Absence bezpečnostního auditu se stává rizikem

10. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost GFI Software uvedla, že se vzhledem k tomu, že se terčem kybernetických útoků stalo již 56 % SMB organizací, vyplatí provádět pravidelný bezpečnostní audit i malým a středním organizacím. Jeho cílem je odhalit zranitelnosti ve firemních sítích dříve, než se k nim dostanou útočníci, a tím minimalizovat rizika napadení firemních systémů.

„Mnoho SMB firem se domnívá, že jsou pro útočníky nezajímavé, a není přesvědčeno o potřebnosti bezpečnostního auditu,“ řekl Jozef Kačala, Vicepresident of Global Sales Engineering ve společnosti GFI Software. „Ale to je chybná úvaha, neboť hackeři jdou zejména tam, kde cítí menší odpor. Z tohoto pohledu jsou SMB ideální, protože mají malé rozpočty na IT bezpečnost, využívají minimum obranných nástrojů a opatření, a disponují malými či žádnými týmy IT odborníků.“

Bezpečnostní audit mj. dokáže:

  • vyhodnotit datové toky v organizaci;
  • identifikovat zranitelnosti IT infrastruktury;
  • detekovat problémy;
  • vyhodnotit interní či externí procesy;
  • identifikovat slabá místa, kudy by mohli hackeři proniknout;
  • zajistit dosažení shody se stále větším počtem nejrůznějších předpisů a nařízení.

Vzhledem k neustále se rozšiřujícímu IT prostředí v jednotlivých firmách zahrnuje bezpečnostní audit až několik desítek úkonů, které prověřují úroveň IT bezpečnosti. I když lze bezpečnostní audit v běžné SMB společnosti provést kompletně manuálně, na druhou stranu každý auditní úkon provedený s pomocí specifického nástroje šetří drahocenný čas IT správce. Tím pádem umožňuje auditovat častěji, zjednodušuje celý proces a snižuje náklady na audit, a konečně i snižuje úroveň lidské chybovosti.

Štítky: 
Bezpečnost, GFI Software, Zebra systems

Profilová karta firmy

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

Společnost Zebra systems s.r.o. je s více než 20 lety na trhu předním distributorem s přidanou hodnotou v segmentu IT bezpečnosti a ochrany dat v České republice a na Slovensku. Vedle prodeje produktů poskytuje svým zákazníkům špičkové služby podpory a školení. Společnost je výhradním distributorem produktů značky Acronis a GFI Software a distributorem Cloudflare, N-able a Virtuozzo. O Acronis Acronis poskytuje řešení pro zálohování, ob novu po haváriích a bezpečné sdílení a synchronizaci dat.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Ekonomika SOC: Jaká je návratnost investice do bezpečnostního centra?

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Security)
Investice do Security Operations Center (SOC) může představovat značné počáteční náklady pro mnoho organizací. V dnešní digitální éře však mohou náklady na kybernetické incidenty rychle narůst. Jak tedy vyčíslit návratnost investice (ROI) do SOC a jaká je skutečná ekonomická hodnota takového centra? Čtěte více

Objem DDoS útoků na české firmy po měsících stagnace vzrostl

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v únoru trojnásobně narostly. Sice zatím ani zdaleka nedosahují objemu z loňského léta, přesto hrozby a způsobené škody neklesají. Jak totiž trend posledních měsíců jednoznačně ukázal, útoky jsou stále kvalitnější a intenzivnější útoky. Nejvíce útoků přitom již od července loňského roku míří z Ruska. Čtěte více

Podniky k přechodu na MSP služby motivují hlavně výpadky IT

27. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle více než 60 % českých a slovenských prodejců společnosti Zebra systems, distributor je hlavní motivací zákazníků k přechodu na MSP služby nepříjemná zkušenost s výpadky IT provozu. Stále více IT dodavatelů tak nabízí svým zákazníkům vedle tradičních také MSP služby. Čtěte více
Jan Pinta, manažer rozvoje byznysu ve společnosti Thein Security

Všechny typy phishingu pohromadě

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Security)
Phishing, česky rybaření, je úspěšný nástroj útočníků při chytání oběti za účelem krádeží osobních údajů, přihlašovacích jmen a hesel, údajů z platebních karet i řady dalších věci. Slovo samotné vychází z mechanismu, kdy rybář nahodí digitální udičku a oběť na ni ochotně naskočí. Čtěte více