Canon pomocí nového softwaru vylepšuje proces tvorby obsahu pro virtuální realitu

3. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon oznámila aktualizaci svého systému EOS VR. Nejnovější verze softwaru (1.2) zvyšuje výkon a funkčnost při zachování jednoduchosti použití. Nástroj EOS VR Utility i zásuvný modul EOS VR pro Adobe Premier Pro byly aktualizovány s cílem zvýšit efektivitu postprodukčního procesu. Nově je podporován také převod kompatibilních souborů RAW se snímkovou frekvencí až 60p.

Nástroj EOS VR Utility nabízí stejně jednoduché a intuitivní uživatelské rozhraní jako původní software, ale přidává podporu videozáznamů ve formátu RAW. Aktualizace umožňuje tvůrcům pracovat s kompatibilními soubory RAW a provádět v nich úpravy, a to i při vyšší snímkové frekvenci 8K/60p, například z fotoaparátu EOS R5 C. Kombinace 60 sn./s, 8K a vysokého dynamického rozsahu souboru RAW zaručuje vynikající obrazovou kvalitu a plynulý pohyb.

Aby tvůrci obsahu pro virtuální realitu mohli snadněji pracovat s tak velkými soubory, podporuje software EOS VR Utility i EOS VR Plug-in kompatibilní grafické karty. To urychluje zpracování a převod, a tedy celý proces postprodukce.

Software v1.2 poskytuje tvůrcům VR obsahu také větší flexibilitu a řadu nástrojů na podporu jejich pracovních postupů. Nově přidaná podpora formátu HEVC 4:4:4 s 10bitovou barevnou hloubkou v softwaru Windows EOS VR Utility poskytuje více možností pro kodeky při exportu obsahu. Funkce masky objektivu (Windows a Mac) vedle toho eliminuje pohled sousedního objektivu a zároveň prolne okraje snímku, takže odstraňuje další krok při konečné úpravě.

Podobné články

Marek Prorok, specialista pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems

Marek Prorok (Zebra systems): Virtuální a rozšířená realita jsou budoucností

17. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
S Markem Prorokem, specialistou pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems, jsme hovořili (nejenom) o kyberbezpečnostním tréninku, který kompletně probíhá ve virtuální realitě. Kromě rozšířené a virtuální reality jsme si povídali také o umělé inteligenci a dalších aktuálních trendech. Čtěte více
AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více