Hackeři při útocích (opět a stále častěji) napodobují známé značky

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnostiCheck Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2022. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích byl opět LinkedIn, uživatelé si tak musí dávat pozor na nejrůznější triky. Sociální sítě jsou celkově nejčastěji napodobovanou kategorií, následují technologické organizace, které na druhém místě vystřídaly přepravní společnosti.

Z technologických značek se hackeři nejčastěji maskují za Microsoft, který se posunul na druhé místo. 13 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky se snažilo nalákat uživatele právě jménem tohoto technologického giganta, což je více než dvojnásobek oproti předchozímu čtvrtletí. Do první desítky se nově dostaly také Adidas, Adobe a HSBC, ačkoli jejich podíl nebyl nijak výrazný, ve třetím čtvrtletí může dojít k dalšímu nárůstu.

„Phishingové e-maily jsou v arzenálu prakticky všech hackerů, protože jde o rychlou a efektivní cestu, jak při relativně nízkých nákladech vyzkoušet pozornost milionů uživatelů,“ řekl Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Důvěryhodné značky v uživatelích vzbuzují falešný pocit bezpečí, čehož kyberzločinci mohou zneužít.“

„Kyberzločinci využijí jakoukoli značku, která má dostatečný dosah a důvěru uživatelů. Proto v Top 10 vidíme nově Adidas, Adobe a HSBC. A důvod, proč podobné phishingové podvody hackeři stále používají, je prostý. Funguje to. Uživatelé proto musí být obezřetní a dávat si pozor na varovná znamení, jako jsou špatná gramatika, pravopisné chyby nebo podivné názvy domén,“ dodal Peter Kovalčík.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři chtějí využít důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Může tak dojít ke stažení malware nebo krádeži cenných osobních údajů.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2022

  1. LinkedIn (45 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (13 %)
  3. DHL (12 %)
  4. Amazon (9 %)
  5. Apple (3 %)
  6. Adidas (2 %)
  7. Google (1 %)
  8. Netflix (1 %)
  9. Adobe (1 %)
  10. HSBC (1 %)
Štítky: 
Bezpečnost, Phishing, Check Point

Podobné články

České podniky čelí většímu počtu kyberútoků než organizace v okolních zemích

26. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo další posun v kybernetických válkách. Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zaznamenala výrazný nárůst kyberútoků, kdy v 1. čtvrtletí 2024 došlo k 28% nárůstu průměrného počtu kybernetických útoků na jednu organizaci v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2023. Největší nápor směřuje na vzdělávací a výzkumné organizace. Čtěte více

Eviden monitoruje na dark webu ukradená data a pomáhá tak firmám předvídat kybernetické hrozby

25. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde o službu, která firmám na základě kontinuálního monitoringu umožňuje vyhledávat a sledovat data a informace, které by útočníci mohli zneužít pro kybernetický útok a proaktivně tak přijímat preventivní opatření. Čtěte více
Scott Tyson, ředitel prodejního kanálu MSP pro oblast EMEA ve společnosti Sophos

Scott Tyson (Sophos): Pojďte s námi udávat trendy v kybernetické bezpečnosti

24. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Při příležitosti pražského setkání MSP partnerů jsme měli možnost hovořit se Scottem Tysonem, ředitelem prodejního kanálu MSP pro oblast EMEA ve společnosti Sophos. Mluvili jsme o spravovaných službách, řízené detekci a reakci na hrozby, budování vztahů s obchodními partnery a mnoha dalších aspektech oboru, které budou podle společnosti Sophos udávat směr vývoje celého odvětví. Čtěte více

Pět největších trendů v oblasti SASE pro rok 2024

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Situace na poli kyberbezpečnosti je komplikovaná. Společnosti využívají tzv. hybridní pracovní sílu, desítky aplikací a třeba i řadu IoT zařízení. Jedním z řešení možných otázek může být přístup SASE (Secure Access Service Edge), na který se v následujícím komentáři zaměřila společnost Fortinet. Čtěte více