Češi u e-shopů oceňují úsporu času, Slováci peněz

29. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kde kvůli ní nakupovala více než polovina Čechů. Nyní se před ušetřené peníze dostal ušetřený čas. Na Slovensku stále vede úspora peněz. Informoval o tom web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

„Ještě před třemi lety uvádělo 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz, v současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů,“ přiblížil výsledky průzkumu Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Do popředí se naopak dostává především úspora času, který by lidé museli trávit pobíháním po obchodech. Tento argument uvedlo 35 % dotazovaných. „Pro Čechy začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času. Průzkum potvrzuje, že ho chtějí mít co nejvíce,“ dodal Osuský. Zajímavé podle něj také je, že úsporu času uvedlo na prvním místě více žen, než mužů.

Naši slovenští sousedi nákupem na internetu stále šetří především peníze, uvedlo to 40 % dotazovaných. I tam však postupně nejnižší cena přestane být hlavním důvodem online nakupování. „Ještě před dvěma lety byla nižší cena hlavním důvodem pro 51 % Slováků,“ doplnil Osuský.

Dalším častým důvodem k online nákupům, který uvedlo 14 % Čechů i Slováků, je také širší sortiment zboží a možnosti, které internetové nakupování nabízí. „Na internetu lidé najdou na jednom místě širokou nabídku zboží, kterou by v jednom kamenném obchodě nikdy neobsáhli. Navíc mohou pohodlně porovnat parametry produktů, přečíst si recenze a celkově získat o produktech daleko více informací, než je schopen poskytnout běžný prodejce v kamenném obchodě,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. S tím souvisí také další důvod, který internetoví uživatelé uvedli, což je lepší prezentace sortimentu.

Co je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)
Slováci
(aktivní na internetu)
 
 r. 2009r. 2012r. 2012
Úspora času27 %35 %29 %
Nižší ceny46 %33 %40 %
Širší sortiment12 %14 %14 %
Speciální nabídky, slevy7 %7 %8 %
Ostatní8 %11 %9 %
Štítky: 

Podobné články

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více