AOC se stalo světovou jedničkou v herních monitorech

25. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: MMD)
AOC se v prvním čtvrtletí letošního roku stalo nejprodávanější značkou herních monitorů na světě. Dosáhla také historicky nejvyššího – 19,5% podílu na trhu, a své konkurenty předstihla již druhé čtvrtletí v řadě (IDC Gaming Tracker Q1 2020).

Z nejnovějších údajů analytiků z Contextu vyplývá také to, že trh s monitory už pět let neustále roste (od prvního kvartálu roku 2016). V prvním čtvrtletí roku 2020 trh monitorů vzrostl o 5 % ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2019. Specialisté na displeje AOC a MMD (licenční partner monitorů značky Philips), oba vlastněné TPV – jedním z předních světových výrobců LCD – vykázali více než dvojnásobný nárůst objemu prodeje a rostli o 12,3 %. Na stále se rozvíjejícím a vysoce konkurenčním trhu je společný tržní podíl obou značek 14,9 %. A už od prvního kvartálu roku 2018 jim patří třetí místo mezi všemi výrobci monitorů. 

Díky herním monitorům řady G1 a G2 a nejnovějším modelům AGON 3 z prémiové herní série AGON, se značka AOC stala lídrem trhu monitorů s vysokou obnovovací frekvencí (100 Hz a rychlejšími) s tržním podílem 28,3 %, čímž zvýšila svůj objem prodeje o 40 % ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím.

Velké monitory (s velikostí displeje 27” a více) vykazovaly v prvním čtvrtletí roku 2020 významný tržní nárůst. V 1. čtvrtletí roku 2020 tento segment vzrostl o 22,1 % oproti stejnému období loňského roku. V případě AOC a MMD se růst dokonce více než zdvojnásobil, a oproti stejnému období roku 2019 se prodalo o 47,4 % více monitorů. Monitory Philips (MMD) zvýšily svůj obrat o 21,5 % a AOC zvýšily obrat o mimořádných 89,1 %. Ve sledovaném období se AOC stala vůbec nejrychleji rostoucí značkou v tomto segmentu. Kombinace obou značek dosáhla na první pozici v segmentu velkých monitorů (27” +) zvýšením jejich celkového podílu na trhu meziročně o 2,8 %, což představuje 16,2 % z tohoto rostoucího trhu.

Celkově trh s monitory stále roste zejména díky několika zásadním technologickým trendům. Objem monitorů s vysokým rozlišením (QHD a UHD) celosvětově vzrostl o 40 % z Q1 2019 na Q1 2020, což podtrhuje postupný posun od běžných displejů Full HD. Displeje UltraWide (a SuperWide) (poměr stran 21:9, 32:9 a 32:10) - například AOC CU34G2X, 43” Philips 439P9H nebo 49” Philips 499P9H – se stávají stále oblíbenější díky tomu, že svým uživatelům umožňují ještě lepší ponoření se do monitoru a zvyšují produktivitu práce i zážitek ze zábavy či hraní her. Růst těchto monitorů po celém světě činil meziročně 100 %. Podobně se daří také zakřiveným displejům: tento trh se meziročně zvýšil o 63 %. Poptávka po velkých monitorech se také zvýšila, zejména v kancelářích, kde je velmi důležitá produktivita. Standardem se stala velikost displeje 27 palců. Rozměrnější displeje obvykle také poskytují novou technologii pro větší flexibilitu a inovativní řešení, jako jsou dokovací monitory USB-C a gigabitovými ethernetovými porty, MultiView (funkce Picture-In-Picture) a KVM switche.

V sektoru her pokračuje poptávka po vysokých obnovovacích frekvencích. Tržní objem monitorů se 100 Hz a více vzrostl o 60 %, u těch se 144 Hz a více vzrostl meziročně dokonce o 76 %.

Růst AOC v tomto období (meziroční nárůst objemu prodeje o 13,9 %) je bezpochyby spojen s jeho širokým portfoliem monitorů pro herní nadšence i profesionální hráče e-sportů. Tyto druhy monitorů mají vysoce výkonné specifikace, včetně vysoké obnovovací frekvence, nízké doby odezvy a zakřivených panelů pro pohlcující hraní. Růst AOC je rovněž založen na konkurenceschopných a dobře vybavených obchodních modelech pro malé a střední podniky a veřejný sektor, jako jsou produktové řady B1 (Basic), E1 (Essential) a P1 (Professional). Velké úhlopříčky obrazovek v herních a obchodních sestavách (například u řady P1) stojí za růstem AOC o 89,1 % ve srovnání s minulým rokem.

Růst monitorů Philips byl umožněn díky udržitelným „zeleným“ produktům, jako je 271B7QGJEB, inovativním řešením, jako jsou dokovací monitory USB-C s připojením Ethernet, PowerSensor, jež dokážou snížit spotřebu energie, ale také speciální webovou kamerou pro zvýšení bezpečnosti a snadné použití s ​​okamžitým přihlášením přes Windows Hello.

Monitory Philips mají nejširší portfolio USB-C na trhu (s 12,27% podílem na trhu v tomto segmentu), od jednoduchých připojení USB-C po plně integrované možnosti dokování USB-C, včetně Ethernetu a napájení prostřednictvím USB-C. V tomto segmentu monitorů USB-C monitory Philips meziročně rostly o 14 %, respektive o 40 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím. K růstu MMD navíc přispěly herní monitory z řady Momentum, jako je 32“ Philips 326M6VJRMB a vlajková loď 43” Philips 436M6VBPAB. Daří se také modelům SuperWide, jako jsou monitory 439P9H (32:10) a 499P9H (32:9), které jsou vybaveny uživatelsky žádanými funkcemi (velké velikosti displeje, vyskakovací webová kamera, zvýšená účinnost pomocí PowerSensor, plnohodnotný USB- C docking). V tomto 43”+ 49” segmentu mají monitory Philips třetí místo na trhu.

Jedním z faktorů, které přispívají ke zvýšení prodeje, jsou také desetibodové dotykové monitory ze série B9T se zaměřením na B2B segment. Tyto modely jsou charakteristické odolností vůči prachu a vodě (IP65), mají vysoce nastavitelný stojan pro venkovní použití a jsou mimořádně vhodné pro HoReCa, sektory vzdělávání či aplikace přímo v místě prodeje.

„V posledním čtvrtletí monitory AOC a Philips opět zaznamenaly větší nárůst než trh obecně. U obou značek pečlivě sledujeme, co si spotřebitel přeje a snažíme se mu jít nabídkou naproti. Ať už jde o vysoké obnovovací frekvence, nejnovější technologie či řešení pro herní monitory nebo displeje UltraWide a SuperWide, funkce úspory energie či zvýšení produktivity pro obchodní monitory. Máme řešení pro každý trh a naše prodejní údaje dokazují, že jsme na správné cestě,“ uvedl Stefan Sommer, ředitel marketingu a business managementu v Evropě společností AOC International Europe a MMD Monitors & Displays.

V České republice a na Slovensku vykazoval trh v 1. čtvrtletí 2020 stabilní mírný růst o 1,8 %. Značky AOC a MMD (monitory Philips) vzrostly ve srovnání s Q1 2019 o 12,6 % a dosáhly historicky nejvyššího objemu za prvním čtvrtletí vůbec. Na tuzemském trhu mají obě značky dohromady podíl na trhu 23,8 %, což je řadí na první místo na trhu už deváté čtvrtletí v řadě.

27“+ segment velkých monitorů vzrostl ve stejném období o 21,4 %. Objem prodejů obou značek je v tomto segmentu největší a rostl v souladu s trhem s nárůstem o 25,7 % (samotné AOC přispělo k nárůstu objemu o 74,5 %). Jejich společný tržní podíl v tomto segmentu v Q1 2020 činil 23,3 %, což je znovu nejvíce na trhu – MMD (monitory Philips) a AOC vládnou nepřetržitě od Q4 2017.

Už více než dva roky jsme neustále na vrcholu. Segment 27palcových a větších monitorů roste u nás stejně jako všude jinde a my si velmi vážíme českých a slovenských zákazníků, kteří věří našim značkám,“ řekl Jiří Dubina, Regional Sales Director AOC & MMD Monitors & Displays.

Profilová karta firmy

Philips, MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o.

Philips, MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o.

Monitory a Public Signage Philips patří ke světové špičce. Kombinují v sobě prvotřídní technologie a chytré inovace, díky nimž poskytují vysoce kvalitní obraz a maximální pohodlí pro uživatele. Celé portfolio monitorů a Public Signage Philips, které zahrnuje několik produktových řad určených do různých prostředí, klade vysoký důraz na úsporu energie a bere ohledy na životní prostředí. Značka Philips patří do koncernu TPV Technology Limited, největšího světového výrobce LCD monitorů.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Nové monitory AOC pro kreativce přináší přesné zobrazení a USB-C

25. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Společnost AOC představila novou řadu monitorů navržených pro potřeby kreativních profesionálů. Řada AOC Graphic Pro U3, která nabízí přesné barvy, špičkové funkce a elegantní design, v současné době čítá tři modely s úhlopříčkou 27" nebo 31,5" a rozlišením QHD nebo 4K UHD. Čtěte více

BenQ: monitor PD3225U

13. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: BenQ)
Společnost BenQ uvedla na trh monitor PD3225U, který rozšířil její nabídku oceňovaných displejů určených pro designery, fotografy a tvůrce obsahu. Monitor je vybaven IPS Black panelem a díky funkcím jako Color Match nebo iKeyboard Control je vhodný zejména pro majitele počítačů Apple. Čtěte více

Globální trh s monitory se ve 4. čtvrtletí 2023 vrátil k růstu. Mírné oživení by mělo pokračovat

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej počítačových monitorů zakončil rok 2023 pozitivně – v posledním loňském kvartále se podle IDC prodalo 31,9 milionu zařízení. Výsledný meziroční růst na úrovni 3,8 % za čtvrtý kvartál tak dokonce mírně překonal původní prognózu, jež předpokládala růst o 3,2 %. Čtěte více

Dell: nové monitory řady P a S

6. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Společnost Dell Technologies představila nové monitory řady P a S, které vyhoví potřebám širokého spektra uživatelů v různých cenových hladinách. Monitory řady P jsou určené profesionálům ve firmách, kteří chtějí maximalizovat produktivitu práce, zatímco monitory řady S jsou určené pro rodiny, studenty a běžné spotřebitele, kteří hledají zábavu a pohodlí. Čtěte více