Canon pomocí nového softwaru vylepšuje proces tvorby obsahu pro virtuální realitu

3. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon oznámila aktualizaci svého systému EOS VR. Nejnovější verze softwaru (1.2) zvyšuje výkon a funkčnost při zachování jednoduchosti použití. Nástroj EOS VR Utility i zásuvný modul EOS VR pro Adobe Premier Pro byly aktualizovány s cílem zvýšit efektivitu postprodukčního procesu. Nově je podporován také převod kompatibilních souborů RAW se snímkovou frekvencí až 60p.

Nástroj EOS VR Utility nabízí stejně jednoduché a intuitivní uživatelské rozhraní jako původní software, ale přidává podporu videozáznamů ve formátu RAW. Aktualizace umožňuje tvůrcům pracovat s kompatibilními soubory RAW a provádět v nich úpravy, a to i při vyšší snímkové frekvenci 8K/60p, například z fotoaparátu EOS R5 C. Kombinace 60 sn./s, 8K a vysokého dynamického rozsahu souboru RAW zaručuje vynikající obrazovou kvalitu a plynulý pohyb.

Aby tvůrci obsahu pro virtuální realitu mohli snadněji pracovat s tak velkými soubory, podporuje software EOS VR Utility i EOS VR Plug-in kompatibilní grafické karty. To urychluje zpracování a převod, a tedy celý proces postprodukce.

Software v1.2 poskytuje tvůrcům VR obsahu také větší flexibilitu a řadu nástrojů na podporu jejich pracovních postupů. Nově přidaná podpora formátu HEVC 4:4:4 s 10bitovou barevnou hloubkou v softwaru Windows EOS VR Utility poskytuje více možností pro kodeky při exportu obsahu. Funkce masky objektivu (Windows a Mac) vedle toho eliminuje pohled sousedního objektivu a zároveň prolne okraje snímku, takže odstraňuje další krok při konečné úpravě.

Podobné články

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více