Za herní periférie a příslušenství se letos utratí 20 miliard USD
Herní monitory (nová produktová kategorie zařazená do prognózy) budou hnací silou růstu trhu. Letos se budou na celkových tržbách podílet významnou téměř z poloviny (49 %). Do roku 2030 budou také růst nejrychlejším tempem – v tomto roce budou představovat více než polovinu globálních výdajů.
Rychlý růst ale bude možné sledovat i v dalších kategoriích. Omdia zmiňuje gamepady (od Sony, Microsoftu, Nintenda a dalších značek), herní sluchátka, klávesnice, myši i další příslušenství, jako jsou volanty nebo kamera pro Switch 2 od Nintenda.
Zatímco výdaje za samotné hry vykazují v posledních letech pokles, tržby z prodeje herního příslušenství a doplňků vykázaly mnohem silnější výsledky. Celosvětové výdaje spotřebitelů na konzole, PC, cloudové a mobilní hry dosáhly v roce 2024 celkem 172,8 miliardy dolarů, což je celkově jen o 1,8 % více než v roce 2020. Naproti tomu tržby z prodeje herních periferií a příslušenství dosáhly v roce 2024 na 18,7 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 44,3 % ve srovnání se stejným obdobím.
„Jednou z výzev, kterým hry v současné chvíli čelí, je skutečnost, že ceny her nerostou úměrně s inflací,“ okomentoval Dom Tait, výzkumný ředitel týmu Omdia Games. „Nutnost držet ceny her na určité úrovni ovlivnila zisky vývojářů a přispěla k problematické situaci, ve které se herní průmysl v současné době nachází. Naopak výrobci herních periferií a příslušenství se s takovým odporem nesetkali a na své prémiové produkty tudíž nasadili ještě vyšší ceny. Uspěli s argumentem, že nejlepší herní zážitky vyžadují investice, a podařilo se jim uvést na trh produkty, jako je ovladač DualSense Edge od Sony, které přinášejí hmatatelné vylepšení oproti svým předchůdcům. Nikde však tento vývoj není tak patrný jako v kategorii herních monitorů, kde růst stimuluje neustálá poptávka po vyšších rozlišeních a rychlejších obnovovacích frekvencích.“