Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku

16. 10. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nielsen Admosphere)
Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen Admosphere vyplývá, že nejvíce hrají lidé videohry na počítači, notebooku či smartphonu a nejčastěji se věnují logickým nebo strategickým hrám.

Na všech zařízeních přitom vedou singleplayer hry, tedy hry pro jednoho hráče.

Nejčastěji využívanými přístroji k hraní her jsou jednoznačně počítač či notebook, na nichž hraje videohry alespoň jednou za měsíc téměř polovina respondentů. Za těmito přístroji následují smartphony. Herní konzole tak zůstávají spíše v pozadí: například PlayStation využívá alespoň jednou měsíčně pouze sedm procent respondentů, XBOX šest procent.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny.  Hry na počítači či notebooku hraje denně nebo několikrát za týden hraje 37 % respondentů ve věku 15–24 let deklaruje (a téměř dvě třetiny alespoň jednou za měsíc). Zastoupení častých hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry polovina mužů a „pouze“ 37 % žen.

Pomocí výzkumu lze také určit, k jakému typu her v závislosti na oblíbeném zařízení se hráči nejčastěji uchylují. Na počítači či notebooku respondenti nejvíce hrají logické hry (40 %), mezi které lze zařadit například klasický Tetris, Candy Crush nebo Portal, a dále hry strategické (36 %), mezi něž patří StarCraft, XCOM, Civilizace, Age of Empires a podobně. Logické hry dominují u respondentů nad 45 let a u žen. Naopak strategické hry volí na počítači spíše muži a respondenti ve věku 15–34 let. Na smartphonu také jasně vyhrávají logické hry, nejčastěji je na tomto zařízení hraje polovina respondentů. Vědomostní hry na chytrém telefonu upřednostňuje více než třetina uživatelů. U herních konzolí respondenti preferují sportovní nebo závodní hry. Obecně dávají hráči z internetové populace přednost singleplayer hrám (70 %) před multiplayerovými.

A kde se hráči dozvídají o nových hrách? Nejčastěji od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů.

Zajímavou otázkou v souvislosti s tímto tématem je také to, jak lidé videohry vlastně vnímají – bez ohledu na to, zda je sami hrají, nebo ne. Téměř tři čtvrtiny oslovených respondentů souhlasí s výrokem, že hraní videoher způsobuje závislost. Často respondenti vyjádřili souhlas také s tím, že videohry mohou zkreslovat vnímání reality. Na druhou stranu podobný počet dotázaných vnímá videohry jako zábavu a pro více než polovinu je pak hraní relax.

Data z výzkumu už tradičně doplňujeme výsledky Nielsen Admosphere z monitoringu reklamy Ad Intel. Z něj vyplývá, že v období od ledna do srpna 2017 měly nejdražší inzerci hry Forge of Empires (budovatelská strategie), Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (taktická vojenská hra na principu otevřeného světa) a Grepolis (budovatelská strategie z prostředí antického světa).

Na videohry a herní zařízení bylo prostřednictvím Českého národního panelu tázáno 500 respondentů internetové populace starší 15 let.

Štítky: 

Podobné články

ASUS: ROG Mothership

24. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asus)
Společnost ASUS uvedla na trh výkonný herní přenosný počítač ROG Mothership určený primárně pro počítačové hráče a kreativce, kteří nestojí o kompromisy. Novinka, která svým výkonem bez potíží nahradí klasické stolní PC, zaujme unikátní konstrukcí – výkonné komponenty se totiž neskrývají pod klávesnicí jako u běžných notebooků ale za displejem. Čtěte více

Sennheiser: herní headset GSP 670

17. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sennheiser)
Společnost Sennheiser zahájila prodej bezdrátového herního headsetu GSP 670. Ten díky USB adaptéru pro připojení k PC či Playstation 4 nabídne téměř nulové zpoždění. Pro maximální všestrannost disponuje i připojením skrze Bluetooth. Hráči se mohou těšit na frekvenční rozsah 10 – 23 000 Hz a výdrž až 20 hodin na jedno nabití. Čtěte více

Genesis: myš Xenon 770

2. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Genesis)
Genesis Xenon 770 je hybridní herní myš s modulární konstrukcí určená pro pokročilé hráče, kteří ocení možnost vlastní konfigurace. Modulární konstrukce umožňuje přizpůsobit myš stylu hry. Díky odnímatelným bočním panelům lze během několika sekund změnit počet bočních tlačítek, které jsou používány v různých typech her. Čtěte více

AOC: monitory série G2

12. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Společnost AOC představila novou sérii monitorů G2. Nová řada se skládá ze čtyř Full HD modelů s úhlopříčkami 23,8" a 27". Série G2 přichází s moderním designem s červenými doplňky a výškově nastavitelným stojanem. Všechny modely jsou vybaveny technologií AMD FreeSync a dobou odezvy 1 ms a dva z monitorů zaujmou obnovovací frekvencí 144 Hz. Čtěte více