Novinky

Buďte jako myšky

Andrea Čiháková

  • 3. 9. 2012
  • 1 min

Přijeli jsme ke kamarádce na kafe. Sedíme, povídáme si a najednou slyšíme takové podivné škrábání. Vycházelo z pytle s granulemi pro psa. Kamarádka vstala, pomalu otevírala pytel, a v tu ránu se zhrozila a nastal kolotoč jako z filmu.

„V tom pytli jsou myši! Jak se tam mohly dostat? Co s nimi mám udělat?“ výskala naprosto zoufalá Terezka. „Járo, vezmi ten pytel a pojď – půjdeme je někam ven vyhodit!“ poprosila mého manžela.

Jarda skutečně pytel vzal a jako z nějakého akčního filmu, dali jsme se do likvidace myší. Řeknu vám, lehký úkol to nebyl a adrenalinu bylo dostatek. Když jsme se vrátili do domu, našli jsme myšku další. To nám nedalo a začali jsme zkoumat, kde se tam ty myši berou. A odpověď jsme brzy našli. Díra ve dveřích…

„Tak to je tedy gól. My je oknem vyhodíme a ony se ty potvory dveřmi vrátí,“ bědovala kamarádka. Jára však jako zkušený chlap poradil, co dělat, dveře se provizorně opravily a problém byl vyřešen.

Ale co z tohoto příběhu vyplývá? Pokud vás zákazník vyhodí oknem, vraťte se dveřmi (obrazně řečeno, samozřejmě). Myslím tím, abyste se nenechali odbýt jedním „ne“, ale nabízeli a mluvili k zákazníkovi, vysvětlovali výhody a nevýhody, komunikovali, snažili se vyjít vstříc. Jen prodejce, který naslouchá a poté najde správné řešení zákazníkova problému, může přežít…