom kamenném obchodě nikdy neobsáhli. Navíc mohou pohodlně porovnat parametry produktů, přečíst si recenze a celkově získat o produktech daleko více informací, než je schopen poskytnout běžný prodejce v kamenném obchodě,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. S tím souvisí také další důvod, který internetoví uživatelé uvedli, což je lepší prezentace sortimentu.

Co je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)
Slováci
(aktivní na internetu)
 
 r. 2009r. 2012r. 2012
Úspora času27 %35 %29 %
Nižší ceny46 %33 %40 %
Širší sortiment12 %14 %14 %
Speciální nabídky, slevy7 %7 %8 %
Ostatní8 %11 %9 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více