Budoucnost televizorů podle firmy TP Vision

29. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: TP Vision)
TP Vision, výrobce televizorů Philips, při představení nových produktů překvapil oznámením, že žádná modelová novinka pro rok 2016 nebude podporovat 3D a ani se zde neobjeví modely s prohnutou obrazovkou. TP Vision se naopak soustředí na podporu nativního HDR i jeho softwarový upscaling.

Letošní rok je podle Philips TV přelomový, neboť vedle velkého rozšíření Ultra HD počítá také s nástupem technologie HDR (High Dynamic Range), neboli vysokého dynamického rozsahu. Podle zástupců Philips TV bude pro diváky tato technologie znamenat citelný kvalitativní rozdíl oproti běžnému obrazu, který zaznamenají již na první pohled. „Rozdíl bude mnohem znatelnější než v případě přechodu z Full HD na Ultra HD, který je lépe viditelný hlavně u obrazovek s většími úhlopříčkami,“ řekl Martin Benko, produktový specialista TP Vision pro střední a východní Evropu. HDR umožňuje dosáhnout většího rozsahu expozice, a tím dosáhnout vyšší míry detailu jak u velmi jasných, tak u velmi tmavých oblastí obrazu. Obraz se tím stává kontrastnější a výraznější.

Philips TV očekává výrazný nárůst HDR obsahu

Philips je na tento trend, který zaujal i filmaře a poskytovatele obsahu na vyžádání, náležitě připraven a HDR nabízí již u modelů střední třídy letošních modelových řad.

HDR je podle smýšlení TP Vision stejné jako v případě Ultra HD technologií, která se v dohledné době stane samozřejmou součástí většiny televizorů. Poskytovatelé obsahu jako Netflix, YouTube a časem i televizní poskytovatelé, jako například Česká televize nebo Nova, tak začnou zákazníkům nabízet HDR obsah, aby se prosadili v těžké konkurenci. „Je pouze potřeba prolomit začarovaný kruh, ve kterém není dostatek obsahu, protože není dostatek přístrojů, které by novou technologii podporovaly. A jelikož jsme si již vyzkoušeli, že i běžný divák velmi oceňuje kvalitu HDR, nebojíme se, že zájem ze strany zákazníků bude vlažný,“ dodal Martin Benko.

Výběr HDR obsahu se zvětšuje a do obchodů začínají přicházet HDR Ultra HD Blu-ray disky, Netflix a Amazon už točí své seriály a další pořady v HDR, YouTube již podporu ohlásilo a k HDR se přiklánějí i velká hollywoodská studia. Budoucnost HDR je tak velmi slibná.

Konec 3D a prohnutých obrazovek

Naopak se začalo upouštět od trendů, které se časem ukázaly nejenom jako nepřínosné, ale které byly v mnoha ohledech i uživatelsky nepohodlné. V souvislosti s nenaplněnými očekáváními lze zmínit například prohnuté obrazovky, které ani obraz ani zážitek ze sledování nevylepšují a slouží pouze jako designový prvek, ale i technologie 3D, která si u diváků přílišnou oblibu nezískala. Ať už to bylo způsobeno nutností mít při sledování brýle, nenaplněným očekáváním z technologie nebo pro někoho nedostatečným výběrem obsahu, zájem o 3D televize stále klesal.

Proto se TP Vision pro rok 2016 rozhodl od těchto vývojových cest částečně opustit a zaměřit se primárně na kvalitu obrazu s podporou Ultra HD a HDR. Konkrétně prohnuté obrazovky budou v nabídce nových Philips televizorů zastoupeny pouze v jediné modelové řadě a s dostupností pouze pro ty trhy, kde po nich bude poptávka.

Vzhledem k zaměření na kvalitu obrazu ke svým zavedeným technologiím pro vylepšení obrazu - jakými jsou Perfect Pixel UHD, Perfect Natural Motion, Micro Dimming Premium a Bright Pro Premium pro vylepšení barev, kontrastu, ostrosti i pohybu – výrobce televizorů Philips přidává ještě HDR+, tedy HDR včetně softwarového upscalingu ze standardního obrazu.

Podobné články

Aplikace Philips Hue Sync TV rozšiřuje spolupráci se Samsung SmartThings a míří do ČR a SR

2. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Signify)
Již více než rok si mohou diváci propojit svůj kompatibilní Samsung televizor se svítidly Philips Hue a vytvořit si tak pohlcující atmosféru díky kombinaci interaktivního osvětlení a domácího kina. Aplikace Philips Hue Sync TV bude nově k dispozici také pro uživatele v ČR a SR. Novinkou je také možnost měsíčního předplatného. Čtěte více

EET Group se stala distributorem displejů a videostěn Leyard

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: EET Group)
Skupina EET Group uzavřela strategické celoevropské partnerství se společností Leyard Europe. Leyard je světovým lídrem v oblasti řešení displejů a digital signage známých svými inovacemi a špičkovými technologiemi, které od roku 1995 stanovují průmyslové standardy kvality a výkonu. Čtěte více

Samsung vládne globálnímu trhu s televizory už 18 let v řadě

11. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Výzkumná firma Omdia ohlásila, že Samsung v roce 2023 dosáhl na globálním trhu s televizory podílu 30,1 % a díky tomu si upevnil pozici světové jedničky, kterou drží už od roku 2006. Za úspěchem stojí zejména strategická orientace na kvalitnější televizory s větší úhlopříčkou, kde bodují modely Samsung s technologií QLED a OLED. Čtěte více

TCL je již druhým rokem po sobě druhým největším výrobcem TV

29. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Značka TCL Electronics byla společností Omdia, která se zabývá průzkumem trhu, opět uznána za Global Top 2 TV Brand. TCL v roce 2023 dodala na trh více než 25 milionu televizorů, což představuje 12,5% podíl na trhu. Čtěte více