Novinky

A dáte mi to písemně?

Naslibovat mi toho můžete spoustu, ale dáte mi to písemně? V době podvodů, podrazů a politiky plné šibalů má každý zákazník strach, že ho někdo okrade.

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 22. 8. 2014
  • 1 min
A dáte mi to písemně?

Kvalitu naší práce mu tedy můžeme slíbit zákazníkovi jen ústně. Ale pak musíme počítat s tím, že o jejich splnění bude pochybovat.

Nebo můžeme vypsat všechny kroky, které při dodání produktu či poskytnutí služby provádíme. Vytisknout je na papír nadepsaný Garantované postupy. A ten předat zákazníkům.

Bude vás to stát pár desítek minut a 2 Kč za list kvalitního papíru, touto listinou ale dáváte zákazníkům najevo, že vaše sliby nejsou jen prázdná slova. A přestože jeho pochybnosti nevyvrátíte úplně, tímto krokem se stáváte důvěryhodnějšími.

Slib napsaný na papíře má totiž psychologicky mnohem větší váhu než to, co jen pronesete ústně (a můžete v budoucnu popřít).

Protože tímto krokem nutíte své pracovníky, aby postupy na listině dodrželi, současně jim ukazujete, jak mají při poskytnutí služby/dodání výrobku postupovat. A budou-li během dne (zakázky, montáže, dodávky) všechny písemné sliby postupně bod po bodu odškrtávat slovy splněno, zákazník musí být zákonitě spokojen a vy se navíc nemusíte bát následných reklamací.

Jak se v následujících sedmi dnech písemně zaručíte za kvalitu vašich produktů či realizaci vaší služby?

Autor: Pavel Řehulka