Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku

16. 10. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nielsen Admosphere)
Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen Admosphere vyplývá, že nejvíce hrají lidé videohry na počítači, notebooku či smartphonu a nejčastěji se věnují logickým nebo strategickým hrám.

Na všech zařízeních přitom vedou singleplayer hry, tedy hry pro jednoho hráče.

Nejčastěji využívanými přístroji k hraní her jsou jednoznačně počítač či notebook, na nichž hraje videohry alespoň jednou za měsíc téměř polovina respondentů. Za těmito přístroji následují smartphony. Herní konzole tak zůstávají spíše v pozadí: například PlayStation využívá alespoň jednou měsíčně pouze sedm procent respondentů, XBOX šest procent.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny.  Hry na počítači či notebooku hraje denně nebo několikrát za týden hraje 37 % respondentů ve věku 15–24 let deklaruje (a téměř dvě třetiny alespoň jednou za měsíc). Zastoupení častých hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry polovina mužů a „pouze“ 37 % žen.

Pomocí výzkumu lze také určit, k jakému typu her v závislosti na oblíbeném zařízení se hráči nejčastěji uchylují. Na počítači či notebooku respondenti nejvíce hrají logické hry (40 %), mezi které lze zařadit například klasický Tetris, Candy Crush nebo Portal, a dále hry strategické (36 %), mezi něž patří StarCraft, XCOM, Civilizace, Age of Empires a podobně. Logické hry dominují u respondentů nad 45 let a u žen. Naopak strategické hry volí na počítači spíše muži a respondenti ve věku 15–34 let. Na smartphonu také jasně vyhrávají logické hry, nejčastěji je na tomto zařízení hraje polovina respondentů. Vědomostní hry na chytrém telefonu upřednostňuje více než třetina uživatelů. U herních konzolí respondenti preferují sportovní nebo závodní hry. Obecně dávají hráči z internetové populace přednost singleplayer hrám (70 %) před multiplayerovými.

A kde se hráči dozvídají o nových hrách? Nejčastěji od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů.

Zajímavou otázkou v souvislosti s tímto tématem je také to, jak lidé videohry vlastně vnímají – bez ohledu na to, zda je sami hrají, nebo ne. Téměř tři čtvrtiny oslovených respondentů souhlasí s výrokem, že hraní videoher způsobuje závislost. Často respondenti vyjádřili souhlas také s tím, že videohry mohou zkreslovat vnímání reality. Na druhou stranu podobný počet dotázaných vnímá videohry jako zábavu a pro více než polovinu je pak hraní relax.

Data z výzkumu už tradičně doplňujeme výsledky Nielsen Admosphere z monitoringu reklamy Ad Intel. Z něj vyplývá, že v období od ledna do srpna 2017 měly nejdražší inzerci hry Forge of Empires (budovatelská strategie), Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (taktická vojenská hra na principu otevřeného světa) a Grepolis (budovatelská strategie z prostředí antického světa).

Na videohry a herní zařízení bylo prostřednictvím Českého národního panelu tázáno 500 respondentů internetové populace starší 15 let.

Štítky: 

Podobné články

Cloudové hraní od Microsoftu míří i do České republiky a na Slovensko

6. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Microsoftu zveřejnil další podrobnosti o cloudovém hraní (Project xCloud), které bude bez jakýchkoli dalších poplatků dostupné prostřednictvím předplatného Xbox Game Pass Ultimate už letos v září. Čtěte více

Evolveo: herní podložky Ptero GPX 50, 100 a 200

24. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Evolveo)
Tři nové herní podložky rozšiřují produktovou řadu Evolveo Ptero, která je určena všem hráčům počítačových her, kteří očekávají od svého vybavení kvalitu za dostupnou cenu. Zákazníci mohou vybírat mezi herní podložkou pod myš a klávesnici s osvětlením, rozměrnou podložkou na celou pracovní plochu a standardní herní podložkou pod myš. Čtěte více

Dell představil novinky pro hráče

14. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell)
Dell představil nové herní vybavení. Výkonný notebook G7, desktop G5, dva herní monitory S2721DGF a zakřivený S2721HGF, a také herní mechanickou klávesnici AW410K. Čtěte více

ZOWIE by BenQ: monitory XL2546S a XL2746S

11. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zowie by BenQ)
Značka produktů pro eSport ZOWIE by BenQ uvedla na trh vylepšené herní monitory XL2546S a XL2746S. Nové modely nabízejí technologii Dynamic Accuracy Plus a zrcadlí veškeré specifikace svých předchůdců jako 24,5", resp. 27" TN displej s Full HD rozlišením, obnovovací frekvenci 240 Hz a odezvu 0,5 ms. Čtěte více