AOC roste čtyřikrát rychleji než trh s monitory

9. 4. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: MMD)
Ačkoli evropský trh s monitory vykazoval nejslabší vývoj za posledních osm čtvrtletí, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 byl stále zaznamenán růst ve výši 4,1 %, přičemž značky AOC a MMD společně, ve srovnání s předchozím rokem, vyrostly o 5,2 %. Značce se dařilo i v Čechách a na Slovensku.

Společnosti AOC a MMD dosáhly v součtu na 14,9% podíl na trhu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017, což představuje mírný nárůst oproti poslednímu čtvrtletí roku 2016. Společnost AOC v posledním čtvrtletí roku 2017 zvýšila svůj podíl na trhu o 10,9 %, ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016. AOC navíc dosáhla svých dosud nejvyšších čísel v prodaných kusech, s nárůstem o 15,4 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.

„Pokud jde o design, ergonomii, kvalitu obrazu, funkce, uživatelskou přívětivost a šetrnost k životnímu prostředí, my v AOC a MMD pracujeme na tom, abychom byli inovativnější než kdy předtím, což se odráží v našem růstu. Společnost AOC očekávala nárůst objemu prodeje zejména v oblasti herního sektoru, a tak značně zvýšila svou přítomnost na tomto trhu, což dokazují výsledky,” uvedl Stefan Sommer, ředitel pro marketing & byznys management pro Evropu v MMD.

Na západoevropském trhu držely společnosti AOC a MMD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 společně 3. místo v počtu prodaných kusů, což představuje nárůst o 14 % oproti poslednímu čtvrtletí roku 2016. Největším přispěvatelem byla společnost AOC se 24% nárůstem objemu prodeje ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016. Nárůst celkového tržního podílu v součtu obou značek přestavuje od posledního čtvrtletí předchozího roku 8,2 %, přičemž AOC opět přispělo s největším nárůstem podílu na trhu ve stejném období o 17,7 %.

Ve východní Evropě vykazuje trh s monitory nejmenší růst v průběhu osmi po sobě jdoucích čtvrtletích, s pouze procentním nárůstem objemu. I přesto, že se společnosti nacházejí na klesajícím trhu, AOC a MMD společně stále drží pozici číslo jedna s tržním podílem přes 20 %.

V České republice a na Slovensku zvýšily společnosti AOC a MMD svůj tržní podíl z 21,1 % v posledním čtvrtletí roku 2016 na 24,8 % v tomtéž čtvrtletí roku 2017. Tedy, čtvrtina všech monitorů prodaných ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 byla od AOC nebo MMD. Obě značky stále společně zaujímají první místo na trhu s podílem o velikosti 25 %.

Štítky: 
AOC, Philips monitory