Budoucnost pracovní komunikace? Bude nám radit AI

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lifesize)
Umělá inteligence (AI) a strojové učení již zasahují nebo v nejbližší době vstoupí do mnoha oblastí našeho běžného i pracovního života. Budou zasahovat také do analýzy a plánování pracovních jednání, kde například zhodnotí stávající schůzky a navrhnou optimální délku, čas i složení těch příštích, říká studie společnosti Lifesize 2019 Impact of Video Conferencing Report.

Stále větší roli v každodenní práci bude hrát také videokomunikace. Dle studie si až 51 % zaměstnanců myslí, že videokonference budou v každodenní práci stejně důležité či důležitější než AI, 55 % je toho názoru, že budou hrát zásadnější roli než automatizace a robotika a 69 %, že zastíní hlasové asistenty.

„Systémy pro videokonference mají již nyní možnosti, jak zásadně analyzovat proběhlé pracovní schůzky a v reálném čase navrhovat zlepšení. Lidský faktor samozřejmě bude vždy zásadní, ale blesková analýza velkého množství dat umožní pracovat efektivněji,“ uvedl Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v ČR.

Umělá inteligence již pomáhá naší pracovní komunikaci – od potlačení šumu v pozadí hovoru či videohovoru až po rozpoznávání hlasu a obličeje, které dokáže správně přiřadit účastníkům diskuse. Dokonce i správci systému těží z výhod strojového učení, které pomáhá při monitorování sítí a připojení koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Vzhledem k tomu, že pokročilá videokonferenční řešení používají cloud, mají jejich uživatelé neustálý přístup k obrovskému množství informací o proběhlých schůzkách. Tato data, podporovaná umělou inteligencí a strojovým učením, umožňují zvyšovat účinnost schůzek. Nástroje strojového učení umějí generovat na základě analýzy dat o všech realizovaných schůzkách optimální parametry každého setkání – termín, čas, délku trvání, ale i volbu účastníků a témat.

Ukazuje se také, že efektivní videokomunikace zvyšuje produktivitu, když dokáže jednoduše spojit týmy, které nejsou v danou chvíli pohromadě, snížit cestovní výdaje a zjednodušit způsob, jakým se zaměstnanci setkávají se zákazníky, partnery i mezi sebou. Další nové technologie jako je umělá inteligence a rozšířená realita navíc výrazně zlepšují zážitek ze sledování videa.

Celou studii najdete zde.

Podobné články

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více

Annex NET a innovaphone představily novinky z oblasti podnikové spolupráce

19. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Annex Net)
Společnosti Annex NET a innovaphone pozvaly své obchodní partnery na představení technologických novinek v příjemném golfovém prostředí Bistra Green v pražské Hostivaři. Účastníci se mohli seznámit se softwarovou platformou myApps, řešením innovaphone Conferencing i dalšími produkty a službami. Čtěte více

Umělá inteligence ovládla mítinky ve firmách

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Capgemini )
AI je tématem číslo jedna v 96 % mítinků ve firmách. A manažeři firem se domnívají, že právě umělá inteligence posune jejich zaměstnance dál. Tomuto trendu věří podle průzkumu společnosti Capgemini celkem 70 % z nich. Čtěte více

Komunikace pomocí cloudu vytváří spokojenější zákazníky i věrnější zaměstnance

3. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Soitron)
Získat, a hlavně udržet zákazníka v konkurenčním prostředí představuje náročný oříšek. Kvalitní produkt či služba v současné době – více než kdy jindy – představuje sice nutnou, ale nikoliv postačující podmínku. O tom, jestli spotřebitel zůstane, nebo odejde ke konkurenci, v první řadě rozhoduje, zákaznická zkušenost. A ta se rodí z komunikace. Čtěte více