Češi nejvíce utrácí na britských, irských a německých e-shopech

15. 5. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Více než 30 % nákupů, které provedou čeští držitelé karet Visa na internetu, je uskutečněno v britských e-shopech, 7 % v irských a 5 % v německých. Domácím e-shopům zůstává věrných zhruba 36 % zákazníků.
Foto: Freeimages.com

„Jedním z důvodů vysoké obliby britských e-shopů je jejich bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu. Lze říci, že mnoho Čechů se v současnosti již orientuje v nepřeberné nabídce internetových obchodníků a dává přednost těm ověřeným. Jedním ze znaků důvěryhodnosti e-shopu je logo Verified by Visa na jeho webových stránkách,“ vysvětlil regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko, Marcel Gajdoš.

Naopak v České republice při nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci a Poláci. Ti, stejně jako Češi, na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení. I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. „Namísto elektroniky se přechází k levnějšímu zboží. Velký boom rovněž zažívá nákup takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Výraznou roli také sehrává široká nabídka slevových portálů,“ informoval Gajdoš.

E-commerce rok od roku sílí

Podíl nakupování přes internet v porovnání s nakupováním v tradičních kamenných obchodech se rapidně zvyšuje. Loni kartou Visa u českých obchodníků zákazníci na internetu utratili přes 16 miliard korun, což znamená, že e-commerce se na celkových objemech nákupů kartou Visa podílí v České republice již 10 %. Počet transakcí kartou Visa v roce 2013 dosáhl 6,4 milionů, rok předtím 4,21 milionů a v roce 2011 2,9 milionů.

Podobným tempem by měl růst i letos, a to díky rozšiřování sítě prodejců, kteří umožňují platby online, a také využívání technologie 3D Secure ze strany těch, kteří karty vydávají. Dalšímu růstu e-commerce napomůžou i nové a inovativní technologie placení. Jednou z nich je služba V.me by Visa, která je založena na cloudovém řešení. „Člověk tak má jistotu jednoduchého, pohodlného a bezpečného placení, kdy mu pro placení stačí jen platební karta Visa, přihlašovací jméno a heslo. O vše ostatní se již postaráme my,“ řekl Gajdoš. V současnosti lze digitální peněženkou V.me by Visa platit ve Francii, Španělsku, Polsku a Velké Británii.

Placení přes internet roste i díky stále většímu zájmu jednotlivých e-shopů obsluhovat i klenty mimo domací trh. Vedle toho také dokážou lépe kontrolovat tok plateb, které jsou mnohem rychlejší právě díky platbě kartou v porovnání třeba s dobírkou.