Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku

16. 10. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nielsen Admosphere)
Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen Admosphere vyplývá, že nejvíce hrají lidé videohry na počítači, notebooku či smartphonu a nejčastěji se věnují logickým nebo strategickým hrám.

Na všech zařízeních přitom vedou singleplayer hry, tedy hry pro jednoho hráče.

Nejčastěji využívanými přístroji k hraní her jsou jednoznačně počítač či notebook, na nichž hraje videohry alespoň jednou za měsíc téměř polovina respondentů. Za těmito přístroji následují smartphony. Herní konzole tak zůstávají spíše v pozadí: například PlayStation využívá alespoň jednou měsíčně pouze sedm procent respondentů, XBOX šest procent.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny.  Hry na počítači či notebooku hraje denně nebo několikrát za týden hraje 37 % respondentů ve věku 15–24 let deklaruje (a téměř dvě třetiny alespoň jednou za měsíc). Zastoupení častých hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry polovina mužů a „pouze“ 37 % žen.

Pomocí výzkumu lze také určit, k jakému typu her v závislosti na oblíbeném zařízení se hráči nejčastěji uchylují. Na počítači či notebooku respondenti nejvíce hrají logické hry (40 %), mezi které lze zařadit například klasický Tetris, Candy Crush nebo Portal, a dále hry strategické (36 %), mezi něž patří StarCraft, XCOM, Civilizace, Age of Empires a podobně. Logické hry dominují u respondentů nad 45 let a u žen. Naopak strategické hry volí na počítači spíše muži a respondenti ve věku 15–34 let. Na smartphonu také jasně vyhrávají logické hry, nejčastěji je na tomto zařízení hraje polovina respondentů. Vědomostní hry na chytrém telefonu upřednostňuje více než třetina uživatelů. U herních konzolí respondenti preferují sportovní nebo závodní hry. Obecně dávají hráči z internetové populace přednost singleplayer hrám (70 %) před multiplayerovými.

A kde se hráči dozvídají o nových hrách? Nejčastěji od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů.

Zajímavou otázkou v souvislosti s tímto tématem je také to, jak lidé videohry vlastně vnímají – bez ohledu na to, zda je sami hrají, nebo ne. Téměř tři čtvrtiny oslovených respondentů souhlasí s výrokem, že hraní videoher způsobuje závislost. Často respondenti vyjádřili souhlas také s tím, že videohry mohou zkreslovat vnímání reality. Na druhou stranu podobný počet dotázaných vnímá videohry jako zábavu a pro více než polovinu je pak hraní relax.

Data z výzkumu už tradičně doplňujeme výsledky Nielsen Admosphere z monitoringu reklamy Ad Intel. Z něj vyplývá, že v období od ledna do srpna 2017 měly nejdražší inzerci hry Forge of Empires (budovatelská strategie), Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (taktická vojenská hra na principu otevřeného světa) a Grepolis (budovatelská strategie z prostředí antického světa).

Na videohry a herní zařízení bylo prostřednictvím Českého národního panelu tázáno 500 respondentů internetové populace starší 15 let.

Štítky: 

Podobné články

AOC: monitory série G2

12. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Společnost AOC představila novou sérii monitorů G2. Nová řada se skládá ze čtyř Full HD modelů s úhlopříčkami 23,8" a 27". Série G2 přichází s moderním designem s červenými doplňky a výškově nastavitelným stojanem. Všechny modely jsou vybaveny technologií AMD FreeSync a dobou odezvy 1 ms a dva z monitorů zaujmou obnovovací frekvencí 144 Hz. Čtěte více

Cooler Master: myš MM710

6. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cooler Master)
MM710, nejnovější přírůstek a zároveň nejlehčí myší v portfoliu Cooler Master, váží pouhých 53 gramů (bez kabelu). Lehká a současně pevná a odolná konstrukce je tvořena schránkou s perforovaným vzorem připomínající včelí plástve. Nízká hmotnost však není zdaleka jediným argumentem pro volbu právě této myši. Čtěte více

ATC rozšířilo nabídku herního příslušenství X-Gamer o nové myši

2. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers rozšířila nabídku herního příslušenství vlastní značky X-Gamer o dvě nové herní myši. Modely ML1000 a ML8000 už jsou skladem a připraveny k distribuci resellerům. Čtěte více

Marvo: sluchátka HG9046 a klávesnice KG954G

20. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Marvo)
Společnost Marvo možná patří mezi méně známé výrobce herního příslušenství, určitě to však neznamená, že by její produkty měly uniknout vaší pozornosti. Z portfolia výrobce zaujmou např. sluchátka HG9046 se 7.1 zvukem nebo mechanická klávesnice KG954G se spínači Outemu Red, makry či anti-ghostingem. Čtěte více