Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku

16. 10. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nielsen Admosphere)
Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen Admosphere vyplývá, že nejvíce hrají lidé videohry na počítači, notebooku či smartphonu a nejčastěji se věnují logickým nebo strategickým hrám.

Na všech zařízeních přitom vedou singleplayer hry, tedy hry pro jednoho hráče.

Nejčastěji využívanými přístroji k hraní her jsou jednoznačně počítač či notebook, na nichž hraje videohry alespoň jednou za měsíc téměř polovina respondentů. Za těmito přístroji následují smartphony. Herní konzole tak zůstávají spíše v pozadí: například PlayStation využívá alespoň jednou měsíčně pouze sedm procent respondentů, XBOX šest procent.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny.  Hry na počítači či notebooku hraje denně nebo několikrát za týden hraje 37 % respondentů ve věku 15–24 let deklaruje (a téměř dvě třetiny alespoň jednou za měsíc). Zastoupení častých hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry polovina mužů a „pouze“ 37 % žen.

Pomocí výzkumu lze také určit, k jakému typu her v závislosti na oblíbeném zařízení se hráči nejčastěji uchylují. Na počítači či notebooku respondenti nejvíce hrají logické hry (40 %), mezi které lze zařadit například klasický Tetris, Candy Crush nebo Portal, a dále hry strategické (36 %), mezi něž patří StarCraft, XCOM, Civilizace, Age of Empires a podobně. Logické hry dominují u respondentů nad 45 let a u žen. Naopak strategické hry volí na počítači spíše muži a respondenti ve věku 15–34 let. Na smartphonu také jasně vyhrávají logické hry, nejčastěji je na tomto zařízení hraje polovina respondentů. Vědomostní hry na chytrém telefonu upřednostňuje více než třetina uživatelů. U herních konzolí respondenti preferují sportovní nebo závodní hry. Obecně dávají hráči z internetové populace přednost singleplayer hrám (70 %) před multiplayerovými.

A kde se hráči dozvídají o nových hrách? Nejčastěji od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů.

Zajímavou otázkou v souvislosti s tímto tématem je také to, jak lidé videohry vlastně vnímají – bez ohledu na to, zda je sami hrají, nebo ne. Téměř tři čtvrtiny oslovených respondentů souhlasí s výrokem, že hraní videoher způsobuje závislost. Často respondenti vyjádřili souhlas také s tím, že videohry mohou zkreslovat vnímání reality. Na druhou stranu podobný počet dotázaných vnímá videohry jako zábavu a pro více než polovinu je pak hraní relax.

Data z výzkumu už tradičně doplňujeme výsledky Nielsen Admosphere z monitoringu reklamy Ad Intel. Z něj vyplývá, že v období od ledna do srpna 2017 měly nejdražší inzerci hry Forge of Empires (budovatelská strategie), Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (taktická vojenská hra na principu otevřeného světa) a Grepolis (budovatelská strategie z prostředí antického světa).

Na videohry a herní zařízení bylo prostřednictvím Českého národního panelu tázáno 500 respondentů internetové populace starší 15 let.

Štítky: 

Podobné články

Acer: notebooky Predator Helios Neo 14 a Nitro 16

21. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acer)
Společnost Acer rozšířila svou nabídku herních notebooků o dva modely Predator Helios Neo 14 a Nitro 16. Oba nabídnou nové procesory Intel Core Ultra s podporou umělé inteligence, kvalitními displeji, výkonnými grafickými kartami, spolehlivým chlazením a řadou dalších vlastností atraktivních pro hráče i tvůrce obsahu. Čtěte více

Logitech G: kompaktní klávesnice G PRO X TKL

14. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Logitech)
kompaktní profesionální herní klávesnice Logitech G PRO X 60 LIGHTSPEED Gaming Keyboardvyhovuje stále náročnějším požadavkům profesionálních hráčů. Kromě úspory místa zaujme např. spínači GX Optical s taktilním nebo lineárním průběhem stisknutí, funkcí KEYCONTROL pro přizpůsobení funkcí jednotlivých tlačítek, RGB podsvícením, širokou konektivitou a dalšími praktickými vlastnostmi. Čtěte více

XPG uvedla na trh zdroje CORE REACTOR II VE a ventilátory VENTO PWM

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: XPG)
Herní značka XPG uvedla na trh několik produktů pro náročné hráče s omezeným rozpočtem. S cílem vyjít vstříc stavitelům počítačů všech úrovní představila značka XPG novou řadu základních napájecích zdrojů s účinností na úrovni Gold a ventilátorů ARGB PWM. Čtěte více

ViewSonic představil svůj první herní OLED monitor

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ViewSonic)
Společnost ViewSonic představila 27" herní OLED monitor XG272-2K-OLED. Použitý panel poskytuje výjimečně živé barvy a ostré kontrasty. Ostrý obraz a mimořádně rychlou odezvu pak zaručuje kombinace obnovovací frekvence 240 Hz a doby odezvy až 0,01 ms. Vedle svých funkcí monitor zaujme také elegantním bílým provedením s hladkými liniemi. Čtěte více