Alfa Computer v rukou T.S.Bohemia

7. 5. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: T.S.Bohemia a DCD Publishing)
Společnost T.S.Bohemia koupila za nezveřejněnou sumu konkurenčního prodejce Alfa Computer a posílila tak svou pozici na trhu. Mění se společnost v prodejce pro koncové zákazníky?

Společnost T.S.Bohemia měla doposud tržby okolo 1,4 miliardy Kč, po akvizici společnosti Alfa Computer budou tržby činit přibližně 2,2 miliardy Kč. S takovýmito tržbami se T.S.Bohemia stává dvojkou mezi internetovými prodejci IT a bílé a černé techniky v ČR. Nákup Alfa Computeru se zároveň stává největší akvizicí v dosavadní historii společnosti T.S.Bohemia.

Po úspěšném loňském roce se v letošním zaměřujeme na udržení pozice lídra na moravském trhu,“ vysvětluje Lubomír Pešák, předseda představenstva T.S.Bohemia. „Využitím dvou logistických skladů dojde k významnému zefektivnění a zrychlení logistických procesů a dodávky produktů zákazníkovi. Zvětšením oblasti působnosti se také zvyšuje dostupnost obchodu pro širší okruh zákazníků.“

Prodejce posiluje svoji pozici na Moravě, ale díky pobočkám společnosti Alfa Computer rozšíří i svou působnost v Čechách a navíc se chystá expandovat i na Slovensko.

O vyjádření k situaci jsme požádali také Bronislava Pešáka, místopředsedu představenstva společnosti T.S.Bohemia, kterému jsme položili tři otázky:

Transformuje se tímto krokem společnost T.S.Bohemia z ICT distributora na prodejce koncovým zákazníkům?
V obchodních aktivitách T.S.Bohemia se nechystají žádné změny a to se samozřejmě týká i stávající spolupráce s resellery. Úvahy o omezení, případně ukončení spolupráce se stávajícími dlouhodobými resellery jsou nelogické a nesmyslné. Stejné úvahy bychom museli vést i u většiny velkých českých distributorů.

Co bude s e-shopem Alfa.cz a jeho výdejními místy (budou přejmenovány, rozšířeny atd.)?
Provoz e-shopu Alfa.cz, včetně výdejních míst, zůstane plně zachován. Naopak výdejní místa budou v nejbližší době rozšířena o stávajících jedenáct prodejen T.S.Bohemia a v následujících měsících o přibližně 25 partnerských výdejních míst.

Jaké jsou cíle T.S.Bohemia do budoucna?
Cílem je poskytovat zákazníkům, jak v segmentu B2C, tak v segmentu B2B maximálně kvalitní a profesionální služby, prostřednictvím e-shopů Alfa.cz a TSBohemia.cz.