Celková důvěra v ekonomiku v březnu klesla

27. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Souhrnný indikátor důvěry v březnu meziměsíčně poklesl o 1,2 na 97,0 bodu. Důvěra v ekonomiku se meziměsíčně snížila v podnikatelské i spotřebitelské sféře.

Mezi podnikateli se oproti minulému měsíci důvěra snížila o jeden bod. „V březnu rostla důvěra pouze v odvětví stavebnictví, podniky si pochvalují stále rostoucí poptávku po stavebních pracích. Naopak zpomalení jsme meziměsíčně zaznamenali v průmyslovém sektoru a dlouhodobě i v odvětví obchodu,“ sdělil Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.

Pokles důvěry byl zaznamenán i mezi spotřebiteli. „Spotřebitelé se více obávají růstu nezaměstnanosti, což může souviset i s avizovaným snižováním počtu zaměstnanců ve státním nebo bankovním sektoru,“ dodal Jiří Obst.

Štítky: 

Podobné články

Celková důvěra v ekonomiku se téměř nezměnila

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Souhrnný indikátor důvěry v dubnu meziměsíčně vzrostl o 0,1 bodu na 97,1 bodu. Důvěra v ekonomiku se meziměsíčně mírně zvýšila v podnikatelské sféře, mezi spotřebiteli se znovu snížila. Čtěte více

Jak se české malé a střední firmy zapojují do byznysu digitální Evropy

21. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Součástí bílé knihy Small Business Growth in Europe (Růst malých firem v Evropě) je analýza vzorové sady dat zahrnující údaje o 157 636 malých firmách, které s pomocí společnosti PayPal přijímají digitální platby v 28 zemích Evropské unie. Z výsledků analýzy například vyplývá, že nezáleží na tom, kde firmy sídlí - digitální ekonomika, exportní příležitosti a řešení pro online platby jim zajišťují stejné tempo růstu. Čtěte více

Celková důvěra v ekonomiku se mírně snížila

9. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Souhrnný indikátor důvěry meziměsíčně v prosinci mírně poklesl o 0,7 na 98,6 bodu. V závěru roku se snížila důvěra podnikatelů, naopak důvěra spotřebitelů po výraznějším listopadovém poklesu stoupla. Čtěte více

E-commerce a SMB jsou motorem hospodářského růstu v Česku

26. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Podle průzkumu společností PayPal a Deloitte je motorem ekonomického růstu a expanze místních firem přechod na digitální hospodářství a růst objemu elektronického obchodu (v regionu objem tržeb přes online obchod vzrostl od roku 2007 o 200 %). Ekonomiku přitom pohánějí kupředu zejména malé a středně velké firmy. Čtěte více